PDA

View Full Version : pweeeeeeeeeeeeeep!!!



bathmutz
22 augustus 2002, 19:57
hoe kan het dat er een ontzettend harde pweep (zie titel) uit een versterker komt, nou heb ik wel een vrij oude/slechte versterker om thuis mee te oefenen maar hij doet toch zo nu en dan (af en toe zegmaar) raar/vreemd met dat soort dingen als pweeeep en dan weer ieeeeijejejeeeeeeee enzo, wie het weet mag het zeggen, de groeten van BathmutZ

AllodoX
22 augustus 2002, 20:09
feedback.. dan sta je te dicht bij de versterker, en staat je preamp te hoog.

als je een snaar aanraakt, krijg je een klein signaaltje.. dat signaal wordt versterkt, maar omdat je zo dicht bij staat gaat door die versterking je snaar nog harder trillen. dat wordt ook weer versterkt, etc, etc.. op den duur krijg je dan een piep.

dikkie dik
25 augustus 2002, 19:48
dan moet je wel je versterker heel hard hebben staan en er vast tegen aan staan anders krijgen die speakers die snaar echt niet in beweging hoor

AllodoX
25 augustus 2002, 22:11
'k weet niet wat voor een bierkratje jij hebt staan, maar als je voor die 8x10 van mij staat, dan heb je wel ffkes een een totaal oppervlak van bijna 0.5 vierkante meter dat staat te pompen :wink: gegarandeerd dat jouw bassje die trilling oppikt :wink:

dikkie dik
31 augustus 2002, 23:01
allodox zal vast gelijk hebben hij heeft immers veel meer verstand van zulke dingen dan mij

Addixx_
1 september 2002, 17:55
De elektronica zal ook wel de signalen opvangen van de speakers, of niet allodox?

AllodoX
2 september 2002, 10:40
ligt eraan hoe goed je bass is afgeschermd eh.. maar over het algemeen niet.

't lijkt me gewoon feedback.. probeer anders eens met je rug naar de versterker toe te spelen, als je dan nog steeds zoveel feedback krijgt, dan kan er ook iets anders aan de handt zijn.

Venomer
10 september 2002, 12:30
Bij feedback brengt het geluid van de versterker de snaar in beweging. De frequentie van het geluid moet dan wel gelijk zijn aan de eigen frequentie van de snaar. Als je het hebt over piepen, dan zal dat hier dus waarschijnlijk niet het geval zijn.

Ik denk dat het magnetische veld van de (spoel van de) speaker rechtstreeks door de pickup wordt opgepikt en dat dat het piepen veroorzaakt. Dit kan als je dicht bij de speaker staat.

Je hebt dus geen last van acoustische feedback maar van electromagnetische feedback.

AllodoX
10 september 2002, 17:22
Yeah.. alleen vraag ik me dan af.. hoe dicht zit jij wel niet bij die speaker, abathmutz ?? :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-09-10 17:23 ]</font>

bathmutz
13 september 2002, 16:20
ongeveer een meter of ander half, maar die pweep is er ook alleen maar als ik met distortion speel dus, als ik omdraai(of verder ga staan) is het inderdaad weg.

BathmutZ

Ron C
13 september 2002, 16:32
Op 2002-09-13 16:20, schreef bathmutz:
ongeveer een meter of ander half, maar die pweep is er ook alleen maar als ik met distortion speel dus, als ik omdraai(of verder ga staan) is het inderdaad weg.

BathmutZ


Da's duidelijk feedback, gewoon de gain van de distortion lager zetten.

AllodoX
13 september 2002, 16:43
en minder dichtbij staan :wink:

wat ook helpt.. niet in de zichtlijn van de speaker staan..

dus zeg maar meer schuin naast je versterker staan.