PDA

View Full Version : Gitaar kopen?



Sim Simon
28 mei 2005, 09:51
Dag mede-gitaristen/muzikanten! :D

Ik speel al een jaar of 2 gitaar, vooral blues(rock) en classic rock. Ik heb al een goedkoop beginnersstratje maar dat ding heeft z'n beste tijd nu wel gehad. Ook heb ik een Ibanez GRG 270 B maar dat ding is niet zo best voor mijn muziekstijl. Ik heb ook een akoestische gitaar(Ibanez AW 40 NT). Nu wil ik een Fender 70's Strat gaan kopen. Een natural model met witte slagplaat. Zoiets ongeveer:

http://www.guitarstop.com/Fender/Electric/70's%20strat%20natural.jpg

Nou vraag ik me eigenlijk af; hoe kom ik hier aan, en wat kost het ongeveer? Ik bedoel; moet ik zomaar alle muziekwinkels in Nederland af gaan om te kijken of hij ergens hangt/staat of moet ik hem ergens bestellen? En hoeveel ben ik er zo ongeveer aan kwijt?

Alvast hartelijk bedankt! :D
Simon.

Tjebbe
28 mei 2005, 09:59
Er staat er nog eentje bij de purpleguitars in Den Haag. Hij is aardig zwaar; met een maple neck; en hij komt uit 1974. Ik heb er gister nog op gespeeld, en hij klonk echt geweldig. Ik heb geen prijs gezien, maar ik denk dat je er zo tussen de 1000 en 2000 euro kwijt aan zult zijn..
Dit is de site: www.purpleguitars.com (waar hij overigens nog niet op staat)

veel succes iig nog!

Sim Simon
28 mei 2005, 10:04
Ah, da's wel een redelijk prijsje. :) Moet er maar eens gaan kijken dan. :D Bedankt! 8-)

Ché
28 mei 2005, 10:12
bij www.rrshop.be is er ook een USA naturel te koop, is wel uit de 90's
mooie gitaar :)

Bobbel
28 mei 2005, 10:45
Ik heb dezelfde, maar dan met een rosewood hals en een kleine kop... volgens mij is die makkelijker te krijgen...

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/gear2.jpg

(hier zitten er Fender Lace Sensor elementen in, maar er zitten normaal standaard elementen in...

prijs: € 1200,-

gegevens:

model nr: 010-7400/2

Alder Body
Maple Neck
Rosewood fretboard
23 medium jumbo nickel silver frets
deltatone pickup system
schaller die cast machine heads
micro-tilt neck adjustment
patented Bi-flex truss rod
made in usa



en ja hij speelt heerlijk en klinkt geweldig en als het zelf mag zeggen vind ik hem er netjes uitzien... succes :wink:

Sim Simon
28 mei 2005, 11:57
Oke, aardige gitaar maar, dat is geen 70's model. Je hebt trouwens sowieso wel gelijk dat je die met rosewood neck gemakkelijker krijgt. Maar die vind ik niet mooi. :P Ik haat rosewood necks. :x :P

Tujuh
28 mei 2005, 13:02
Hey toevallig zat ik net even op Ebay te kijken en daar kwam ik hem tegen geloof ik! :)

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik zal de link hier even neerzetten:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46647&item=7325771526&rd=1

http://i9.ebayimg.com/03/i/04/26/a0/5c_3.JPG

Je kunt nog tot vanavond bieden, dus als je echt zeker weet dat je deze gitaar wilt, dan zou ik ervoor gaan! De prijs staat op dit moment nog niet zo hoog.

Tujuh
28 mei 2005, 13:13
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46647&item=7325296966&rd=1&ssPageName=WDVW

Hier staat er nog eentje :)

iam
28 mei 2005, 13:41
let wel op, dit zijn mexicaantjes :)

grayfink
28 mei 2005, 13:52
Een nagelnieuwe USA standard heb je voor zo'n €1000 bij o.a. www.muziekhandeljoosten.nl of www.musicstore.de. Zo'n Mexicaanse classic is ook nix mis mee hoor, d8 ik. Maar als ik €1000 euro uitgeef voor een gitaar, wil ik hem wel eerst in handen hebben en er op spelen.

Tujuh
28 mei 2005, 13:53
Idd die tweede wel, maar die eerste ook?

grayfink
28 mei 2005, 14:11
Ja, eerste ook. MN serienummer
M = Mexico (duh)
N = Nineties , uit de jaren negentig van de vorige week

JvD.
28 mei 2005, 14:14
is zo iets niet beter/cheaper als je hem laat bouwen ?

grayfink
28 mei 2005, 14:14
Dus, als dat een showroommodel is, heeft ie er lang in gestaan. (Mijn deutsch is not so very gut, maar dat begrijp ik er uit)

Sim Simon
28 mei 2005, 14:19
Bedankt allemaal. Ik hoef geen mexicaanse... wel een mooie gitaar trouwens, die 2e Ebay. Maargoed, als ik een gitaar koop voor 1000 Euro of meer via Ebay wil ik hem toch wel eerst even bespelen. Ik ben ook pas 13. Heb heeel lang gespaard... :P Dus maak je over de kosten niet druk. :) Dus het is sowieso al een hele taak om m'n pa zover te krijgen dat ie wat over internet koopt. :P Ik heb tussen al jullie tips toch al wat aardigs zien staan. :) Die bij Purple Guitars, daar moet ik maar eens op gaan spelen, die lijkt me wel wat.

Orpheo
28 mei 2005, 14:39
bij rockpalace in DH heb ik een '70 strat REISSUE gezien voor 600 eurootjes. voor een strat had ik er niet zoveel op aan te merken (met idd: natural finish en witte slagplaat) speelde wel lekker...was mexicaans, dat weer wel.

Orpheo
28 mei 2005, 14:39
bij rockpalace in DH heb ik een '70 strat REISSUE gezien voor 600 eurootjes. voor een strat had ik er niet zoveel op aan te merken (met idd: natural finish en witte slagplaat) speelde wel lekker...was mexicaans, dat weer wel.

vulvasonic
28 mei 2005, 15:16
Je maakt het jezelf niet gemakkelijk. Je wil per se een 70's style Fender strat met naturelle afwerking en een all-maple neck. Tot zover ik weet zijn er dan maar 3 opties;
1 - Je gaat voor de Mexicaanse versie (maar dat wil je meen ik niet)
2 - Je gaat voor de Amerikaanse versie, maar die ligt volgens mij ergens rond de 1700 euri. En als ik eerlijk mag zijn is dat het geld niet echt waard....
3 - Je zoekt een originele ouwe. Dan moet je dus zoeken naar een model tussen 1970 en 1975 (en eventueel later, maar dan moet je wel even de kopjes en de slagplaat vervangen).

De prijzen van die originele ouwe dingen varieren van 1000 tot 1800 euri. Als je mazzel hebt kom je er eentje tegen voor, pak 'm beet, 1100 euro, maar je moet dan wel heel goed uitkijken wat je koopt. De oude plankjes stonden niet bekend om hun geweldige kwaliteit. En de tand des tijds heeft ze er doorgaans niet beter op gemaakt.

Succes met je zoektocht. Realiseer je wel dat er veel betere Fender strats voor minder geld te vinden zijn.

Sim Simon
28 mei 2005, 16:22
Weet ik. Maar ik wil voor zoveel geld toch wel echt wat hebben echt wil, dus dat word wel even zoeken. Maar geduld is een schone zaak. Ik ga inderdaad ook op zoek naar zo'n oude, iemand noemde er hier al een bij Purple Guitars.

Als ik het mezelf makkelijk maakte was dit topic er niet. :lol:

Ik zou ook zoiets kunnen kopen en er een witte slagplaat opzetten:

http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0005743-001.jpg

Maar eerst maar eens bij Purple Guitars langs. :cool:

grayfink
28 mei 2005, 16:47
Jemig, 13 jaar nog maar. Ik zou toch maar zo'n Mexicaan aanschaffen, die MIM Classics zijn echt goede gitaren. Bedenk wel dat je over een paar weken een andere kleur wilt hebben en misschien wel een heel andere gitaar. Dat heeft niets met je leeftijd te maken, ik heb al 25 jaar last van die ziekte :-D
Als je zo'n oude gitaar koopt zou ik toch iemand meenemen die al wat jaren ervaring heeft, op jouw leeftijd kun je het kaf nog niet van het koren onderscheiden. Dat is niet denigrerend bedoeld, het is echt een kwestie van ervaring.

Speeddemon
28 mei 2005, 17:12
Wat dacht je van een Japanse?
stukken beter dan een Mexicaanse, niet zoveel duurder. En soms beter dan een USA.

Sim Simon
28 mei 2005, 17:15
Jemig, 13 jaar nog maar. Ik zou toch maar zo'n Mexicaan aanschaffen, die MIM Classics zijn echt goede gitaren. Bedenk wel dat je over een paar weken een andere kleur wilt hebben en misschien wel een heel andere gitaar. Dat heeft niets met je leeftijd te maken, ik heb al 25 jaar last van die ziekte :-D
Als je zo'n oude gitaar koopt zou ik toch iemand meenemen die al wat jaren ervaring heeft, op jouw leeftijd kun je het kaf nog niet van het koren onderscheiden. Dat is niet denigrerend bedoeld, het is echt een kwestie van ervaring.

Ik heb nu al voor zo'n 1500 Euro aan gitaar(spullen) maar wil een keer een echt goede gitaar. Dit is ook nog niet 100% zeker mijn keus, maar ik vind het wel een erg mooi model. Ik heb al lang zitten twijfel tussen een strat en een tele, maar gezien ik met een strat wat meer kanten op kan heb ik daar maar voor gekozen. Ik vind die 2000 modellen niet echt mooi en ben na een tijdje zoeken op dit model uitgekomen. De vraag in dit topic was eigenlijk alleen hoe en waar ik er een kon kopen, niet of ik er een moet kopen. :P Maar toch bedankt voor de tips. :)