PDA

View Full Version : zentera getest



BramVersteeg
25 mei 2005, 23:48
Vandaag even bij de locale muziekwinkel binnengeweest en daar zag ik op eens een H&K Zentera staan (de top). De gozer van de winkel wilde me de versterker graag laten horen. Hij heeft er zelf een en we zitten altijd een beetje te dollen over de digitaal-buizen kwestie. Ondanks dat ik zeker open sta voor nieuwe technieken en de digitale wereld, wist nog geen digitale versterker mij te overtuigen. Nou, de zentera wel!

Schijnbaar gebruiken ze bij H&K een andere manier van het digitaal nabootsen van geluid. Helemaal tot in de kleinste details van het circuitboard enzo. Wat ik bij nog geen andere digitale versterker gehoord had was dat deze echt het karakter en de dynamiek van buizen voor zo'n dikke 90-95% kon benaderen. Hij klonk harder beter en clean met een randje werd echt een overdrive als je harder aansloeg. Als ik niet had geweten dat het een digitale versterker was zou ik er waarschijnlijk ingetrapt zijn. Echt de moeite waard om uit te proberen als je op zoek bent naar een echt goede all-in-one versterker!