PDA

View Full Version : voor in september ...



Rock n' sad
26 mei 2005, 06:17
test

Rock n' sad
26 mei 2005, 06:18
na mijn vakantiejob heb ik een kleine 1100 € die ik zou willen besteden aan een semi professionele amp , m'n marshall ( of wat ik tegen dan heb , staat namelijk te ruil + zelfbouwcab ) verkoop ik dan een dan koop ik een leuk gitaartje voor erbij ...


dus ik zoek een combo van 2 X 12 of een head + box of cabinet , liefst nieuw , en het mag op de duitse prijzen gebaseerd zijn , het word dus waarschijnlijk duits import

Ik vraag nu jullie mening over :

peavey xxl
laney gh 50
Fender mh 500

icm

behringer ultrastack
Framus FR 212
Peavey standard series

of combo's:
engl screamer
marshall jmc 2000

of zijn er andere tips? , een cabinet is niet noodzakelijk , maar wel handig , het moet een zuivere clean hebben , een goede cruch en heel stevige distortion ( dus clean , rock , metal , tot zelfs high gain ) , moet goed doorkomen in de groep . en moet overweg kunnen met effecten .

Ik begin nu al te gassen , en kmoet nog 3 maand wachten

wytz
26 mei 2005, 07:53
koch..? de nieuwe twintone is geloof ik 3 kanaals. helder clean, marshall crunch en vrij zware oversturing...kan je eigenlijk alles mee doen.

Negative K3 fan
26 mei 2005, 08:19
ik ben nu aan mijn 2e 212 combo en ik kan je adviseren dat als je veel gaat slepen, dat je dan beter een head+cab kunt nemen, want 212 combo's zijn te lomp voor woorden.

voorderest ken ik geen van de amps die je opnoemt, maar van de peavey xxl heb ik nog weinig goeds gehoord.

ik denk dat je met een engl screamer uit dit rijtje het best weg komt.

iam
26 mei 2005, 09:34
ikzelf ga voor de koch studiotone gaan...

koch heeft me toch érg aangenaam verrast in frankfurt!

Rock n' sad
26 mei 2005, 12:27
wat zijn de prijzen zo van koch?

iam
26 mei 2005, 13:33
studiotone combo gaat voor 899 bij feedback.nl
de rest staat ook op de site denkek...

ToTaL FaKe
26 mei 2005, 13:41
wat ik als ik jou was zou doen is voor 1100 een top kopen en die op je cab plaatsen, of is dat ding zo slecht??

Droffie
26 mei 2005, 14:39
+1 voor Koch...Ik weet niet of je veel optreedt maar met een studiotone zou je wellicht wat power te kort kunnen komen. Twintone daarentegen gaat ridicul hard.
Ik ga 3 juni voor 't eerst met mijn twintone 't podium op....Ik ben erg benieuwd...

Anders Destium
26 mei 2005, 14:50
Koch Twintone is zeker een topper!

Droffie
26 mei 2005, 14:51
Koch Twintone is zeker een topper!

:wink:

iam
26 mei 2005, 15:40
+1 voor Koch...Ik weet niet of je veel optreedt maar met een studiotone zou je wellicht wat power te kort kunnen komen. Twintone daarentegen gaat ridicul hard.
Ik ga 3 juni voor 't eerst met mijn twintone 't podium op....Ik ben erg benieuwd...

als je combo gemiced wordt (of via line out) speelt dat toch geen rol?

Droffie
26 mei 2005, 15:54
+1 voor Koch...Ik weet niet of je veel optreedt maar met een studiotone zou je wellicht wat power te kort kunnen komen. Twintone daarentegen gaat ridicul hard.
Ik ga 3 juni voor 't eerst met mijn twintone 't podium op....Ik ben erg benieuwd...

als je combo gemiced wordt (of via line out) speelt dat toch geen rol?

Dat is waar, maar ik ben Marshall stacks gewend dus de druk mis je wellicht. Mocht ik 't erg missen koop ik er nog wel een cabje bij maar liever niet. Heb geen zin meer om met al die shit te zeulen...

wytz
26 mei 2005, 15:59
wat zijn de prijzen zo van koch?

zo even uit mijn hoofd...

ik geloof dat de studiotone zo'n 900 kost
de twintone 1200
multitone 1400 ?
en de powertone volgens mij 1600

maar pin me er niet op vast

staat idd wel op de feedback site.. :)

Swan
26 mei 2005, 16:11
ipv van die XXL kan je dan beter voor de Tripple XXX combo gaan..das buizen, erg veelzijdig

Rock n' sad
26 mei 2005, 18:17
kheb nu al zo veel gas voor in september :-D

AART
26 mei 2005, 18:25
Marshall TSL met een leuke 2x12 kast oid(framus, fame)

Rock n' sad
26 mei 2005, 18:25
oh , en nu treed ik nog niet op , maar dat kan nog komen . Maar ik moet in elk geval in groep kunnen spelen

wat dachten jullie van ( houd m'n gerne in het achterhoofd ) :razz:
Engl E 325 Thunder Head + Engl E 112V
h & k warp + h & k Matrix Box
peavey supreme xl head + peavey cab
RANDALL RH200SC/G2 + Marshall MG412A

AART
26 mei 2005, 18:32
voor 1100 zou ik geen transistor nemen.

Kan je makkelijk een marshall halfstack voor vinden(2ehands).

wytz
26 mei 2005, 18:54
hmm...
van die opties die jij noemt is eigenlijk alleen de engl leuk. peavey supreme ken ik niet...

maar ik blijf bij koch :D

Droffie
26 mei 2005, 19:50
hmm...
van die opties die jij noemt is eigenlijk alleen de engl leuk. peavey supreme ken ik niet...

maar ik blijf bij koch :D

+1 Ik heb op een Screamer gespeeld. Erg goed geluid, zeker clean. Overdrive kanaal was niet mijn ding.

Orpheo
26 mei 2005, 23:02
ik zou voor een marshall tsl 100 met leuke cab gaan, iemand anders postte dat ook al d8 ik. kweet nie meer wie. die dingen zijn imo echt super voor de centen. heb ze weer live gehoord, en eigenlijk zonder teveel mods of zooi ervoor klonk t al flex.

en anders Koch. maar das voor mij 2nd choice.

vester86
27 mei 2005, 00:29
kheb nu al zo veel gas voor in september :-D

GAS heb je toch altijd :razz:

Ik zou denk ik ook voor een Twintone gaan, misschien anders een Ruis en Knetter tri-amp/triology??? (zag ik ook op het forum staan en zag er kikke uit)