PDA

View Full Version : GFS pickups



iam
28 mei 2005, 18:26
Wie heeft er nu eigenlijk allemaal al ervaring mee met deze pickups?
ik zit te denken aan een Lil Puncher voor in mijn tele... (met pull-pot)
heeft er iemand al pots enzo daar ook besteld?
spui uw commentaar

http://stores.ebay.com/Guitarfetish-Store

ToTaL FaKe
28 mei 2005, 18:50
ik heb daar een half jaartje geleden ongeveer een setje GFS alnico Vintage nog wat gekocht. Had ze in squier affinity gedaan, en vond het erg goed klinken. Ik heb die squier alleen verkocht met elementen en al.

maar je kunt waarschijnlijk geen betere man vinden om mee zaken te doen. Hij is erg snel met versturen en reageerd snel op emailtjes. Ik had ze maandag avond gekocht(met credit card) en vrijdag had ik ze al thuis..!!! erg snel dus :)

RS-Rik
28 mei 2005, 19:27
Ik ook goeie ervaring, duurde verzendtijd 6 dagen, Alnico Vintage Staggers, klinken op zich best goed in mn strat, moet alleen een keer afgesteld worden

frekie
28 mei 2005, 19:44
Vintage alnico staggered in een Richwood stratje. 2dehands hier in NL gekocht. Klinken lekker vooral in de tussenstandjes, lekker neuzig "Mark Knoflook van den Diarree Steeds" :-D geluidje. Zie ook:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm

youngcoby
29 mei 2005, 08:47
Heb een tijdje geleden de Strat "adjustable polepieces" gekocht. De elementen zelf klinken niet slecht, maar ik vind ze ook niet denderend.

Jay, de verkoper, is wel een aanrader. Zeer correct en zeer snel.

woody
29 mei 2005, 12:24
Kan er iemand mij een tip geven voor pickups voor in m'n epi les paul van GFS? 'k Zou ze graag coil-splitted maken en speel voornamelijk rock. :)

Jeroenvanhulsteijn
29 mei 2005, 16:17
Ik heb een Retrotron. Splitsbaar element. Klinkt wat krachter (meer body) dan bv Select (designed by EMG). Maar het karakter van bv Haeussel klonk veel opener.
Verder is het verschil tussen split, parallel en serie tot mijn verbazing niet echt heel groot.
Voor het geld was het een erg goed element (was 30 dollar dacht ik).

Ook een BadAss type brug gekocht. Gezien de prijs viel het me niet tegen (ook iets van 30 dollar). Maar het ding was erg hoog.

Verder is die verkoper inderdaad erg prettig om mee te werken.

Speeddemon
30 augustus 2005, 12:19
Kan er iemand mij een tip geven voor pickups voor in m'n epi les paul van GFS? 'k Zou ze graag coil-splitted maken en speel voornamelijk rock. :)

i.i.g. Hot PAF (oftewel Crunchy PAF) in de brug, en dan evt een Vintage '59 PAF in de neck ofzo. Die HOT PAF is splitbaar, en als die gesplit is, en dan in de middelste stand van de 3 standen schakelaar... heerlijk!

Ik heb nu een HOT PAF en Dream 180 (PAF meets Filtertron) in m'n Burny LP Custom liggen...

lees review hier:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62043&highlight=gfs

Stitch
13 september 2005, 13:04
Hoe werkt dat nou precies eigenlijk? Want bij de 'buy now price' staat bijvoorbeeld 64,95 dollar. Maar ergens in de tekst staat "We retail these for $120 for the complete calibrated set"


Dus wat ben ik nou kwijt voor een setje van 3 strat pickups?

Mitch
13 september 2005, 13:13
"Normale prijs is...."
"Maar de eBay prijs is...."
'Wauw', denkt de klant, 'da's de helft. Dan ben ik wel goedkoop uit zeg'

Oftewel: de oudste verkooptechniek ter wereld. :wink:

Mattia
13 september 2005, 13:25
P'cies.

Het zijn volgens mij 'gewoon' lekker goedkope, maar toch degelijk klinkende pickups. Reviews zijn grotendeels positief, en het afhandelen van bestellingen gaat echt vlekkeloos bij hem. Heb hier een strat en een tele setje liggen, gaan binnenkort (hopelijk) de gitaren in. Ik zie het wel.