PDA

View Full Version : eddy van halen gitaarsound met cooleditpro



walkin' j. blue
25 mei 2005, 20:38
vraagje, ik plug altijd rechtstreeks in op pc en bewerk achteraf met cooleditpro mijn solootjes. Ben op zoek naar dat scheurgeluid a la eddie van halen. disortion effecten in cooledit vind ik prut. Wie weet een goeie tip die me naar mijn doel helpt. Zijn er plug ins speciaal voor cooledit? of moet ik toch een voorversterker aanschaffen. Zoja, welke is toppie? Zeg het maar, zeg maar hoe ik die sound krijg!

Cubensis
25 mei 2005, 21:06
gewoon een V-amp of een Pod kopen (PodXT is t beste, maar ook t duurste ;) )
daarin zitten veel amp en speaker en effectsimulaties en die kan je zo in je pc pluggen

Han S
25 mei 2005, 23:22
Ik moet wel lachen om jullie hoor, zo simpel werkt het niet.

Ik heb één keer een wereldgeluid kunnen opnemen met een gitarist die een rack had, waarvandaan ik direct in de mengtafel kon opnemen, maar dat is maar een keer in twintig jaar.

Meestal klinkt een direct geluid nogal.........uhhh..... direct, een goede speakersimulator kan helpen.

Het geluid waar ik het over heb kun je trouwens horen op mijn website.

http://www.beaufortstudio.nl/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=6

Negative K3 fan
26 mei 2005, 08:56
een plexi kopen, alle knoppen op tien zetten. Een vintage marshall kast erbij. Paar mics. Flinke goede reverb (belangrijk voor de brown sound) en dan ben je er wel.

harrie-beton
26 mei 2005, 11:21
eh, heel goed gitaarspelen helpt ook

Die Eddie is poepgoed hoor

DieterVDW
3 juni 2005, 21:19
vraagje, ik plug altijd rechtstreeks in op pc en bewerk achteraf met cooleditpro mijn solootjes. Ben op zoek naar dat scheurgeluid a la eddie van halen. disortion effecten in cooledit vind ik prut. Wie weet een goeie tip die me naar mijn doel helpt. Zijn er plug ins speciaal voor cooledit? of moet ik toch een voorversterker aanschaffen. Zoja, welke is toppie? Zeg het maar, zeg maar hoe ik die sound krijg!

Eddie's sound: goeie vette distortion, wat chorus erop, scheutje reverb, tikje delay en compressor zal ook geen kwaad kunnen.
Maar om dat met de computer te doen, geen idee...

Shaggy
6 juni 2005, 17:41
Eddie's sound: goeie vette distortion, wat chorus erop, scheutje reverb, tikje delay en compressor ..

en garneren met een takje peterselie

Epic
8 juni 2005, 12:18
vraagje, ik plug altijd rechtstreeks in op pc en bewerk achteraf met cooleditpro mijn solootjes. Ben op zoek naar dat scheurgeluid a la eddie van halen. disortion effecten in cooledit vind ik prut. Wie weet een goeie tip die me naar mijn doel helpt. Zijn er plug ins speciaal voor cooledit? of moet ik toch een voorversterker aanschaffen. Zoja, welke is toppie? Zeg het maar, zeg maar hoe ik die sound krijg!

Guitar RIG (http://www.nativeinstruments.de/index.php?guitarrig_us&ftu=3745c44d69&timecode=8778) al eens geprobeerd ?

Negative K3 fan
8 juni 2005, 20:05
vraagje, ik plug altijd rechtstreeks in op pc en bewerk achteraf met cooleditpro mijn solootjes. Ben op zoek naar dat scheurgeluid a la eddie van halen. disortion effecten in cooledit vind ik prut. Wie weet een goeie tip die me naar mijn doel helpt. Zijn er plug ins speciaal voor cooledit? of moet ik toch een voorversterker aanschaffen. Zoja, welke is toppie? Zeg het maar, zeg maar hoe ik die sound krijg!

Eddie's sound: goeie vette distortion, wat chorus erop, scheutje reverb, tikje delay en compressor zal ook geen kwaad kunnen.
Maar om dat met de computer te doen, geen idee...

hmm
ik zou het eerder zo zeggen: strakke felle in your face distortion, ietsje chorus, een berg reverb (de goede soort reverb is de sleutel tot een geloofwaardige van halen sound) compressor daar zorgt de amp wel voor en tussen alle reverb merk je niks meer van de delay.

DieterVDW
8 juni 2005, 21:10
vraagje, ik plug altijd rechtstreeks in op pc en bewerk achteraf met cooleditpro mijn solootjes. Ben op zoek naar dat scheurgeluid a la eddie van halen. disortion effecten in cooledit vind ik prut. Wie weet een goeie tip die me naar mijn doel helpt. Zijn er plug ins speciaal voor cooledit? of moet ik toch een voorversterker aanschaffen. Zoja, welke is toppie? Zeg het maar, zeg maar hoe ik die sound krijg!

Eddie's sound: goeie vette distortion, wat chorus erop, scheutje reverb, tikje delay en compressor zal ook geen kwaad kunnen.
Maar om dat met de computer te doen, geen idee...

hmm
ik zou het eerder zo zeggen: strakke felle in your face distortion, ietsje chorus, een berg reverb (de goede soort reverb is de sleutel tot een geloofwaardige van halen sound) compressor daar zorgt de amp wel voor en tussen alle reverb merk je niks meer van de delay.

Ah ja, jij doet het met reverb, ik doe het met delay :p ...