PDA

View Full Version : Welk cabinet bij de 5150



Braindead
28 mei 2005, 13:33
Hey Folks , ik heb dus nu een 1960A en daar krijg ik eigenlijk alleen een goed geluid uit als ik de 5150 zoveel mogelijk op het marshall geluid afstem. Weinig veelzijdig dus.
Nou zit ik te denken aan een andere kast en ik heb de 5150 kast van peavey er wel bij gehad en die klinkt erg goed, maar vind die niet 2dehands.. en ben bovendien nieuwsgierig wat er nog meer mogelijk is.

Hoor ook goede verhalen over die Bogner kasten ( past dat ?)
en zag ook een Mesa kast op ebay...... wat toch ook redelijk moet kunnen..
Wat betreft die Mesa weet ik dat ik het gecomprimeerde geluid van Mesa niet zo weet te waarderen en ik weet niet of hem dat voornamelijk in de box zit of in de top (of beide)

Als laatste zijn die V30's ook te combineren met de 5150? (misschien die Framus)

Het geluid moet zwaar zijn, maar ook wel wat warmte hebben, zodat ook clean lekker klinkt.
Qua bas moet ie ook iets meer power geven (moderner geluidje) maar dat zal niet zo moeilijk zijn aangezien de 1960a amper bas heeft....

Soulflyhigh
28 mei 2005, 18:15
Je kan misschien wachten op de 6505 (nieuwe naam 5150) 4x12 kasten verder zou ik je ook niet kunnen helpen. Als je die een goed geluid vond geven waarom dan niet?

AART
29 mei 2005, 00:16
Je kan misschien wachten op de 6505 (nieuwe naam 5150) 4x12 kasten verder zou ik je ook niet kunnen helpen. Als je die een goed geluid vond geven waarom dan niet?

omdat ze duur zijn?/

kokeleko
29 mei 2005, 07:24
Ik zou andere speakers er in gooien.

pol
29 mei 2005, 09:38
hier wat boxen die ik gehad heb, ik speel wel niet op een 5150 maar het geeft toch al een idee

Oversized mesa 4 x 12 met vintage 30's: o
klonk heel vol, niet superstrak maar wel heel dik, had wat minder mids dan andere cabs. Ik heb em terug weggedaan omdat ik de cab te zwaar vond voor transport, die woog ongeveer een 65 kg tegen 40 voor een marshall cab, voor de rest wel een goeie cab, heel goed afgewerkt, stevig geluid, alleen dat gewicht.

Marshall BV vintage cab : niet slecht, minder vol als de mesa, meer mids ook, niet zoveel laag, en een beetje schel, kwam wel goed door de mix

diezel 4 x 12 met custom eminences : veel laag en strak, heel veel definitie en detail in het geluid, ik vond em iets te hifi klinken, niet meer vuil genoeg, dus ook weer terugverkocht

en nu speel ik op een bogner 4 x 12 met vintage 30's en daar ben ik heel tevreden van, die klinkt vol en warm, en komt goed door de mix en heeft een goeie spreiding, is ook wel niet goedkoop.

Andere speakers kun je proberen, maar als je echt veel laag wil moet je toch een andere kast hebben, voor veel laag is de constructie van de kast van groot belang.
Misschien een engl kast met vintage 30's, die klinken ook vrij vet.
Ik zou es langsgaan bij Jukebox in boekel of ergens anders waar ze een goeie testruimte hebben en daar wat kasten testen, ze klinken toch allemaal heel verschillend, ondanks dezelfde speakers.

AART
29 mei 2005, 10:41
misschien kan je 4 eminence the governors kopen in duitsland voor 50 p.s. of eminence gb 12's voor 60 p.s.

Bins
29 mei 2005, 11:59
De andere gitaarman in mn band gebruikt een Koch cab (de cab die bij de powertone "hoort") bij zn 5150. Klinkt niet verkeerd. Vooral het laag klinkt erg lekker.

Negative K3 fan
29 mei 2005, 12:10
misschien kan je 4 eminence the governors kopen in duitsland voor 50 p.s. of eminence gb 12's voor 60 p.s.

ik zou oppassen met die governers, schijnen nogal eigenzinnige speakers te zijn.

AART
29 mei 2005, 12:32
misschien kan je 4 eminence the governors kopen in duitsland voor 50 p.s. of eminence gb 12's voor 60 p.s.

ik zou oppassen met die governers, schijnen nogal eigenzinnige speakers te zijn.

achja, ik heb nu gb 12's, en ik moet ze nog testen met de 5150(als mijn zelfbouw cab af is: zie werkbank), maar van clips en dingen die ik gelezen heb maak ik op dat het een strakkere variant van de greenback is met minder penetrerend hoog en vetter midden.

Negative K3 fan
29 mei 2005, 12:39
had ik het daarover dan?

Braindead
29 mei 2005, 16:24
Erg bedankt voor de reacties! Tja speakers verwisselen daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar ik weet niet of ik dat een goed idee vind. Ik heb dus ook mijn Marshall top nog (dat had ik niet verteld) en daarvoor hou ik toch het liefst mijn Marshall cab origineel omdat dat samen lekker klinkt. Het kan natuurlijk zijn dat mijn Marshall ook onwijs lekker met "mijn" nieuwe kast klinkt, maar ik ga de huid nog niet verkopen voordat de beer geschoten is zeg maar.

Mesa is inderdaad erg zwaar.. maar zal hem eens testen..
Marshall BV vintage cab nou laat ik nu eens iets anders nemen :)
diezel 4 x 12 met custom eminences lijkt me wel wat... ik denk dat de 5150 ruig genoeg is om dat gebrek aan "vuil" te compenseren maar eerst testen
bogner 4 x 12 met vintage 30's zou ik ook eens willen testen...

En Koch tja ken ik niet...... zal eens checken

probleempje is dat ik graag bij Music Productiv wilde testen zoals al eerder maar daar hebben ze de helft niet....
Ik zal inderdaad eens bij Jukebox in boekel kijken (geen idee waar het ligt)

Ook Engl zou ik weleens willen testen met de 5150,
ik heb weleens de SE van Engl met cabinet getest en die vond ik wel goed, maar nogal liefjes maar dat zou ook kunnen komen door mijn instellingen heb er namelijk niet zoveel mee zitten draaien...

Geronimo
29 mei 2005, 17:31
Ik heb een mesa recto traditional, die kleiner is dan de standard, daardoor is ie iets strakker in t laag. Klinkt onwijs vet, een wereld van verschil met mijn 1960a kast. In principe zijn alle kasten met v30's wel goed voor onwijs scheurgeweld. Die Orange kasten schijnen ook heel goed te zijn. Engl geloof ik ook volgens een hoop mensen hier, maar dan heb je van dat mooie kippegaas er voor, ja je moet er van houden..

Ik zou geen andere speakers in die 1960 zetten, das zonde, die marshall kasten zijn ruk. Dun hout, kleine klotewieltjes, van die plastic handles, bah (die van mij wil niemand hebben voor 450 eu). En dan zit je ook weer met die losse g12h75's, wat moet je daar dan weer mee :-? Investeer in een goede kast en je hebt er een leven lang plezier van.

Negative K3 fan
29 mei 2005, 19:31
Ik zal inderdaad eens bij Jukebox in boekel kijken (geen idee waar het ligt)

in n-brabant bij uden