PDA

View Full Version : KUT&%$^%$#^$#$



AART
26 mei 2005, 18:20
jaja, ikke weer, wil ik de speakers vastschroeven, schiet ik uit met de schroevendraaier en raak de conus van een van de speakers :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :cry: :cry: :cry: :( :(


Zit nu een klein scheurtje van ongeveer 0,5-1 cm in.
Is de speaker nu helemaal onbruikbaar of kan ik hem nog reparen ofzo?

Ben echt zo pissed right now. :cry:

Diedo
26 mei 2005, 18:32
http://forumspam.articblue.nl/user_related/owned/images/0288.jpg
:)


zuur joh! maar ik denk dat je speaker het nog wel gewoon doet. het zal wel wat anders klinken misschien, maar een nieuwe zou ik er niet meteen inzetten.

F. Talman
26 mei 2005, 18:56
kun je zonder probleem repareren, koop een flacon felpon verdun het met aceton lijm speaker in dun stukje papieren zakdoek erop en weer inlijmen.
anderezijde idem. e.v.t. aflakken zwarte lak, dit laatste doe ik nooit.
dit is een truukje van gerald webber!!!
succes

AART
26 mei 2005, 19:05
kun je zonder probleem repareren, koop een flacon felpon verdun het met aceton lijm speaker in dun stukje papieren zakdoek erop en weer inlijmen.
anderezijde idem. e.v.t. aflakken zwarte lak, dit laatste doe ik nooit.
dit is een truukje van gerald webber!!!
succes

wat is felpon?

F. Talman
26 mei 2005, 19:17
uuhhm je moet daar even diep in je geheugen porren kleuterschool lijm jaja echt waar bdw elke kantoorboekhandel heeft het (kleur loze alles lijm) het mag ook van een ander merk gewoon ff vragen bij de kassa. welk wha heb je nodig?

AART
26 mei 2005, 19:29
ik zal het wel ff proberen dan, ik hoop maar dat het werkt.

Is er trouwens niet een winkel of persoon in de buurt van arnhem die dit goedoop kan fiksen?

nicoverduin
26 mei 2005, 20:03
Je kan ook het volgende doen:
vlak het gat zoveel mogelijk uit. Dus dat alles weer een beetje bij elkaar komt. Neem houtlijm (die witte dus en niet de PUR lijm :-D :-D ) en doe gewoon een beetje erop. Indien de kieren van het gat te groot zijn, dan jet deze even aan de anderkant afdekken met WIT plakband. Dus niet dat heldere doorzichtige. De lijm niet uitsmeren gewoon laten drogen (kan een paar dagen duren). Het wordt vanzelf mat/helder doorzichtig. Plakbandje kan er nu af. Doe vervolgens (dus een paar dagen later) dit aan de andere kant (plakband is nu niet meer nodig. Nu heb je een flexible lhechte laag gemaakt. Ook dit is een zeeeer oude truuk uit de vroegere jaren. Maar je kan helaas niet trippen van die witte lijm. Velpon (vroeger ook wel snuiflijm genoemd op school :-D :-D ) wel zeggen ze. Heb der ervaring niet :-D :-D

Succes
Nico

Fumi SG
26 mei 2005, 20:09
bestaan er ook technieken van van deze tijd?? :???:

AART
26 mei 2005, 20:10
Je kan ook het volgende doen:
vlak het gat zoveel mogelijk uit. Dus dat alles weer een beetje bij elkaar komt. Neem houtlijm (die witte dus en niet de PUR lijm :-D :-D ) en doe gewoon een beetje erop. Indien de kieren van het gat te groot zijn, dan jet deze even aan de anderkant afdekken met WIT plakband. Dus niet dat heldere doorzichtige. De lijm niet uitsmeren gewoon laten drogen (kan een paar dagen duren). Het wordt vanzelf mat/helder doorzichtig. Plakbandje kan er nu af. Doe vervolgens (dus een paar dagen later) dit aan de andere kant (plakband is nu niet meer nodig. Nu heb je een flexible lhechte laag gemaakt. Ook dit is een zeeeer oude truuk uit de vroegere jaren. Maar je kan helaas niet trippen van die witte lijm. Velpon (vroeger ook wel snuiflijm genoemd op school :-D :-D ) wel zeggen ze. Heb der ervaring niet :-D :-D

Succes
Nico

heb deze net uitgevoerd, hoop dat het werkt, heb ik niet de kans dat hij gaat scheuren op hoog volume of fuzz, of iets anders?

nicoverduin
26 mei 2005, 20:12
bestaan er ook technieken van van deze tijd?? :???:Ja, je neemt witte houtlijm en je vlakt het gat uit........ :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

nicoverduin
26 mei 2005, 20:15
Je kan ook het volgende doen:
vlak het gat zoveel mogelijk uit. Dus dat alles weer een beetje bij elkaar komt. Neem houtlijm (die witte dus en niet de PUR lijm :-D :-D ) en doe gewoon een beetje erop. Indien de kieren van het gat te groot zijn, dan jet deze even aan de anderkant afdekken met WIT plakband. Dus niet dat heldere doorzichtige. De lijm niet uitsmeren gewoon laten drogen (kan een paar dagen duren). Het wordt vanzelf mat/helder doorzichtig. Plakbandje kan er nu af. Doe vervolgens (dus een paar dagen later) dit aan de andere kant (plakband is nu niet meer nodig. Nu heb je een flexible lhechte laag gemaakt. Ook dit is een zeeeer oude truuk uit de vroegere jaren. Maar je kan helaas niet trippen van die witte lijm. Velpon (vroeger ook wel snuiflijm genoemd op school :-D :-D ) wel zeggen ze. Heb der ervaring niet :-D :-D

Succes
Nico

heb deze net uitgevoerd, hoop dat het werkt, heb ik niet de kans dat hij gaat scheuren op hoog volume of fuzz, of iets anders?

Als je niet te zuinig bent geweest met de lijm niet. En je moet het echt de tijd geven om te drogen. Dus niet denken "kan wel....." :-D :-D :-D . Hoe graag je je box ook wit horen......Ik hebt het een keer met een 100 watt speaker gedaan. Had een week doorlooptijd..

Nico

AART
26 mei 2005, 20:19
Je kan ook het volgende doen:
vlak het gat zoveel mogelijk uit. Dus dat alles weer een beetje bij elkaar komt. Neem houtlijm (die witte dus en niet de PUR lijm :-D :-D ) en doe gewoon een beetje erop. Indien de kieren van het gat te groot zijn, dan jet deze even aan de anderkant afdekken met WIT plakband. Dus niet dat heldere doorzichtige. De lijm niet uitsmeren gewoon laten drogen (kan een paar dagen duren). Het wordt vanzelf mat/helder doorzichtig. Plakbandje kan er nu af. Doe vervolgens (dus een paar dagen later) dit aan de andere kant (plakband is nu niet meer nodig. Nu heb je een flexible lhechte laag gemaakt. Ook dit is een zeeeer oude truuk uit de vroegere jaren. Maar je kan helaas niet trippen van die witte lijm. Velpon (vroeger ook wel snuiflijm genoemd op school :-D :-D ) wel zeggen ze. Heb der ervaring niet :-D :-D

Succes
Nico

heb deze net uitgevoerd, hoop dat het werkt, heb ik niet de kans dat hij gaat scheuren op hoog volume of fuzz, of iets anders?

Als je niet te zuinig bent geweest met de lijm niet. En je moet het echt de tijd geven om te drogen. Dus niet denken "kan wel....." :-D :-D :-D . Hoe graag je je box ook wit horen......Ik hebt het een keer met een 100 watt speaker gedaan. Had een week doorlooptijd..

Nico Denk niet dat ik hem voor donderdag volgende week aan het werk heb(veel werk aan de kast nog).
Dus drogen kan ie genoeg.

bert k
26 mei 2005, 21:32
bestaan er ook technieken van van deze tijd?? :???:
Ja, je dondert de luidspreker bij het vuil en je koopt een nieuwe... :-?

nicoverduin
26 mei 2005, 21:40
bestaan er ook technieken van van deze tijd?? :???:
Ja, je dondert de luidspreker bij het vuil en je koopt een nieuwe... :-?
Nee, je belt mij op.... en ik pak houtlijm, vlak het gat uit... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Dirk_Hendrik
26 mei 2005, 21:47
Nee, je PM-t mij, ik bel je terug (mijn kosten, nog goedkoper!) en bedank daarna Nico voor z'n houtlijm tip! :-D :-D :-D

AART
26 mei 2005, 22:03
ziet er goed uit nu al, een soort doorzichtig laagje zit er over, ik denk dat ik het er wel mee uithoud, als ie kapot gaat haal ik wel een nieuwe bij thomann voor 61 euro.(eminence gb 12).

nicoverduin
26 mei 2005, 22:33
Nee, je PM-t mij, ik bel je terug (mijn kosten, nog goedkoper!) en bedank daarna Nico voor z'n houtlijm tip! :-D :-D :-D
damm :-D :-D ik begin af te brokkelen. Van de week een keer te laat met reageren....nu een ander die net effe slimmer was dan ik 8-) 8-) 8-) 8-) :-D :-D :-D :-D
Nico

dejohan
27 mei 2005, 10:26
kun je zonder probleem repareren, koop een flacon felpon verdun het met aceton lijm speaker in dun stukje papieren zakdoek erop en weer inlijmen.
anderezijde idem. e.v.t. aflakken zwarte lak, dit laatste doe ik nooit.
dit is een truukje van gerald webber!!!
succes

wat is felpon?

Velpon

http://www.schleiper.com/intranet/images/ImgMO/IMVEP6270_SER_MO.jpg

Thijssie
27 mei 2005, 10:45
wil ik de speakers vastschroeven, schiet ik uit met de schroevendraaier en raak de conus van een van de speakers

De volgende keer inbusbouten gebruiken, ja?

AART
27 mei 2005, 14:41
wil ik de speakers vastschroeven, schiet ik uit met de schroevendraaier en raak de conus van een van de speakers

De volgende keer inbusbouten gebruiken, ja?

gebruik ik ook, maar ik schoot uit toen is zo'n bout aan de ene kant tegenhield om te zorgen dat ie niet meedraait.

Heet eigenlijk geen schroevendraaier maar what the hell.

nicoverduin
27 mei 2005, 17:30
Geen slagmoeren gebruikt? en eerst voor het bekleden alle bouten uitgetest?
Nico

AART
27 mei 2005, 20:12
Geen slagmoeren gebruikt? en eerst voor het bekleden alle bouten uitgetest?
Nico

?

Ik heb gewone bouten met ringen en borgmoeren.

en hoe bedoel je uittesten voor bkleden?

nicoverduin
27 mei 2005, 20:17
Nou als ik een box bouw, dan maak ik de gaten in de baffle, sla de slagmoeren erin en test of elke bout er goed indraait. Tevens worden de bouten op de juiste maat gemaakt (afslijpen of zagen). Als alles goed werkt, wordt de baffel zwart gespoten en kan het doek erop. Pas daarna gaan de speakers erop. Nooit problemen met weerstand op de schroeven. Dus ook geen uitschieters oid.

Dit voorkomt dat als je klaar bent, je tegen allerlei problemen aanloopt.

Nico

AART
29 mei 2005, 22:17
mja, ik was ook een beetje dom aan het doen bij nader inzien, maar het speakerdoek komt bij mij op een apart frame voor de baffle omdat hij anders een beetje raar oogt doordat het doek een beetje ver naar binnen zit(27 mm). nu zit het doek een millimeter of 10 minder ver naar binnen.

pietvanbuiten
6 juni 2005, 00:53
bestaan er ook technieken van van deze tijd?? :???:

jazeker, speaker er uit, nieuwe erin...... :-D :-D :-D

Frits van Mourik
6 juni 2005, 01:23
damm :-D :-D ik begin af te brokkelen. Van de week een keer te laat met reageren....nu een ander die net effe slimmer was dan ik 8-) 8-) 8-) 8-) :-D :-D :-D :-D
Nico

Tja, 't is toch wat, als je je persoonlijke genoegdoening op deze wijze uit dit soort forums moet putten...

Maar: niet getreurd, kameraad!
De eerstvolgende keer ben je ongetwijfeld weer de snelste/wijste/gevatste/deskundigste/ :-D :-D :-D :-D :-D

groeten,

Frits :wink:

nicoverduin
6 juni 2005, 05:22
Ik moet toch wat.... nog effe en die twee parasieten gaan een verzekering op me afsluiten :-D :-D :-D :-D :-D :-D