PDA

View Full Version : Plaatsen van elementkapjes



Franc
25 mei 2005, 20:33
Hoi,

Zoekfunctie doet het weer :-D dus ik heb gezocht, maar vind alleen maar topics over het verwijderen van kapjes van de elementen van een Les Paul.

Nou heeft de mijne gewone openn humbuckers, maar mij lijken die kapjes juist zo mooi.

Klopt het dat je de losse kapjes die je kunt kopen bij bijv Vox Humana zo over standaard buckers kunt zetten? Kwestie van plaasten en ff een puntsoldeerlasje leggen?

Misschien is er iemand die ze verwijderd heeft en ervan af wil. PM :-D

Ik zoek chromen, geen goud.

thanks,

Franc.

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_5067.JPG

Franc
26 mei 2005, 09:43
Niemand?

Wat ik niet begrijp van de maten bij Vox Humana is dat ze het hebben over 'normal' 49mm en 'breed' 51mm (alsof die dus extra breed zijn oid).

Maar ik heb mijn humbuckers opgemeten, er is niets 49mm lang, breed of dun... Wat ik 'de breedte' noem is wat in de lengte van de snaar komt te zitten en dat is 39mm. De lengte weet ik even niet precies maar dat is ergens in de 60mm.

Dus waar slaat die 49 of 51mm op?

Iemand?

fred dons
26 mei 2005, 10:12
je meet de afstand van de polepieces op omdat die precies moeten matchen met het kapje en niet de omtrek van de pup (die redelijk standaard is) (en de afstand van de polepieces wijkt dus regelmatig af bij verschillende humbuckers, het verschil is f-spaced of niet f-spaced)

je loop toverigens wel het risico (grote risico) dat je elementen gaan piepen als je je kapje alleen vast soldeerd, om het goed te doen moet jet het kapje vastwaxen en dat is best wel een vervelend karwei

sterkte

Franc
26 mei 2005, 16:11
Okay, ik snap hem :D

Da's bij mij dus 51mm.

Thanks!

Daniël_san
26 mei 2005, 16:39
je meet de afstand van de polepieces op omdat die precies moeten matchen met het kapje en niet de omtrek van de pup (die redelijk standaard is) (en de afstand van de polepieces wijkt dus regelmatig af bij verschillende humbuckers, het verschil is f-spaced of niet f-spaced)

je loop toverigens wel het risico (grote risico) dat je elementen gaan piepen als je je kapje alleen vast soldeerd, om het goed te doen moet jet het kapje vastwaxen en dat is best wel een vervelend karwei

sterkte

Hoe bedoel je vastwaxen??? Oftewel: Hoe moet je dat doen?

Diedo
26 mei 2005, 20:01
met kaarsvet ofzo lijkt me dat wel te doen.

desnoods met een kauwgompje :)