PDA

View Full Version : p90 in slagplaat bevestigen



john.3001
26 mei 2005, 12:49
p90

john.3001
26 mei 2005, 12:49
Even een domme vraag misschien, maar hoe bevestig je een p90 zonder dogears (dus met de twee schroeven tussen de polepieces) in een slagplaat? Waar in de body moet je dan de uitsparing maken voor de pickup?

Mattia
26 mei 2005, 14:08
Zonder dog ears gaan die dingen toch 'gewoon' direct het body hout it, evt. met een stukje schuimrubber spul eronder om de hoogte goed in te stellen?

fred dons
26 mei 2005, 14:20
tussen de polepieces zitten ook 2 gaten voor de dunne houtschroeven en die schroef het hout in
om de hoogte te kunnen instellen doe je zoals Mattia voorstelt een stukje rubber of piepschuim onder de pup

john.3001
27 mei 2005, 14:05
ah, da's eigenlijk nog makkelijker ook... ik moet dan dus wel frezen, maar in het gefreesde gedeelte leg ik dan een stukje schuimrubber, cool... bedankt

john.3001
27 mei 2005, 14:50
Oh ja, nog iets, de gitaar waar het om gaat is een telecaster (verre toekomst), en in de brugpositie komt een humbucker. Ik zet er dan geen originele tele brug op, maar een gewone hardtail, volgens mij past de humbucker dan precies mooi tussen de slagplaat en de brug, toch?

fred dons
27 mei 2005, 16:03
je kunt ook telebruggen kopen met een humbucker uitsparing

persoonlijk vind ik een humbucker in single coil formaat op een traditionele tele brug het mooist staan 8)

john.3001
27 mei 2005, 16:08
Ziet wel traditioneler uit ja... Speel nog met de gedacht van een Esquire met een lil' 59 in de brug, lijkt me ook wel leuk (en een een stuk minder werk bovendien). Maar ik ga dan toch een neck pickup missen denk ik. Binnenkort gaan er SD's in m'n epiphone, en ik wilde dan de brug-humbucker die daaruit wordt gehaald in dit project stoppen, spaart me weer een pickup (is toch maar een aanklooi projectje)...