PDA

View Full Version : Wie kan voor mij een slagplaat maken?



vinni
26 mei 2005, 22:50
Hoi!

Ben op zoek naar iemand die een professioneel uitziende slagplaat voor mijn Parker kan maken.

Ik weet, het is niet een alledaagse gitaar.
Wil daat graag een black perloid slagplaat op met H/S/H pickups,
Twee pots, piezoschakelaar en 5-standen switch.

Wie-o-wie kan dit voor mij maken?

p.s. moet het materiaal nog kopen.

Vinni

Fumi SG
26 mei 2005, 22:56
zelf nog nooit geprobeerd?? Zo moeilijk is het niet hoor :wink:

vinni
26 mei 2005, 23:15
Hmm.


Weet het niet.....een bepaalde drempel die ik maar niet over kom!

Ik weet als de beste wat ik wil, welke materialen etc....

Mar zelf doen....


Zo weet ik b.v. niet hoe ik die recessed schroefgaatjes moet maken. of die sleuf voor de 5-standen schakelaar....
Zit wel te hakken in een plaat van 40-50 euri!

Vinni

almarvk
27 mei 2005, 11:22
Bassist van mijn band heeft dat ook gedaan. Gewoon doen, desnoods eerst een proefplaat maken. Niet geschoten is altijd mis!

fred dons
27 mei 2005, 12:09
recessed schroef gaatjes doe je met een iets groter boortje dan het boortjedat je gebruikt hebt voor het schroefgaatje voorzichtig halverwege het gaatje boren

bij gebrek aan goed gereedschap kun je heel ver komen met een figuurzaag en een dremel :cool:

vinni
27 mei 2005, 12:11
Ok......ik begin warm te lopen!

(Kan ook niet anders met deze temperaturen! :D )

Maarru....
Hoe maak ik dan het volgende:
- Nette sleuf voor de 5 standen schakelaar?
- Nette uitsparingen voor de single coil en humbuckers?
- nette rondingen aan de rand van de slagplaat?

Vinni

fred dons
27 mei 2005, 13:43
als je een dremel hebt kun je een sleuf frezen in de slagplaat
anders figuurzagen

je hebt de oude slagplaat nog ? zo ja dan kun je alle cavities overtrekken met een watervaste fineliner op het nieuwe slagplaat materiaal
zo niet dan zul je de omtrek van de pickups moeten overtekenen op de nieuwe slagplaat (gewoon er op leggen en met de stift er om heen)

Gaatje boren op de plek waar een element komt, zaagje door het gaatje trekken en figuurzagen
alle gaten in de slagplaat hebben een rechte kant dus dat kan gewoon met een figuurzaag (je gaat er door heen als boter, rustig aan dus :D )

de schuine kant, is een kwestie van heel veel schuren, met een schuine frees doe je het snel maar heb je die niet dan wordt het met 100 grit en een klosje schuren (het schuurkopje van een dremel of iets dergelijks is daar ook geschikt voor maar dan moet je daarna nog wel met de hand bijschuren
sterkte
:wink:

fred dons
27 mei 2005, 13:47
oh ja, het beschermende plastic dat op het materiaal zit zo lang mogelijk er op laten zitten, zodat alle tekeningen die je doet niet op het uiteindelijke materiaal komen te zitten

vinni
27 mei 2005, 14:25
Nou,

Net even wat inkopen gedaan op internet.
een tweedehands dremel met massa's accesoires gekocht.
Voor weinig! :-D


Nou moet ik wel hé

Vinni

P.s. Mag ik hopen op jullie broodnodige ondersteuning?
P.s. 2 Wat is een goed boek om te leren gitaren te bouwen?

Fumi SG
27 mei 2005, 21:42
Mevlyn Hisock's Make your own electric Guitar zou goed zijn. Ik heb hem laatst besteld voor m'n zelfbouw, maar nog niet binnen. Als ik hem binnenkrijg schrijf ik er wel ff wat over! :wink:

ps1... jah

vinni
27 mei 2005, 22:11
Oké Fumi,

Laat me weten wat je dr van vind.

Groet,
Vinni