PDA

View Full Version : Nieuwe pickup



THW
28 mei 2005, 17:28
test

THW
28 mei 2005, 17:29
Ik ben nu al een tijdje niet meer helemaal tevreden met mijn stock pickup van me Gibson SG Special daarom wil ik mijn pickup vervangen.
Ik zoek iets met een redelijk hoge output waarmee dit kan spelen: Blues Rock (Ala Badlands, Hardrock (deep purple, Thi Lizzy), Blues (SRV, Hendrix) en een klein beetje oude heavy metal (Priest, Maiden, Metallica etc).

alvast bedankt :)

Orpheo
28 mei 2005, 17:42
maiden priest en in the old days metallica,hadden dimarzio superdistortions in hun planken zitten.

robert-gitarist
28 mei 2005, 17:48
maiden priest en in the old days metallica,hadden dimarzio superdistortions in hun planken zitten.

Metallica niet,die gebruiken EMG 81's :wink: :wink:
Maar goed die humbuckers klinken prima..
opzich best nog wel geschrikt voor die muziek.

bat
28 mei 2005, 17:57
maiden priest en in the old days metallica,hadden dimarzio superdistortions in hun planken zitten.

Metallica niet,die gebruiken EMG 81's :wink: :wink:
Maar goed die humbuckers klinken prima..
opzich best nog wel geschrikt voor die muziek.
Vroe-ger.

Toen had Metallica geen EMG's in hun planken zitten. Dat kwam pas later.

THW
28 mei 2005, 18:25
Ja ik ben bekend met de superdistortions maar zijn deze dan ook goed voor de andere muziek stijlen?

jorrit
28 mei 2005, 19:52
een seymour duncan jeffbeck gaat het ook wel redden, en is veelzijdig...

(spam) :-D

THW
28 mei 2005, 20:14
Oja ik was vergeten voor welke pickup het gold: De brug pickup dus :-D

@jorrit, vuile spammer :razz: , nee ff serieus ik heb idd wel wat goede dingen over de JB gehoort ja mischien een optie.
Iemand nog meer suggesties?

Orpheo
28 mei 2005, 20:56
ja:

de superdistortion.

:D

IMO is dat ding zo veelzijdig! luister maar: maiden, priest, metallica. echt 3 totaal verschillende dingen, heel wijd.

maar bluesy tones komen er ook wel uit, als je ff je best doet. ik ben helemaal gek op de superdistortion dus:D

Fumi SG
28 mei 2005, 20:58
ik ga voor m'n zelfbouw nu ook voor een DiMarzio Superdist. en ik speel ook veel metal, maar ook wel rustigere rock en een beetje blues. Ik heb een tijdje gezocht en daar kwam de Superdist. uit.

Cubensis
28 mei 2005, 21:00
ja:

de superdistortion.

:D

IMO is dat ding zo veelzijdig! luister maar: maiden, priest, metallica. echt 3 totaal verschillende dingen, heel wijd.
maar bluesy tones komen er ook wel uit, als je ff je best doet. ik ben helemaal gek op de superdistortion dus:D

meen je dat nou serieus?

THW
28 mei 2005, 21:06
Ik heb idd ook over superdistortions nagdacht, goed voor al de metaldingen die ik heb genoemt maar ik speel nog steeds meer bluesdingen dan metal dingen dus het moet echt een blues/(hard)rock georienteerde pickup zijn, dat als het kan ook goed is voor metal dingetjes

THW
29 mei 2005, 17:41
bump, weet iemand nog een pickup? :)

Agent_Smith
29 mei 2005, 18:59
Seymour-Duncans.
Ik speel ongeveer het zelfde genre en ik gebruik de 'custom'en 'custom5'.
Kan ik je aanraden.

Orpheo
29 mei 2005, 19:22
ja:

de superdistortion.

:D

IMO is dat ding zo veelzijdig! luister maar: maiden, priest, metallica. echt 3 totaal verschillende dingen, heel wijd.
maar bluesy tones komen er ook wel uit, als je ff je best doet. ik ben helemaal gek op de superdistortion dus:D

meen je dat nou serieus?

nja...maiden en priest liggen enigzins in elkaars verlengde. maar Metallica staat daar imo heeeeel erg los van....

NeeraDJ
29 mei 2005, 19:31
Seymour Duncan JB, en ik ben geen vuile spammer maar wel iemand die er één heeft en 'm in vele axes heeft gehoord (en gehad). Nog nooit een veelzijdiger element gehoord. Heel transperant voor harmonics, redelijke clean ups met de tone wat teruggedraait zelfs heel mooi, ik kan er echt mee spelen wat ik wil.

...rock...
29 mei 2005, 19:45
dirty fingers misschien die hebben een hoge output alleen zijn die wel iets meer voor punk rock.enzo verlies je ook je gibson sound niet

Cubensis
29 mei 2005, 19:49
ja:

de superdistortion.

:D

IMO is dat ding zo veelzijdig! luister maar: maiden, priest, metallica. echt 3 totaal verschillende dingen, heel wijd.
maar bluesy tones komen er ook wel uit, als je ff je best doet. ik ben helemaal gek op de superdistortion dus:D

meen je dat nou serieus?

nja...maiden en priest liggen enigzins in elkaars verlengde. maar Metallica staat daar imo heeeeel erg los van....
ja ok, maar t is en blijft 80's metal :D
dat 2 metalbands, ook al klinken ze anders er goed mee klinken wil nog niet zeggen dat t een superveelzijdige pickup is...

Orpheo
29 mei 2005, 19:51
>cubensis

hmm...zit wat in...

maar ace frehley gebruikt ook SD's:D

en dat is van je levensdagen GEEEEEN 80-ies metal:D (nee, eerder glamrock maar ok)

NeeraDJ
29 mei 2005, 20:09
dirty fingers misschien die hebben een hoge output alleen zijn die wel iets meer voor punk rock.enzo verlies je ook je gibson sound niet
Die heb ik ook en als ik het niet mis heb zijn dat 15k elementen, das dus heel hoge output. Lijkt me nogal een gedoe om daar blues mee te spelen

THW
29 mei 2005, 21:39
bedankt voor de info :-D , ik ben zeer benieuwd geworden naar die SD JB, weet iemand in welke gitaar er standaard JB inzitten, kan ik ze eens in de winkel proberen :)

vinni
29 mei 2005, 21:39
Klopmann, Heussel.....Duur maar erg goed.....schijnt.


Vinni

NeeraDJ
29 mei 2005, 21:52
bedankt voor de info :-D , ik ben zeer benieuwd geworden naar die SD JB, weet iemand in welke gitaar er standaard JB inzitten, kan ik ze eens in de winkel proberen :)
Er zijn een paar ESP/LTD gitaren je zult even op de website moeten zoeken naar de modellen. De FM versie van de EC1000 had wel een JB in de brug in ieder geval.

Veel succes!

THW
29 mei 2005, 21:54
bedankt voor de info :-D , ik ben zeer benieuwd geworden naar die SD JB, weet iemand in welke gitaar er standaard JB inzitten, kan ik ze eens in de winkel proberen :)
Er zijn een paar ESP/LTD gitaren je zult even op de website moeten zoeken naar de modellen. De FM versie van de EC1000 had wel een JB in de brug in ieder geval.

Veel succes!
thnx zal vast wel lukken :-D

mijnechtenaamisalvergeven
29 mei 2005, 22:13
Ik heb zelf een jb in m'n les paul zitten. Daar klinkt ie best goed.
Er zit in dat element wel veel hoog-mid en hoog. Ik ben benieuwd of dat in een SG zou werken.
Een SG is van zichzelf toch al wat schreeuweriger en feller als een les paul? Misschien zou je dan beter voor een sd custom ofzo kunnen gaan.

Sinds ik die JB heb gebruik in niet eens het crunch kanaal van m'n versterker meer. Hij staat gewoon altijd op standje "metal". Volumeknop op de gitaar vol open voor een metal geluid en iets terugdraaien voor een lekkere old school rock crunch.