PDA

View Full Version : Help help neck past niet!



heskez
25 mei 2005, 16:23
Hallo,

Ik ben een projectje begonnen om een fretloze jazzbas te bouwen (foto's volgen). Ik heb ergens een losse jazzbas body vandaan geraapt en een fretless jazzbas neck. Echter de neck is een ietsiepietsie breder dan de neckpocket van de jazzbas body.. :-?

Het scheelt nog geen millimeter. Is het verstandig de neckpocket uit te vijlen/vrezen of schuren? Of kan ik beter op zoek gaan naar een andere neck of body?

groetjes

Jeanken
25 mei 2005, 17:35
als het nog geen millimeter scheelt zou het belachelijk zijn een nieuwe body of hals te gaan zoeken, schuur wat aan een van de twee en het is zo opgelost..

JvD.
25 mei 2005, 18:24
ik zou eerder aan de net ietsje schuren dan aan de body, maar dat zeg ik omdat bij een gitaar het body deel van de neck joint zo gammel uit ziet

Fumi SG
25 mei 2005, 19:27
ik zou het ook gewoon ff bij schuren... als je je kop erbij houd en het rustig aan doet moet dat wel lukken. :)

up-guitarman
25 mei 2005, 21:25
Idd, het enige dat je ff goed moet checken is of de gaten voor de bouten perfect overeen komen (en ervoor zorgen dat ze na het schuren nog steeds perfect overeen komen !!!)

heskez
25 mei 2005, 22:55
Heee bedankt voor de reacties allemaal!
Ik ga liever niet de neck bewerken. die heeft me iets meer gekost dan de body :razz:

heskez
25 mei 2005, 23:08
Idd, het enige dat je ff goed moet checken is of de gaten voor de bouten perfect overeen komen (en ervoor zorgen dat ze na het schuren nog steeds perfect overeen komen !!!)

Gechecked, komen redelijk overeen :)

bert k
25 mei 2005, 23:27
Heee bedankt voor de reacties allemaal!
Ik ga liever niet de neck bewerken. die heeft me iets meer gekost dan de body :razz:
Maakt toch niet uit? Ik denk dat het schuren van de hals veel eenvoudiger is dan de neckpocket uitschuren. En al ie eenmaal in elkaar zit blijft het toch zo? Of was je van plan om die hals later nog eens los te verkopen? :-?

heskez
30 mei 2005, 15:12
Ik heb het voor elkaar! De neck past nu netjes in de pocket (Hij klemt alleen nog wel, beetje kracht nodig om hem erin te drukken). Het was niet eens zo gek veel werk, alleen even de neckpocket een beetje uitgeschuurd. Door deze actie kwam ik helaas te weten dat het hout voor de body uit multiplex bestaat :evil: