PDA

View Full Version : edit: suggesties voor speakercab rond de 200/300 euro (2x12)



amon
28 mei 2005, 12:43
Hey, ik heb de kans om vanmiddag een JCM800 top te kopen (de mesa is toch niet doorgegaan, dus terug naar de roots).

Maargoed, het is een top. Nu weet ik wel hoe die klinken en dat is wel ok! Maar hoe kan ik uitproberen of ie het ook doet. De verkoper woont nogal ver weg, maar moest vandaag door het land rijden en wilde hem dan wel meteen even afgeven. Hoe ga ik testen of ie het doet?

Ik heb een jcm800 combo: 2 inputs (high en low gain) en achterop niet meer dan 2x output en een DI.
Kan ik iets aansluiten oid?
De top heeft een fx-loop, dus zou ik de send van de fxloop in mn low input kunnen stoppen van de combo? Ik neem aan dat ik maar beter niet de output rechtstreeks in de input kan gooien....(?)

Of zijn er nog andere ideeen? De verkoper zegt dat ie hem gisteren nog gebruikt heeft, ik geloof hem best, maar wil natuurlijk wel even zien/horen.

vester86
28 mei 2005, 12:57
NEEEEE niet doen.je buizen zullen zeker weten doorbranden oid, met onherstelbare schade aan je top. want die wordt namelijk niet belast.

Ik zou het sowieso niet vertrouwen, als je de top overkoopt zonder um te kunnen horen.... die verkoper heeft er toch ook een kast voor gehad?

pol
28 mei 2005, 13:30
leen een cab van iemand, of neem die combo mee en sluit de top aan op de speakers van de combo, niet zo moeilijk toch ?
En de verkoper moet toch een cab hebben staan als die em gisteren nog gebruikt heeft ?

amon
28 mei 2005, 13:34
nee, zo zit het niet.

De verkoper woont te ver weg, kan ik niet zomaar naar toe rijden. Maar hij moest vandaag aan de andere kant van nederland zijn en kon dus wel een stukje omrijden om die versterker hier te brengen.

Het is dezelfde versterker die een paar weken geleden aangeboden werd voor een leuke prijs, maar toen aan mn neus voorbij ging (zie topic daarover en serienummer was hetzelfde), dus op zich geloof ik best dat ie het gewoon doet. Toen werd hij namelijk met cabinet verkocht. Deze verkoper wil hem ook best met cabinet verkopen, maar dat hoef ik niet. Hopelijk heeft ie dan wel zn cabinet meegenomen ofzo, zodat ik wel kan testen.


Maargoed, hoe kan ik dan die top aansluiten op mn combo?

Of kan ik met een koptelefoon luisteren :-? (zonder dat die opgeblazen wordt....)

guitartub
28 mei 2005, 13:40
Vaak kun je bij die combo's de speakers los koppelen, die kun je dan op die top aansluiten.
(misschien zie ik het te simpel, maar wellicht kun je hier iets mee.)

amon
28 mei 2005, 13:42
:o Je hebt gelijk, dat ik daar nog niet aan gedacht heb....


Dus, plug uit de amp (combo) in de top. Moet ik dan nog iets doen qua ohmage op die top? (anders ga ik ervan uit dat zij dat wel weten.... :)

amon
28 mei 2005, 14:15
Geslaagd!

Klinkt als een reet! (=positief)

Alleen balen dat ik geen geaard stopcontact op mn kamer heb.... Zonder aardig bromt ie namelijk wel een beetje, in de keuken getest: geen brom.

Nu mn combo verkopen en op zoek naar een 2x12 cabinetje voor 200/300 euro. Iemand suggesties/interesse..? :D

Fumi SG
28 mei 2005, 14:17
Framus 2*12??

robert-gitarist
28 mei 2005, 14:40
Gefeli man..
Gaaf z'n JCM 800 :D
Kastje?
Marshall 1936 wat?is ook 2*12..klinken erg goed :)

Bluesbreaker
28 mei 2005, 14:45
Framus 2*12??

Waarop baseer je dat advies? Heb je ervaring met die kast?

up-guitarman
28 mei 2005, 14:50
Gefeli man..
Gaaf z'n JCM 800 :D
Kastje?
Marshall 1936 wat?is ook 2*12..klinken erg goed :)

+1 >>> Voor redelijke prijs te vinden en klinken zeer OK !!!

amon
28 mei 2005, 19:08
Het liefst iets met g12h 30's.

(tenminste, als ik zo wat samples van speakers beluister). Die Framus waar zo'n hel topic over is, hebben alle winkels pas weer in juli zo te lezen en nog niemand heeft hem/kan er uit ervaring wat over zeggen.

robert-gitarist
28 mei 2005, 23:30
Gefeli man..
Gaaf z'n JCM 800 :D
Kastje?
Marshall 1936 wat?is ook 2*12..klinken erg goed :)

+1 >>> Voor redelijke prijs te vinden en klinken zeer OK !!!

Inderdaad prijs is echt best laag,klinken goed.
Ik heb een tijdje een jcm 900 1936 2*12 te leen gehad voor ik me eigen Marshall kast aanschafte.Die jongen had er Celestion Vintige 30's in gezet,nou je weet niet wat je hoorde..zo lekker geluidje :) 8-)
Echt aan tebevelen :wink:

skabouter
29 mei 2005, 12:53
ik zou niet voor de 1936 gaan. gister over gespeelt bij een gig, en wat een tering geluid. totaal geen laag en defenitie. was waardeloos. één groot gegorgel wat eruit komt !

BlackSun
29 mei 2005, 14:10
Ik heb sinds kort een Fame 2x12 cabinet met Celestion V30's: Strak in het laag,en veel laag, dat is het eerste wat mij opviel.en klinkt gewoon allround lekker.

Fame is te krijgen bij musicstore.de Kost maar 333,- Euro.

marcelthijssen
30 mei 2005, 09:51
Bogner oversized 2x12, als je Bogners hebt gehoord en vergeleken met anderen, dan wil je niets anders meer imo, wel prijzig...

Marcel

ropp
30 mei 2005, 10:41
ben het eens met skabouter, ik speel in de oefenruimte ook wel eens over een (standaard) 1936 en word niet echt blij van het geluid :-?

Toaster
30 mei 2005, 13:08
Ik heb zelf een koch 2x12 (jensen) zit echt lekkere power in en het formaat is ok. Nou weet ikzelf niet hoe jensen met een jcm 800 klinken...

maar er zijn ook celestion uitvoeringen van koch cabinetjes. Misschien is dat een optie?

tillens
30 mei 2005, 13:09
Ik heb een framus 212 en ik moet zeggen, klinkt super. volle ronde sound, en dat zocht ik! en goedkoper dan een fame kast :-D

vester86
30 mei 2005, 13:55
ik ben het niet eens met jullie ervaringen met de 1936 kast....

Ik heb nu zelf 5 maanden zo'n kast, en voor thuis klinkt ie prima, veel laag, lekkere "oomph" maar toch redelijk helder. op hoge volume's is het middentonengebied vrij aanwezig, maar in een band is dat zeker niet erg.
maar om nou te zeggen dat er gegorgel uit komt, dat kan ik zelf niet onderschrijven. en gebrek aan laag is thuis zeker niet aan de orde. (en live heb je daar toch een bassist voor ;-) )

amon
30 mei 2005, 14:37
Ik heb een framus 212 en ik moet zeggen, klinkt super. volle ronde sound, en dat zocht ik! en goedkoper dan een fame kast :-D


Daar zat ik dus ook aan te denken, maar uit dat framus topic kon ik opmaken dat die overal uitverkocht waren tot juli. Waar heb je hem gekocht? En ook voor 300? Wat voor speakers zitten er nu in?

almarvk
30 mei 2005, 14:53
Celestion Vintage30 toch?

amon
30 mei 2005, 15:04
Ja, maar als ik dat topic zo doorlees is daar niet echt duidelijkheid over...

tillens
30 mei 2005, 15:04
Heb em bij musikproduktiv gekocht, al tijdje terug. had em heel snel in huis, hele goede service. op koninginnedag binnen ! chill! speakers zijn inderdaad soort van v30's erg goed spul in ieder geval.

amon
30 mei 2005, 16:05
Hoezo 'soort van...'?

tillens
30 mei 2005, 19:56
het zijn denk ik niet echte v30's voor dat geld. ik speel met een london city top , en het geluid is helder en vol, precies zoals ik denk dat het zou moeten klinken. gr peter

AART
30 mei 2005, 20:25
het zijn denk ik niet echte v30's voor dat geld. ik speel met een london city top , en het geluid is helder en vol, precies zoals ik denk dat het zou moeten klinken. gr peter

waarschijnlijk weet hij het niet precies, want op de site staat gewoon celestion vintage 30.

tillens
30 mei 2005, 20:51
thanks aart! had wel gekeken hoor maar dacht niet dat het echte v30's zijn. maar kan em aanraden hoor! gr Peter

BlackSun
30 mei 2005, 21:24
Volgens het topic verderop over de Framus 2x12 zitten er geen v30's in.

Ook viel het me op dat ze op de musicstore site de vermelding dat er V30's inzitten hebben weggehaald, wat er eerst wel bij stond, en nu dus niet meer.

Just to let you know.

By the way amon: als je wilt mag je best eens mn Fame Cab komen uitproberen(woon in top van NH), hoef je iig niet naar duitsland te rijden:P Want fame is niet te testen in Nederland...

amon
30 mei 2005, 21:28
Precies, dat bedoel ik dus, er was een twijfel of er nou wel v30's in zaten of niet.... Ik zal eens wat mailtjes gaan versturen en ebay-en.


Tja, Blacksun, bedankt voor het aanbod, maar top van Noord Holland of Duitsland is voor mij bijna even ver....

BlackSun
30 mei 2005, 21:30
Hm ja...ik kijk nu pas naar je woonplaats :-D

amon
31 mei 2005, 14:38
thanks aart! had wel gekeken hoor maar dacht niet dat het echte v30's zijn. maar kan em aanraden hoor! gr Peter


Ik heb musicstore en MP even gemaild met de vraag.


the cabinet is equipped with Celestion Vintage 30 speakers.


it has Vintage30 in.


Lijkt me nu toch duidelijk...?

Josdevos
31 mei 2005, 15:02
Baco op't forum verkoopt een Marshall 2x12 met V30s voro 275 euro dacht ik... 1936 sized...