PDA

View Full Version : Advies over overdrivepedalen



WillBX
26 mei 2005, 21:51
Hallo mensen.

Ik zoek een overdrive-pedaal geschikt voor high gain geluiden, omdat ik die niet uit mijn Fender hot rod deluxe krijg, da's meer een blues/crunch bak.
Ik zoek precies het geluid van het model "modern high gain" op de v-amp 2. Volgens de handleiding van de V-amp2 is dit gebaseerd op een soldano versterker, en klinkt het als het geluid van Joe Satriani en Steve Vai.

Welk pedaal moet ik hebben? Ik heb namelijk al best wat overdrive pedalen geprobeerd, maar het is het allemaal net niet....

alvast bedankt!

Willem

robert-gitarist
26 mei 2005, 22:23
Gebruik ff de zoekfunctie.
Dr staan al heleboel antwoorden etc. over dit onderwerp.
Ook met merken enzo ;)

Ché
26 mei 2005, 22:24
misschien een distortion pedaal proberen ipv een overdrive...
tonebone hot brittish stel ik voor als het echt moet scheuren

robert-gitarist
26 mei 2005, 22:30
Mwah distortion is niet echt heel bluesy of wat.
Kun je beter overdrive nemen.
Klinkt iets vetter en dikker.Distortion is een beetje wat meer aan de ielere kant enzo.

Sorry weet ff niet hoe ik het echt moet beschrijven :$ :$ :$

Roque
26 mei 2005, 22:35
Sprechen sie Deutsch?

http://www.dietside.de

Gave site met vergelijkingen van overdrive pedaaltjes.

robert-gitarist
26 mei 2005, 22:37
Sprechen sie Deutsch?

http://www.dietside.de

Gave site met vergelijkingen van overdrive pedaaltjes.

Aber natürlich :P :P
Hmm coole site.
Bedankt voor de link :D

Wormaap
26 mei 2005, 23:30
Het verschil tussen OD en Dist. is voor zover ik weet dat een distortionpedaal je je complete scheurgeluid in'n kistje geeft (dit lijkt me wat je zoekt met de amp die je hebt) en'n OD boost je signaal om zo je buizen eens lekker op hun zak te geven en uiteindelijk je amp zelf vooral het scheurgeluid te laten produceren. Dat lijkt me bij'n amp die vooral op clean gericht is niet heel handig.

Fuhgawz
27 mei 2005, 00:11
Behringer bouwt toch ook zo'n V-amp in pedaalvorm. Misschien dat je daar je geluid uit kunt halen. Anders is er nog dat Line6 Metalpedaaltje of de Zoom HyperLead.