PDA

View Full Version : Beginneling



ilonavdwal
26 mei 2005, 18:36
Hai,
Ik zal me even voorstellen: ik ben Ilona, 23 jaar en heb een tweedehands akoestische gitaar op de kop getikt. Maandag begin ik met lessen. Ik heb er veel zin in!
Klopt het dat je al snel wat nummers kunt spelen of is het best moeilijk? Moet je ook noten leren of is dit niet noodzakelijk?

Graag hoor ik wat tips van de ervaren speler!

CatchDude
26 mei 2005, 19:40
Of je snel wat nummers kan leren spelen ligt aan jezelf en je leraar. Maar bij benadering kan je de basics van sommige nummers wel een klein beetje meespelen na een paar weekjes les hoor, mits je zelf lekker thuis ook veel oefent, maar het lijkt dan natuurlijk nog niet op het origineel, begrijp me niet verkeerd. Je kan aan je leraar voorstellen dat je bepaalde nummers wilt leren, zodat hij de lessen aan kan passen naar jouw wens, maar je moet toch bij het begin beginnen, en dat is je gitaar leren kennen en begrijpen. Ik speel nu zelf een aantal jaartjes, waarvan ik slechts een jaar les heb gehad, maar ik kan echt geen noot lezen. Men zegt dat als je wel noten kunt lezen dat het gitaar leren spelen sneller gaat, maar ik ben er gewoon te lui voor, en ik wil gewoon spelen, geen noten leren. :) Het kan dus best zonder. Succes en veel plezier met lessen en oefenen!!!

ilonavdwal
26 mei 2005, 20:32
Dank je wel!

Ik speel gewoon voor m'n plezier, dus haast heb ik niet!

Luca P
27 mei 2005, 13:10
Het hangt helemaal van jezelf af.
Heb je talent, aanleg?
Een muzikaal gehoor?
Enz....
Muziek lezen helpt zeker.
Toen ik zo'n 27 jaar geleden begon deed ik ook oznder bladmuziek.
Nu wel spijt van.
Anders was ik denk ik veel verder dan nu.
Om te praten hoef je ook niet te leren lezen en schrijven.
Maar het helpt wel als je later een goede baan zoekt!
Voor de rest speelde ik alles wat ik zo'n beetje leuk vond.
Ook dus nummers van ABBA tot en met ZZ Top.
Je vind zelf wel uit wat je het beste ligt.
Succes!

Als de eerste cd uit is hoor ik het wel??
:-D