PDA

View Full Version : eelt.



GreenGirl666
26 mei 2005, 19:35
hoe lang duurt het om eelt op je vingers te krijgen? ik probeer sinds ongeveer 2 maanden gitaar te spelen, en heb een klein beetje eelt. maar zo gauw ik weer een paar dagen niet speel is het al weer een beetje weg. dus weet iemand hoe lang het duurt. ik speel vrij veel. zo vaak ik maar kan.

jpb
27 mei 2005, 10:29
hoe lang duurt het om eelt op je vingers te krijgen? ik probeer sinds ongeveer 2 maanden gitaar te spelen, en heb een klein beetje eelt. maar zo gauw ik weer een paar dagen niet speel is het al weer een beetje weg. dus weet iemand hoe lang het duurt. ik speel vrij veel. zo vaak ik maar kan.
Naarmate je langer speelt wordt het eeltlaagje op je vingertoppen dikker. Als je dan een tijd niet gepeeld hebt, merk je dat wel, maar er zit dan nog genoeg "basis-eelt" :o zodat je er minder last van hebt.

Bluesbreaker
27 mei 2005, 13:38
Ga je er druk over maken.....

Mattia
27 mei 2005, 18:42
Niet om iemand te laten schrikken, maar mensen maken erg verschillend eeld aan. Sommigen redelijk makkelijk (daar val ik onder, denk ik), anderen met zeer, zeer veel pijn en moeite, en soms nooit echt 'genoeg'. Beetje secondenlijm om de vingertoppen kan ook helpen.

GreenGirl666
27 mei 2005, 19:39
oh, ja... vooral die secondelijm lijkt me een goed idee. :-? :razz: dan kan je toch geen gitaar spelen. heel je vingers aan elkaar geplakt. whahaha :lol: :-D

Desperado
27 mei 2005, 21:30
oh, ja... vooral die secondelijm lijkt me een goed idee. :-? :razz: dan kan je toch geen gitaar spelen. heel je vingers aan elkaar geplakt. whahaha :lol: :-D

Haha een drupje per vingettop en eerst ff goed laten drogen voor je de volgende doet niet de hele tube over je vingers leegknijpen he...
Denk trouwens dat als het los komt het wat van je zorgvuldig gekweekte eelt mee neemt en je vingers er dus alleen gevoeliger van gaan worden :???: :roll: :D

GreenGirl666
28 mei 2005, 11:43
okay... bedankt voor de tip... :)

Jeanken
28 mei 2005, 11:53
Dat hangt inderdaad van mens tot mens af, ik heb zeer makkelijk eelt op mijn vingers(ook op mijn handen van het werken) bij een spannende film bijt ik in plaats van op mijn nagels steeds de eelt van mijn vingers maar die is zo weer terug, nog nooit echt last van gehad, enkel wanneer ik dan op mijn oude steelstring veel zit te benden voel ik het wel. Andere mensen kunnen dan weer tot bloedens toe spelen, blaren op de vingers en alles erop en eraan, ik hoop voor jou dat je niet in die categorie zit want ik ken zo'n mensen, dat is hard..

deedee
28 mei 2005, 17:23
gewoon doorspelen tot ze net niet open liggen. :-D :-D :-D
Heb ik gedaan, na een paar dagen eeltlaagje gekweekt en hij wordt steeds dikker.

Sim Simon
28 mei 2005, 17:56
Hmm, ik heb ook al wat eelt op m'n vingers, maar soms bloed ik echt na het spelen. Rock 'n roll!!! :D 8-)

:wink:

Bâh
1 juni 2005, 13:00
Mijn eelt valt er elke week weer vanaf omdat het te dik wordt. En dan zit het er razendsnel weer op. Ik speel dan ook wel met 013. :D