PDA

View Full Version : Elementen warwick



Iron Maiden
27 mei 2005, 19:26
Hallo,

Ik heb een passieve warwick corvette, en nou zag ik dat heel veel mensen niet tevreden zijn over de mec elementen.
Zijn er mensen hier op het forum die ook met warwick spelen, en ervaring hebben met andere elementen op hun warwick?
En is het niet duur/ingewikkeld om de elementen te kopen/te plaatsen?

BramVersteeg
27 mei 2005, 19:36
Hey Iron Maiden,
je zegt dat je hebt gehoord dat mensen niet tevreden zijn over de MEC elementen, maar betekent dit dan dat jij zelf er ook niet tevreden mee bent? Ik heb zelf een Warwick Corvette Proline en ben zeer te spreken over de elementen en heb de bas al jaren lang. Ik denk dat dit gewoon een kwestie van smaak is.
Het verwisselen van elementen is niet zo heel moeilijk mits je er een klein beetje verstand van hebt en een schema bij de hand hebt hoe je alles moet solderen. meestal kun je dit echter ook bij een muziekwinkel laten doen.

Iron Maiden
27 mei 2005, 20:57
Ik ben er opzich wel tevreden mee, maar als ik door een elementenwissel een veel beter geluid kan krijgen, zal ik dat natuurlijk wel overwegen.

BramVersteeg
28 mei 2005, 12:22
Nou, je zou eens kunnen kijken of je ergens wat bassen kan testen die van ongeveer dezelfde houtsoorten en afmetingen zijn, maar dan met andere elementen. Het zal nl zo zijn dat je moet gaan frezen als je er nieuwe elementen in gaat zetten en als je dan niet tevreden bent ben je mooi de lul :wink:

Iron Maiden
28 mei 2005, 12:37
IK heb gewoon J-J elementen, moet ik dan gaan frezen als ik bijv. een setje bartolini JJ elementen koop?

Chris Wolstenholme
28 mei 2005, 14:23
in princiepe niet, wel opletten dat je de goede maten besteld, neck pickup is net wat anders dan de bridge pickup :)

Eternal Despair
28 mei 2005, 15:35
Ik heb zelf een Corvette proline en een Fortress one (5snaar)... maar die elementen bevallen me super. Behalve dat die van de Fortresse one (actief) een beetje ruizen/kraken.

maar laat het weten als je er evt nieuw in hebt... is wel geinig, misschien kan ik der dan ook een keer wat andere in gooien als die heel veel beter zijn.

AntY
28 mei 2005, 16:03
ik heb een Corvette pro met EMG's erin. ben er wel redelijk tevreden over, maar heb geen vergelijking met de MEC's omdat ze er al in zaten toen ik m kocht.

Pedulla
28 mei 2005, 17:26
ik ben in heb bezit van een Thumb 5 snaar met MEC elementen. Ik ben blij dat er een schakelaar actief / passief op zit en ik speel eigenlijk uitsluitend passief. Ik vind passief veel meer intonatie hebben dan actief. Jij hebt het over bartjes. Ik heb ook een Pedulla 5 snaar met Bartolini soapbar elementen. Deze bas klinkt actief heel erg lekker en passief weer een beetje vlak. Ik zou me maar eerst heel goed orienteren en luisteren voordat je wat gaat veranderen

BramVersteeg
28 mei 2005, 17:41
ik ben in heb bezit van een Thumb 5 snaar met MEC elementen. Ik ben blij dat er een schakelaar actief / passief op zit en ik speel eigenlijk uitsluitend passief. Ik vind passief veel meer intonatie hebben dan actief. Jij hebt het over bartjes. Ik heb ook een Pedulla 5 snaar met Bartolini soapbar elementen. Deze bas klinkt actief heel erg lekker en passief weer een beetje vlak. Ik zou me maar eerst heel goed orienteren en luisteren voordat je wat gaat veranderen

+1, ik heb een tijdje een actieve Corvette pro gehad maar raakte hem niet aan en heb hem weer verkocht. Mijn passieve Corvette pro is veel dynamischer en levendiger.

Phyrexian
30 mei 2005, 10:25
Ik heb een passive Warwick Corvette Standard met passive MEC J-J elementen. Klinkt heel goed vind'k. Zeker voor een passive bass. Er zijn J-bassen die veel slechter klinken. Soms hoor je mensen zeggen dat het eerder de kleine MEC-preamp is die minder klinkt dan de pickups. En vergeet niet dat ergens de waarheid geld: Warwick sound = MEC sound.

Je kan heel makkelijk een EMG J-set in je bas stoppen zonder veel moeilijkheden. Een vriend van me deed dit ook. Je knoppen die vroeger 'volume-pan-tone' waren worden dan nu 'volume-volume-tone'. Deze EMG's zullen meer output hebben. De klank zal voller zijn. Believe me. Alsof het geluidscentrum gelijker klinkt.

Iron Maiden
30 mei 2005, 14:57
Hebben emg's een strak geluid, met mooie strakke lage tonen, of een beetje een wollig geluid?
En hoeveel kost een goed emg setje ongeveer?

Phyrexian
30 mei 2005, 15:06
Hebben emg's een strak geluid, met mooie strakke lage tonen, of een beetje een wollig geluid?
En hoeveel kost een goed emg setje ongeveer?

Strak, zeer strak. Ze worden niet voor niets in veel metal bands gebruikt, net om dat strakke geluid. Wollig is typischer voor sommige passieve bassen.

Een EMG J-set betaal je in Duitsland ongeveer 215 euro, inclusief alle kabeltjes en pots.

olaf reijnders
30 mei 2005, 15:42
Ongeveer een week geleden heb ik een Fortress One gekocht met aktieve MEC's en ben zeer tevreden over deze elementen.

Phyrexian
30 mei 2005, 15:44
Ongeveer een week geleden heb ik een Fortress One gekocht met aktieve MEC's en ben zeer tevreden over deze elementen.

Foto's?

Eternal Despair
30 mei 2005, 17:36
die fotos moet je perse al op internet hebben voordat je ze hier kan posten of nie ?

(anders kon ik ook ff mn warwickjes posten :P)

Iron Maiden
30 mei 2005, 20:27
Ik hoorde dat synmour dyncan basslines ook heel goed zijn, is er iemand die het geluid daarvan kan beschijven, en hoe duur zijn ze ongeveer. (dat kan ik nergens op internet vinden)

AntY
31 mei 2005, 12:45
www.imageshack.us

daar kan je je foto uploaden