PDA

View Full Version : Gitaar kopen?



Sim Simon
28 mei 2005, 09:51
Dag mede-gitaristen/muzikanten! :D

Ik speel al een jaar of 2 gitaar, vooral blues(rock) en classic rock. Ik heb al een goedkoop beginnersstratje maar dat ding heeft z'n beste tijd nu wel gehad. Ook heb ik een Ibanez GRG 270 B maar dat ding is niet zo best voor mijn muziekstijl. Ik heb ook een akoestische gitaar(Ibanez AW 40 NT). Nu wil ik een Fender 70's Strat gaan kopen. Een natural model met witte slagplaat. Zoiets ongeveer:

http://www.guitarstop.com/Fender/Electric/70's%20strat%20natural.jpg

Nou vraag ik me eigenlijk af; hoe kom ik hier aan, en wat kost het ongeveer? Ik bedoel; moet ik zomaar alle muziekwinkels in Nederland af gaan om te kijken of hij ergens hangt/staat of moet ik hem ergens bestellen? En hoeveel ben ik er zo ongeveer aan kwijt?

Alvast hartelijk bedankt! :D
Simon.

Tjebbe
28 mei 2005, 09:59
Er staat er nog eentje bij de purpleguitars in Den Haag. Hij is aardig zwaar; met een maple neck; en hij komt uit 1974. Ik heb er gister nog op gespeeld, en hij klonk echt geweldig. Ik heb geen prijs gezien, maar ik denk dat je er zo tussen de 1000 en 2000 euro kwijt aan zult zijn..
Dit is de site: www.purpleguitars.com (waar hij overigens nog niet op staat)

veel succes iig nog!

Sim Simon
28 mei 2005, 10:04
Ah, da's wel een redelijk prijsje. :) Moet er maar eens gaan kijken dan. :D Bedankt! 8-)

Ché
28 mei 2005, 10:12
bij www.rrshop.be is er ook een USA naturel te koop, is wel uit de 90's
mooie gitaar :)

Bobbel
28 mei 2005, 10:45
Ik heb dezelfde, maar dan met een rosewood hals en een kleine kop... volgens mij is die makkelijker te krijgen...

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/gear2.jpg

(hier zitten er Fender Lace Sensor elementen in, maar er zitten normaal standaard elementen in...

prijs: € 1200,-

gegevens:

model nr: 010-7400/2

Alder Body
Maple Neck
Rosewood fretboard
23 medium jumbo nickel silver frets
deltatone pickup system
schaller die cast machine heads