PDA

View Full Version : Sonno Witjes - Leaving



Sonno
26 mei 2005, 13:09
Eindelijk wat tijd vrijgemaakt om een nummertje op te nemen :) .

Het is eigenlijk een veredelde improvisatie in A op een blues-achtig ding.
Ik doop het nummer bij deze: 'Leaving'

http://home.casema.nl/hartm294/clips/leaving.mp3

Veel luisterplezier en vertel me wat je er van vindt!

Met dank aan Geronimo's webruimte... :wink:

Sonno
26 mei 2005, 23:53
Hij doet 't nu dus! 8-)

Geronimo
27 mei 2005, 15:55
Wat is dat dan?? Niemand reageert?! Ze negeren je Sonno!

Stratman70
27 mei 2005, 16:13
Zodra het nummer weer wat ingetogener wordt, hoor ik iets valsigs, maar verder vind ik het erg goed gespeeld. Het nummer op zich is niet zo heel veel aan, maar best aangenaam te beluisteren. Dit laatste m.n. door je gitaarspel en die vind ik eigenlijk wel erg goed, al ga je soms wel net over het randje van zuiverheid.

Je geluid vind ik trouwens niet altijd even mooi. Misschien gebruik je ook net iets teveel verschillende gitaargeluiden in één nummer, naar mijn smaak. Maar da's gewoon smaak.

Sonno
27 mei 2005, 16:27
Wat is dat dan?? Niemand reageert?! Ze negeren je Sonno!

Nee man, iedereen zit lekker buiten in het zonnetje... 8-)
:D

Sonno
27 mei 2005, 17:18
Je geluid vind ik trouwens niet altijd even mooi. Misschien gebruik je ook net iets teveel verschillende gitaargeluiden in één nummer, naar mijn smaak. Maar da's gewoon smaak.

Ik heb idd. 3 gitaren gebruikt en m'n GT-6 ook flink aan het werk gezet hehe.... Het is helaas digitaal dus dat geluid blijft sucken!

Sonno
29 mei 2005, 20:30
Zeg; vinden jullie het nummer zo slecht dat er maar één iemand reageert?
Ik heb m'n best gedaan, dus kraak 't af, tips weet ik veel!
Please?

Robs
29 mei 2005, 21:56
Nou, ff een reactie dan maar? :-D

Helemaal niet mijn stijl, maar mooie compositie en je solo's blijven interessant door goede nootkeuze. Je speelt vet en je techniek zit ook wel goed: doe het je niet na! Maar er zitten inderdaad wel wat elementen in(met name bends) die op het randje van valsigheid zijn....

Sonno
30 mei 2005, 14:41
Bedankt Robs!

Na het nr. nog is geluisterd te hebben is idd. die bend met die harmonizer niet helemaal lekker gelukt en het einde is idd. ook niet helemaal zuiver. :oops:

jelle
30 mei 2005, 22:54
gast, dit is goed hoor! Ik vind vooral het 'overall' geluid van het nummer mooi. En het rifje in het refrein. Alleen het gitaargeluid wat op 00:45 begint is echt afgrijselijk, hehe.

Sonno
31 mei 2005, 21:33
Thanks Jelle, 8-)
toch is het gitaargeluid van 0:45 precies hetzelfde als in de eindsolo. Ik denk dat het in contrast met de achtergrond anders uitkomt...stof tot nadenken voor mij dan!

Ik ben wel blij dat je het overall geluid ok vindt want daar heb ik ook vrij lang op zitten klooien. :)

De drums heb ik trouwens half met drumkit from hell gedaan. De cymbals heb ik zelf met een oude cymbal opgenomen. (d'r staat nl. een oud afgeragd drumstel bij me thuis, ik was eerst van plan alles zelf in te drummen maar ik kreeg het geluid niet goed dus dan maar the easy way out gekozen...) Klinkt best echt zo toch?

dodoweirdo
1 juni 2005, 07:41
ik vind vooral dat het stuk tussen 0:33 en 0:45 echt klasse is, de toon van die sologitaar die daar op volgt, ben ik niet zo weg van. Ook het stukje dat ik heb gehoord tussen 3.15 en 3.27 is heel pakkend en hard, zou ik een nummer kunnen rond bouwen. Ik kan zo'n gitarist wel kunnen gebruiken in men groep.

Noid
5 juni 2005, 01:02
Grappig, al dat gepiel met die GP-6. Lekker back-ground nummer met voldoende afwisseling om niet snel te gaan vervelen. da's dan ook direct een compliment voor het spel, je speelt lekker afwisselend, knap gedaan.

Thedevilinside
5 juni 2005, 10:50
Niet verkeerd al mis ik nog wel het e.a. in de opbouw. Het had voor mij allemaal wel wat geleidelijker gemogen. Bij de eerste solo dacht ik ha lekker maar zelfs daar gign je al te snel over in gepiel (okee beetje oneerbiedig voor snelheid).
Verder weinig op aan te merken al vind ik het geluid ook zo hier en daar niet super, maar dat is smaak.

Sonno
5 juni 2005, 13:10
Thanks voor de reacties 8-)

@dodowierdo
Het geluid van de gitaar op 0:45 was ook een beetje zeurderig bedoeld. Is zeker niet mijn vaste soundje. Wel bedankt voor de positieve reactie, als ik ooit wat moet inspelen voor je PM je maar :wink:

@Noid
Thanks!!! Het is ook een 'veredelde' improvisatie omdat ik dit stuk vrij vaak speel en dus ook vrij standaard de trucjes toepas die ik erop kan.

@Thedevilinside
Ik vind het nog steeds een compliment als je d'r vanuit gaat dat ik eigenlijk normaliter voornamelijk deathmetal maak. Ik ben sinds december bij een (soul) coverband gaan spelen waardoor ik de 'basis' weer een beetje ben gaan waarderen! (niet dat dit soul is ofzo...gewoon ff een keer wat anders spelen :razz: )

Ik zal de volgende keer een 'gewoon' nummer posten (eentje die niet helemaal vol gesoleerd is...) :D

Thiezer
20 juni 2005, 10:00
hoe lang heb je hier nou over gedaan?

- als ik 'sochtens op de plee zit schijt ik nog een beter nummer...
- maak je begleiding eens wat interessanter dude, we zijn beter van je gewend!!!

dus, aan het werk!!!

Ritch
20 juni 2005, 11:52
Hee Sonno, slaat je achternaam op de binnenkant van je neus? :-D

Sonno
22 juni 2005, 01:04
Hee Sonno, slaat je achternaam op de binnenkant van je neus? :-D

Watte?

http://www.geekimages.com/pics/20050621/MichaBorsboom.jpg

@Thiezer,
dat jij zo'n behendige sluitspier hebt komt door die vrienden van je...