PDA

View Full Version : Waar een PRS halen?



tribal
26 mei 2005, 10:49
Kan iemand mij wijzer maken?
Ik ga binnenkort naar de USA om een tweetal PRS en op te pikken.
Ik ben werkzaam voor onze Franse trots dus vliegen is behoorlijk voordelig voor me maarrrrrr...
Wat ik zo op het internet lees is dat Ed Roman in Las Vegas een van de goedkopere aanbieders is op dit gebied en die woont nou net in een gebied waar de vliegaansluiting klote is.Weet iemand een knappe gitaarzaak die veel aanbiedt en die ook nog eens niet duur is in 1 van de volgende plaatsen?;Detroit,Seattle,Washington,Minneapolis,N ew York of Memphis?

Thnx in advance

Anders Destium
26 mei 2005, 11:04
Ik zou met jouw vraag naar www.birdsandmoons.com gaan. Dat is op het moment het grootste PRS forum dat er is volgens mij, hele behulpzame mensen zitten er ook. Desnoods kun je op www.thegearpage.net kijken, vaak zijn de classifieds ook de moeite waard.

Ik kan je 1 tip meegeven: Noem geen Ed Roman, deze man is een van de meest gehate personen in gitarenland. Dat is vooral dankzij zijn uiterst dubieuze manier van zakendoen (ook wel oplichting genoemd).

ieme
26 mei 2005, 11:52
check www.gbase.com

tribal
26 mei 2005, 12:03
Hey Ieme,niet stiekum spammen he?!!! :-D

Anders,bedankt voor je input en ik ga zo meteen ff kijken.
En wat je verteld over Ed Roman heb ik wel vaker gehoord.
1 ding snap ik niet.
Is die gast de grootste geworden qua zaak met alleen maar oplichten?
Hij gebruikt idd een hoop superlatieven op z'n site maar hij als geen ander moet toch weten dat gitaristen nogal kritisch ingesteld zijn wat betreft hun hobby/beroep,en dan vooral wat betreft hun gear,dus zou je zeggen dat hij ook wel iets goed moet doen.Ik heb ook begrepen dat hij geen dealer meer is van PRS maar wel dat ie de grootste voorraad ter wereld heeft :???:

P****Fred
26 mei 2005, 12:53
www.wildwoodguitars.com
www.willcuttguitars.com
www.guitarsetc.net
www.magdonmusic.com
www.gtrheaven.com
www.elderly.com

ik heb de mijne heel voordelig bij wildwood gehaald...
magdon schijnt ook heel goed te zijn (daar heb ik m'n amber tone en volumeknopjes gehaald :D)

Anders Destium
26 mei 2005, 13:15
Hey Ieme,niet stiekum spammen he?!!! :-D

Anders,bedankt voor je input en ik ga zo meteen ff kijken.
En wat je verteld over Ed Roman heb ik wel vaker gehoord.
1 ding snap ik niet.
Is die gast de grootste geworden qua zaak met alleen maar oplichten?
Hij gebruikt idd een hoop superlatieven op z'n site maar hij als geen ander moet toch weten dat gitaristen nogal kritisch ingesteld zijn wat betreft hun hobby/beroep,en dan vooral wat betreft hun gear,dus zou je zeggen dat hij ook wel iets goed moet doen.Ik heb ook begrepen dat hij geen dealer meer is van PRS maar wel dat ie de grootste voorraad ter wereld heeft :???:

Als niemand gitaren bij je wil kopen krijg je vanzelf een steeds grotere voorraad :lol: Als hij zegt dat hij de grootste voorraad heeft dan weet je ook nooit zeker of dat wel klopt (ik kan ook beweren dat ik de grootste bek op het forum heb, laat anderen maar bewijzen dat het niet zo is :wink: ). Het is trouwens wel maf dat hij op zijn site niets anders doet dan PRSen afkraken, maar dan aan de andere kant beweert dat hij zo'n grote voorraad ervan heeft. Als je ergens niet in gelooft verkoop je het toch niet?

Op dit moment is de grootste PRS dealer Willcutts, maar die werken met een constante gigantische voorraad als uitgangspunt. Dat zie je ook op hun site!

Andere dealer (waar ik zelf ervaring mee heb), ze hebben alleen niet zo veel PRSen: www.gpguitars.com.

Als je er echt speciaal voor gaat vliegen kun je natuurlijk ook vertellen wat je eisen zijn, PRS maakt een heleboel verschillende modellen :wink:

Mattia
26 mei 2005, 14:16
Is die gast de grootste geworden qua zaak met alleen maar oplichten?
Hij gebruikt idd een hoop superlatieven op z'n site maar hij als geen ander moet toch weten dat gitaristen nogal kritisch ingesteld zijn wat betreft hun hobby/beroep,en dan vooral wat betreft hun gear,dus zou je zeggen dat hij ook wel iets goed moet doen.Ik heb ook begrepen dat hij geen dealer meer is van PRS maar wel dat ie de grootste voorraad ter wereld heeft :???:

Ed Roman is een tikkie gestoord, heeft talloze zeer bizarre ideen, maar die man heeft een collectie geweldige mooie gitaren te koop waar je u tegen kunt zeggen, denk ik zo. Ik lees daar wel vaker dingen, beetje puur voor de lol, en voor de mooie plaatjes.

Rewind
26 mei 2005, 22:43
...
Als je er echt speciaal voor gaat vliegen kun je natuurlijk ook vertellen wat je eisen zijn, PRS maakt een heleboel verschillende modellen :wink:

Ja gewoon uit intresse, ben je naar iets speciaals op zoek? Wat zijn je eisen, wat voor geluid zoek je enzo?

en als je 'm hebt wil ik natuurlijk wel effe een fotootje zien :)

tribal
27 mei 2005, 09:45
Helemaal mee eens dat die Roman er onorthodoxe ideeen op nahoudt, maar dat had Einstein ook en die werd ook versleten voor weirdo.
Het is niet een standaard winkelier die ja en amen zegt op alles wat hem voorgeschreven word door de heren importeurs maar eentje die zijn eigen weg volgt(helemaal te rock en roll toch?).
Het is een beetje het Goliath tegen de wereld verhaal en je hoeft het dan niet altijd(lees meestal) met hem eens te zijn maar je kan hem moeilijk verwijten dat ie zijn eigen produkten voorop stelt.En een beetje gitarist laat zich niet gek maken maar gaat uit van zijn eigen wensen en verwachtingen van een nieuw instrument.De toekomst zal wat dat betreft bepalen of zijn gitaren toekomst hebben.

Ik heb een Brazilian Custom 24 mogen bespelen en die beviel mij super dus das i.i.g. 1 van de opties die ik heb,maar ik wil uiteraard wel even wat andere proberen.Denk ook dat ik ze naast elkaar moet horen om uiteindelijk te bepalen welke het gaat worden.

Ik wil sowieso iedereen bedanken voor de reakties tot nu toe.
Heb er veel aan gehad en zal mijn PRS avontuur posten zodra ik meer weet.

Jullie kunnen ook kijken naar Schiphol Airport waar te zien zal zijn hoe ene Tribal gepakt wordt wegens smokkel van twee PRS en :cool: .

Anders Destium
27 mei 2005, 10:24
Helemaal mee eens dat die Roman er onorthodoxe ideeen op nahoudt, maar dat had Einstein ook en die werd ook versleten voor weirdo.
Het is niet een standaard winkelier die ja en amen zegt op alles wat hem voorgeschreven word door de heren importeurs maar eentje die zijn eigen weg volgt(helemaal te rock en roll toch?).


Ik denk dat je dit soort standpunten beter niet kunt verkondigen op welk Amerikaans gitaarforum dan ook :o

Ed Roman is een prototype crook, en heeft van bijna alle grote merken zijn dealership verspeeld door zijn ongure praktijken. Zakenmannen die er niet voor terugdeinzen om hun klanten op te lichten en valse informatie verstrekken horen aan de hoogste boom geknoopt te worden :evil:


Als je geïnteresseerd bent in de Brazilian serie zou ik ook zeker kijken naar een custom 24 20th anniversary Artist Package. Deze heeft ook een Braziliaans palissander fretboard. Ik zou als ik jou was ook zeker gitaren uitproberen met een compleet palissander nek, qua klank en bespeelbaarheid zijn die echt de absolute top!

Wormaap
27 mei 2005, 11:49
Is Ed Roman niet ook degene die vindt dat mensen die een custom gitaar bestellen niet zo veel moeten zeuren over 1001 opties en die gast die zelf wel beslist welke dingen er wel of niet op de custom van z'n klant komen?

P****Fred
27 mei 2005, 13:21
sure sounds like him :-D

tribal
28 mei 2005, 09:58
Heren(dames ook),

Thnx voor jullie feedback, ik ben weer een eind op weg geholpen.
Ed Roman is duidelijk een big nono dus ik kan mijn spreekwoordelijke horizon verleggen en elders mijn stukkie hout halen.Zal toch eens stiekum informeren op birds and moons naar iemand die in de praktijk ervaring heeft met die gast en stel jullie in een ander forum(How to avoid Ed Roman?) op de hoogte.
En nu met die witte harses van me de zon in...