PDA

View Full Version : Nieuwe gear: SUHR



Jimi Hendrix
27 mei 2005, 10:24
Ik zet het maar in Rack Gear, omdat ik daar vaker post, maar sinds eergisteren ben ik de trotse bezitter van een SUHR gitaar!
http://www.jurgenburdorf.nl/suhr.jpg.

Oorspronkelijk zou ik m'n blade ophalen bij vdh, maar ik was er nu toch, dus maar even een suhr proberen, kijken of het wat is....
JA DUS. ik moet nog wel een beetje wennen aan de dikkere hals dan ik gewend was, maar de klank en bespeelbaarheid zijn fenomenaal!
Ik wil er nog een! (SSS)

LordRiffenstein
27 mei 2005, 10:46
Heb deze gitaar ook in mijn klauwen gehad en die is echt wel super!! Proficiat!

Chiel
27 mei 2005, 10:55
Vet!!!! Het zijn idd waanzinnige gitaren! Hoe klinkt die P90???? Zeer aparte PU combinatie zeg!

Heb jij overigens die 2e hands Tom Anderson ook nog gechecked? Ben zelf aan het overwegen een TA aan te schaffen hoewel de Suhr's ook zeer interessant zijn. Ben zeer benieuwd naar de verschillen.

Jimi Hendrix
27 mei 2005, 11:54
Vet!!!! Het zijn idd waanzinnige gitaren! Hoe klinkt die P90???? Zeer aparte PU combinatie zeg!

Heb jij overigens die 2e hands Tom Anderson ook nog gechecked? Ben zelf aan het overwegen een TA aan te schaffen hoewel de Suhr's ook zeer interessant zijn. Ben zeer benieuwd naar de verschillen.

Hey Chiel,
het is geen p90 hoor,
de humbucker is een suhr (ik gok DSV+), met kapje dr overheen.
Klinkt iig erg lekker, ideaal voor niet al te hoge gain sounds, klinkt ook heerlijk als je plukt met vingers.
De gitaar klinkt verder zeer strak en al de nuances die je erin legt komen er moeiteloos uit.

Die Andersons uit Friesland bedoel je? (marktplaats)
Nee heb ik niet gechecked, zien er wel interessant uit.
In tegenstelling tot Andersons/Tylers etc is de Suhr een enorm simpele gitaar, er zit niet eens een coilsplit op voor de humbucker (misschien dat ik die er nog op laat zetten).

Ik merk dat ik de neiging heb om van al te flashy gitaren (zowel qua mogelijkheden (actief/floyd etc) als uiterlijk) weg te blijven, vind het al lastig genoeg om het specifieke geluid van 5 a 6 pu posities te onthouden :???: :lol:

Jimi Hendrix
27 mei 2005, 11:58
Heb deze gitaar ook in mijn klauwen gehad en die is echt wel super!! Proficiat!

vond deze beter bij mij passen dan de andere suhr die hij ook had, die klonk wat schreeuweriger.

vinni
27 mei 2005, 22:29
Hee Chiel,
Bij Musik Produktiv staan Suhrs en Tylers. Volgens mij ook TA's.

Groet,
Vinni

vinni
27 mei 2005, 22:30
Trouwens Jimi,


Niet in de fik steken hé ! :-D

Vinni

Jimi Hendrix
28 mei 2005, 08:27
Trouwens Jimi,


Niet in de fik steken hé ! :-D

Vinni

ik zal me inhouden, maar dit is geen brandhout :cool:

ToTaL FaKe
28 mei 2005, 09:49
oee mooi ding man... gefeliciteerd ermee.

sorry om te zeggen, maar ik vind die headstocks van suhr nooit echt geslaagd :-(

vester86
28 mei 2005, 12:47
mooi ding, hoewel die chromen pickup er raar uit ziet bij de 2 witte SC's...

Maar wat een supergave kleur

srv-man
29 mei 2005, 21:23
Hi Jurgen, gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! Wel een beetje impuls aankoop als ik het zo begrijp....en dan er gelijk nog 1 bij willen. Kennelijk zijn die Suhrs toch wel erg goed dat zelfs jij (vlgs mij blijf jij altijd wel nuchter) er zo'n GAS aanval van krijgt.
Ben zelf ook nog steeds in de markt voor zo'n Suhr/Anderson/etc.....toch maar eens naar IJsselstein.

Gr, Theo

Jimi Hendrix
29 mei 2005, 21:46
Hi Jurgen, gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! Wel een beetje impuls aankoop als ik het zo begrijp....en dan er gelijk nog 1 bij willen. Kennelijk zijn die Suhrs toch wel erg goed dat zelfs jij (vlgs mij blijf jij altijd wel nuchter) er zo'n GAS aanval van krijgt.
Ben zelf ook nog steeds in de markt voor zo'n Suhr/Anderson/etc.....toch maar eens naar IJsselstein.

Gr, Theo

Nou ja, impulsaankopen hang ik van aan elkaar, alleen blijf ik er over het algemeen wel jaren trouw aan ;-). Met de jaren (??) weet je natuurlijk steeds sneller/beter of iets bij je past of niet. De blades waarop ik tot nu toe het meest speelde zijn prima werkpaarden, maar dit is toch wat anders. Vrijdag voor het eerst live gebruikt, wat een punch en presence!
(zelfs de drummer hoorde verschil haha)

Anyway, ik zag de Suhr al staan op de site van Haar en was dus enigszins voorbereid (financieel bedoel ik, anders had ik hem niet geprobeerd).

BLOK182
30 mei 2005, 11:28
Gefeliciteerd, mooie axe man 8-)

Chiel
30 mei 2005, 12:28
uit Friesland bedoel je? (marktplaats)
Nee heb ik niet gechecked, zien er wel interessant uit.

...Ik merk dat ik de neiging heb om van al te flashy gitaren (zowel qua mogelijkheden (actief/floyd etc) als uiterlijk) weg te blijven, vind het al lastig genoeg om het specifieke geluid van 5 a 6 pu posities te onthouden :???: :lol:

Nee ik bedoelde die 2e hands Anderson die Erik nog heeft staan, maar ik begrijp dat je deze niet hebt geprobeerd.

Moet zelf eerlijk bekennen dat ook mijn ervaring is dat je meer elende als nut uit zo'n Floyd Rose haalt. Maar af-en-toe is het toch ook wel lachu zo'n wiebelbrug. Lekker wat delays op je geluid, een paar flagoletten aanzetten en zwengelen maar! :D