PDA

View Full Version : H&K Duotone vs. Diezel Einstein



ijff
27 mei 2005, 12:57
Ik zit zwaar te denken aan een nieuwe amp. Eisen: 2 mastervolumes, 2 kanalen, EL34's.

Na wat zoeken ben ik terechtgekomen bij de Diezel Einstein en de Hughes & Kettner Duotone.
Iemand ervaring met (een van) beide amps?
Nog andere suggesties?

wytz
27 mei 2005, 13:26
alles van koch 8-)

kokeleko
27 mei 2005, 14:39
Ik heb een Duotone gehad, erg marshall gevoiced, maar wel goede sounds.
Vind mijn Egnater beter klinken.

ijff
27 mei 2005, 14:55
Tja... ben er ook nog niet zeker van.. heb gewoon last van GAS.
M'n Egnater staat op dit moment bij de buizendokter. Misschien dat ik er anders over denk als ik 'm terug krijg.

kokeleko
27 mei 2005, 15:37
Tja... ben er ook nog niet zeker van.. heb gewoon last van GAS.
M'n Egnater staat op dit moment bij de buizendokter. Misschien dat ik er anders over denk als ik 'm terug krijg.

Ik heb er net nieuwe buizen in, klinkt fantastisch.
Tip, TungSol reissue op V1 en een EI-elite op V2, de rest gewoon TT12ax7.

Mr.Bluesbreaker
28 mei 2005, 10:02
*^%*%^#(*^*$$@#$%@#! :evil:
Ik ben ongeveer een jaar terug ontzettend aan het gassen geweest op een TOL100. Kon nergens een tweedehands vinden te koop, en dan komt meneer er nu nog es mee dat ie een wegdoet! :wink:

Helaas met mijn studentenbudget van nu zal ik de eerstkomende 4 jaar niet kunnen gassen. Wat ik serieus wel eens overwogen heb, is om mijn Marshall TSL fullstack te verkopen, eventueel mijn JC-120 en mijn Bedrock ook, en er een TOL100 in de plaats voor te zetten.

Jammer genoeg werkt het niet, omdat ik de TSL in de oefenruimte van een van mijn bands heb, de JC-120 thuis voor lessen, en de bedrock hier op mijn kamer. Ik heb nu 3 muziekprojecten, en 3 amps is toch wel retehandig wat dat betreft. Maar als ik ooit geld heb..... wat een bak zo'n 4 kanaals TOL100, hoef je nooit meer met 2 amps live te zeulen en te a/b en.

kokeleko
28 mei 2005, 10:43
Ach ja blijft er nog wat te dromen igg :D

Btw, ik speel 4 juni in Hoogezand, cafe de Kei, dus als je wilt gassen.

ijff
28 mei 2005, 13:01
Nou, ik heb net bericht van Jukebox dat ze het defect niet zelf kunnen repareren en dat ze tegenwoordig eigenlijk geen goede amp-techs in de buurt kennen die 'm zouden kunnen repareren (waar ik van stond te kijken..).

I.p.v. een nieuwe amp denk ik dat ik deze nu maar zwaar in de revisie gooi bij Van Weelden (als 'ie dat denkt te kunnen en wil). Die moet er volgens mij toch wel weer een leuk bakkie van kunnen maken... (ik vond'm nogal ruisen op het 3e kanaal).
Mocht ik daarna nog GAS hebben dan raak ik 'm vast wel kwijt.

kokeleko
28 mei 2005, 18:00
Moet kunnen ijff, ik ben er heel tevreden over.
K zal ook ff rond neuzen, misschien is er een liefhebber op de Werkbank.