PDA

View Full Version : Elektrisch of Akoustisch?



Solid
27 mei 2005, 19:56
Goedenavond.

Ik ben van plan om gitaar te gaan spelen.
Vele mensen beweren dat je het beste op een akoustisch instrument kunt gaan spelen? Nou heb ik meer met rock/hardrock/metal, kortom muziek waar je een elektrische gitaar voor nodig hebt. NOu is mijn vraag of je het beste met een akoestisch kunt beginnen als je zeker weet dat je later elek. gaat spelen [ik moet hem zelf betalen]. Is gitaar wel goed te leren op een elektrische? Ik heb gehoord dat je een elektrische ook kunt laten klinken als een akoustische [ja ik heb er geen enkel verstand van].

MVG,
Bart

bert k
27 mei 2005, 20:24
Geen probleem om het te leren op een elektrische. Het enige nadeel is dat je er een versterker bij nodig hebt. Zoek maar eens naar topics over beginners sets en je wordt snel wijzer.

deedee
27 mei 2005, 20:37
begin elektrisch.
Ik ben het niet eens met iedereen die zegt dat het beter is om acoustisch te beginnen, want je raakt alleen maar sneller op een instrument uitgekeken als je er geen muziek uit kan krijgen die jij zelf leuk vind (en dat zal jouw nooit lukken uit een acoustische).

Je moet wat betreft de prijs wel even nadenken. Een beginnersset voor de elektrische gitaar is wel iets duurder, maar voor een paar honderd euro heb je wel iets leuks (zullen we zeggen 300, kom wel ergens)

Fvddungen
27 mei 2005, 21:04
Metal uit een akoestische gitaar krijgen lijkt me wel een coole uitdaging.

Overigens vergeten jullie er ook nog bij te vermelden dat je ook niet met elke elektrische gitaar goede metal sound kunt krijgen.

deedee
27 mei 2005, 21:16
oja,
maar het ging hier alleen maar om de vraag acoustisch of elektrisch :-D

Fvddungen
27 mei 2005, 21:20
Welke gitaar en welke amp zullen de volgende vragen wel zijn. Dan krijg je geheid de gebruikelijk 'gebruik de search button' flames. Dan is deze nieuwe bezoeker ook weer beetje teleurgesteld. Hebben we weer een potentiele gitaarliefhebber minder. Dat is toch niet ons doel?

deedee
27 mei 2005, 21:23
ok, doen we het dit keer aardig.
ibanezje mss wat.

en [spammode on]Ik heb nog wel een versterkertje voor niet al te veel geld staan zie mijn onderschrift[/spammode off]

Fvddungen
27 mei 2005, 21:25
Ibanez roelt. Die heb ik ook. Maar ja, kostte me wel bijna 1300,-. Niet echt iets voor een beginner. Nou ja, zelf ben ik ook een beginner en ik heb er absoluut geen spijt van. Dat ding is super.

deedee
27 mei 2005, 21:26
je hebt ook wel goedkopere ibanezzen

Fvddungen
27 mei 2005, 21:31
GSA60 setje, compleet met amp. Maar misschien is tweedehands iets. Dan kun je er ook geen buil aan vallen als het niet bevalt.

deedee
27 mei 2005, 21:38
tweedehands kan je altijd zonder te veel verlies verkopen....

bert k
27 mei 2005, 21:41
Gitaar: iets van Richwood. Amp: Roland Cube15 of 30

Solid
27 mei 2005, 22:24
bedankt voor de tips!

en nee ik ga niet vragen welke gitaar ik het beste zou kunnen aanschaffen, ik heb een ibanez starterskit op het oog [veel voor een leuk prijsje]: ong 250 eurotjes. Volgende vraag: :razz: is dit wat of niet?

deedee
27 mei 2005, 23:12
uhm, over het algemeen heeft ibanez geloof ik wel aardige beginnerssetjes. Ook past ibanez wel bij je stijl.
Maar kan je iets meer info geven, is het nieuw of tweedehands, welk model?

Solid
28 mei 2005, 10:09
Ik wil een nieuwe, ik heb er geen verstand van dus ik weet niet wat een goede 2e hands gitaar is [ik weet alleen dat bij het kopen van een 2e handse moet letten op de hals of die niet krom is, verder heb ik er geen verstand van. Ik had een ibanez jumpstart op het oog.

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=starters&id=3751


Deze url werkte niet dus de correctie:
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/jumpstart/GRX40JU/
Het gaat dus om de ibanez grx40JU

mijnechtenaamisalvergeven
28 mei 2005, 11:21
Da's best een leuk setje om mee te beginnen. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet aan durft om als leek een 2e hands gitaar en versterker aan te schaffen.

Weet wel waar je aan begint hoor... voor je t weet ben je verslaafd en heb je jaarlijks meerdere GAS aanvallen. :D :wink:

RS-Rik
28 mei 2005, 13:00
Metal uit een akoestische gitaar krijgen lijkt me wel een coole uitdaging.

Overigens vergeten jullie er ook nog bij te vermelden dat je ook niet met elke elektrische gitaar goede metal sound kunt krijgen.

Pedaaltje doet wonderen..

SantaSCSI
29 mei 2005, 18:22
(hier komtie weer)

Mijn set was in totaal een kleine 380 euro. Een Cort Z22 met peavey blazer 158 15W. ik heb verschillende gitaren vergeleken in de winkel, en geen enkele had zo'n fijn gevoel als de Cort.