PDA

View Full Version : Ibanez Destroyer



Wormaap
28 mei 2005, 18:49
Heyo. Ik ben enorm aan het GASsen op een Destroyer, maar ik vraag mij er een paar dingen over af.
Zijn het kwalitatief gezien goede gitaren? Ik wil iets waarop ik daadwerkelijk zal spelen dus het moet natuurlijk wel mee kunnen komen met m'n Model 6.
Op eBay vind ik vaker de Destroyer II, maar is er ook een Destroyer I? Is de II kwalitatief de beste of is een eventuele I beter? Of is de I een spinoff van'n ander model?
Thanks voor enige info :)

THW
28 mei 2005, 20:42
Destroyer I, was volgens mij een gibson explorer kloon na een rechtzaak is de II gemaakt.
De oude Destroyers zijn echte player misschien hooguit nog elementen veranderen en je heb een echte player.
Van de nieuwe series weet ik niet echt veel.

vulvasonic
28 mei 2005, 21:08
Volgens mij heeft Roadkill er eentje gehad. Laten we hem met ons allen er eens bij roepen:


ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL
ROADKILL



en nou maar wachten........ [/b]

THW
28 mei 2005, 21:10
Je zou al om al een voorproefje te krijgen van hoe een destroyer klinkt naar wat Iron Maiden luister van de Number Of The Beast en Piece Of mInd periode, daar werd ie ook veel gebruikt door Adrian smith

Cubensis
28 mei 2005, 21:30
die destroyers die nu gemaakt worden zijn gewoon crap van de bovenste plank, die oude (begin 80's) schijnen wel goed te zijn, maar die ze nu sinds een paar jaartjes weer maken is gewoon niets...

Wormaap
28 mei 2005, 21:36
die destroyers die nu gemaakt worden zijn gewoon crap van de bovenste plank, die oude (begin 80's) schijnen wel goed te zijn, maar die ze nu sinds een paar jaartjes weer maken is gewoon niets...
Het gaat dus uiteraard om'n oude :P Die nieuwe zijn ook kleiner en lelijker :P

THW
28 mei 2005, 21:40
die destroyers die nu gemaakt worden zijn gewoon crap van de bovenste plank, die oude (begin 80's) schijnen wel goed te zijn, maar die ze nu sinds een paar jaartjes weer maken is gewoon niets...
Het gaat dus uiteraard om'n oude :P Die nieuwe zijn ook kleiner en lelijker :P
dan heb jij de oude kleinere in je hoofd je heb er ook nog een nieuwere maar die schijnen ook crap te zijn:
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=DT200&z=y
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/DT200CA.jpg

Jij bedoeld deze denk ik:
http://img.epinions.com/images/opti/f8/99/instGuitarsAllIbanez_X_Series_Millenium_Destroyer_ Electric_Guitar_Black_CA_Red1-resized200.gif

Anders Destium
28 mei 2005, 21:52
Van die nieuwe zijn er twee soorten, de goede ervan zijn niet in Nederland te koop. Ik heb zelf de Destroyer II van Roadkill overgenomen, die zag er zo uit (een erg groot gevaarte, gelijk de Explorers van Gibson):
http://www.freewebs.com/anders_d/PICT0017klein.JPG


Hij had een erg goed geluid (mahonie body met mahonie neck is en blijft een supercombinatie) en speelde ook best aardig maar niet super. Voor de rest was die van mij technisch ook nog goed in ordemaar cosmetisch was er redelijk wat aan de hand. Explorer modellen zijn niet zo mijn ding qua omgang, ik heb hem dan ook weer verkocht.

Wormaap
28 mei 2005, 22:01
Het gaat'm dus om zo'n beestachtig grote oude met ingelijmde hals :)
Maar als ik dit allemaal zo lees ga ik kijken of't een beetje gaat lukken met importeren en als dat werkt dan ga ik ervoor :-D

THW
28 mei 2005, 22:05
Het gaat'm dus om zo'n beestachtig grote oude met ingelijmde hals :)
Maar als ik dit allemaal zo lees ga ik kijken of't een beetje gaat lukken met importeren en als dat werkt dan ga ik ervoor :-D
veel succes! :-D :)

grayfink
28 mei 2005, 22:42
Heb ik gehad! in '83 of zo toen ik zwaar in de heavy metal was en Iron Maiden mijn favoriete band. Was een hele goede gitaar, ik speelde er thuis alleen nooit op want ik was doodsbenauwd dat ik erg tegenaan stootte met die grote punten. Het is lang geleden, ik weet nog dat hij erg goed was, maar waarom zou ik je niet kunnen zeggen.

Anders Destium
28 mei 2005, 22:57
Dat stoten herken ik, compleet onhandelbaar die krengen :D :oops:

Mijn Destroyer II had trouwens een bolt-on nek, misschien dat dat bij de Rocket Roll anders was maar dat weet ik niet zeker. Een uitstekend alternatief blijft natuurlijk het origineel van Gibson :wink:

vulvasonic
29 mei 2005, 00:41
Dat stoten herken ik, compleet onhandelbaar die krengen :D :oops:

Mijn Destroyer II had trouwens een bolt-on nek, misschien dat dat bij de Rocket Roll anders was maar dat weet ik niet zeker. Een uitstekend alternatief blijft natuurlijk het origineel van Gibson :wink:

De goeie ouwe explorer blijft in mijn ogen toch de enige echte. En de enige met de juiste proporties (hoewel een aantal van die explorer-achtige modellen nu ook bij Gibson zijn aangepast).

Anders Destium
29 mei 2005, 10:08
De Destroyer had dezelfde dimensies (tegenwoordig niet meer) vanwege de lawsuit periode. Het was min of meer een 1 op 1 kopie, hij was iig net zo lomp als mijn Explorer :lol:

Iceman
29 mei 2005, 16:05
Die linker Destroyer (83'er) wil ie gaan verkopen, is gitarist van me.
Als je wilt, kan ik je in contact brengen met hem.

http://members.home.nl/rwoning/dual.jpg

Random_hero
29 mei 2005, 16:13
Ik GAS ook al een jaar of 2 op die Destroyers (de oude)!

Wormaap
29 mei 2005, 16:24
Oe, met blockinlay, da's natuurlijk nog wel wat cooler dan die met dots waar ik op zat te azen :-D
Als je me met'm in contact zou kunnen brengen zou dat zeer welkom zijn, beetje mailen kan nooit kwaad ;)
Edit: Alleen, is die linkse nu kleiner dan de rechtse?
Edit2: Zoeen als de rechtse (dus met 2-piece brug) maar dan met dots is waar ik op ben aan het azen bij iemand anders BTW.

Iceman
29 mei 2005, 16:31
Wormaap, PM.

Wormaap
29 mei 2005, 17:20
En ik heb mail terug, hij verkoopt hem niet :P