PDA

View Full Version : Op zoek naar nieuw pedaal...!



Ibanez
25 mei 2005, 15:21
Hey,

Ik ben de laatste tijd een beetje op zoek naar een goed distortionpedaal. Ik speel op een Ibanez RG2820 over een Mesa/Boogie Caliber 50+.
Ik speel in een Jazz/Funk band en zoek een lekker sologeluid en een boostfunctie lijkt me opzich ook wel handig. Nu heb ik een beetje rondgekeken en leek mij bijv. de Carl Martin Boost'n Drive, de H&K Tube Factor, Ibanez TS9 wel interessant. Ik zoek wat van de 100 tot 230 euro. Mijn gitaarleraar zei dat hij met een Boss overdrive ook al een hele lekkere sound kreeg. Nu vroeg ik me af of jullie misschien weten wat nog meer geschikt is wat ik een keer kan uittesten. En als iemand wat weet over die Carl Martin zou ik dat ook graag horen.

up-guitarman
25 mei 2005, 21:52
is het puur voor solo's ??? Dan heb je aan een Boss Bluesdriver BD-2 al genoeg hoor !!! En kun je ook perfect als booster gebruiken !!!

robert-gitarist
25 mei 2005, 22:00
Inderdaad blues driver is okee.
Ik gebruik zelf op me Marshall jcm900 een MXR Dime Distortion en een Boss SD-1 Super Overdrive.
Klinkt super beide (y)

Ibanez
25 mei 2005, 22:23
Ja buiten de band vind ik het ook wel leuk om gewoon weer wat rock en metal te spelen dus een pedaal waar je beide kan is nog beter ;)

robert-gitarist
25 mei 2005, 22:27
Dat kan prima met een SD-1 en blues driver.
Wat ook zeer goed werkt is een Ibanez TS-9 Tube Screamer..scheurt echt ten top.
Ik speel zelf ook veel metal en rock dus ja ik kan je uit ervaring zeggen dat de SD-1 en TS-9 goed aan teraden is.
Blues driver ken ik maar heb er zelf nooit op gespeelt op een buizenbal ofzo dus kan je niet vertellen hoe dat klint maar wat ik zo hoor en in theorie weet enzo moet dat ook prima kunnen.

t0n3h^
25 mei 2005, 22:33
Hoi,

Je wilde wat over de Carl Martin horen?? Bij deze dan..
Ik heb zelf de Carl Martin Hot Drive 'n Boost MKII en ik vin hem errug lekker. Ik speel zelf vooral met lichte drive met dat ding. Dus weinig gain, puur het vieze randje aan een clean geluid.
Ik hoor wel eens van mensen dat ze op de Carl Martin afknappen als je die aan een buizenamp hangt. Ik ben het echter hier niet mee eens. Ik hoor het ding al een hele tijd op mijn gitaarles in combinatie met een Fender Champ (6 watt buizenamp). Ik heb zelf een Strat USA en dat samen klinkt gewoon helemaal hemels.
Een tubefactor klinkt ook vet, maar dat is een heel andere prijsklasse.
De tubescreamer van ibanez is de grootste rivaal van de Carl Martin en andersom...

Gr toni

Lucky
26 mei 2005, 11:39
ik gebruik voor mijn scheurgeluiden een combinatie van een gemodde ts9, een red snapper en een barber comp.

de comp geeft een licht randje en boost, de snapper ook maar op unity volume, de ts9 een overdrive en boost.

marc_o
26 mei 2005, 12:24
Probeer de Visual Sound Jeckyll and Hyde (rode versie).
Ik heb er mijn Carl martin Hot Drive and Boost MK2 direct voor weggedaan.

almarvk
26 mei 2005, 14:13
Om goedkoop te doen: Ik heb een ProCo Rat2 gekocht. Voor nog geen 70 euro heb je een goede overdrive. Ben er zeer gelukkig mee :)

Droffie
26 mei 2005, 15:20
Ibanez, je moet eerst beslissen wat je wilt, overdrive of distortion.

Ik ben niet bekend met je caliber .50 maar Mesa kennende zit daar een vette scheur in. Dus lijkt me een distortion pedaal niet nodig.
Veel gitaristen gebruiken een overdrive als cleane signaal boost. Eigenlijk is elke overdrive daar wel geschikt voor. Alleen de een kleurt meer dan de andere.

TS9 staat bekend als midrange/treble boost.
Bluesdriver weer wat donker
OD-3 is mijn favoriet, die is erg transparant met veel bass respons.
Red Snapper vond ik ook heel erg goed klinken

Maak er een leuk dagje pedalen testen van...Heb ik recentelijk ook gedaan en is erg leuk.

phx
26 mei 2005, 20:09
Ben zelf ook super te spreken over mijn Proco rat 2, alleen bij hoge volumes klinkt hij al snel te fuzzy, enige nadeel

Harry
27 mei 2005, 11:49
................................Ik heb er mijn Carl martin Hot Drive and Boost MK2 direct voor weggedaan.


waar ik nog steeds erg blij mee ben. In combinatie met een buizenversterker welteverstaan.

BartL
27 mei 2005, 11:53
+1 voor de Jekyll & Hyde. De grijze vond ik ook al erg goed en veelzijdig genoeg trouwens :)

Fuhgawz
27 mei 2005, 12:48
Ben zelf ook super te spreken over mijn Proco rat 2, alleen bij hoge volumes klinkt hij al snel te fuzzy, enige nadeel

Ik vond juist dat dat ding helemaal tot leven kwam op hoge volumes, terwijl het op laag volume als een 10 watt oefenamp overdrive klonk.

jorrit
27 mei 2005, 16:51
is jou mesa dan een mesa zonder goede scheur??

visual sound jeckyll en hyde, overdrive en distortion in een, "true" bypas en lekker geluid. erg veelzijdig

Ibanez
28 mei 2005, 23:29
He gasten, thanx voor alle reply's, hier heb ik wat aan! Mijn mesa heeft een scheurkanaal waar ik opzich wel redelijke geluiden uit kan halen maar het nadeel is dat je maar één EQ kan instellen en die eigenlijk niet goed kan combineren voor het clean en distortion kanaal. Hierdoor kan je nooit snel overschakelen van clean naar distortion en moet je altijd eerst aan je knoppen draaien. Ik speel ook veel in bandsituatie dus is het wel handig als ik een pedaaltje heb. Die Visual Sound lijkt me wel wat, ik ga binnenkort bij de Feedback alles op mijn eigen versterker uittesten ;) Meer comments zijn welkom!

jorrit
29 mei 2005, 11:12
je zou ook kunnen denken aan een boss equaliser ze hebben ook een uitgebreide eq waar je presets in kan opslaan. een pedaal dist. is natuurlijk altijd minder mooi als je buizen dist.

Thom TK
29 mei 2005, 22:42
je zou ook kunnen denken aan een boss equaliser ze hebben ook een uitgebreide eq waar je presets in kan opslaan. een pedaal dist. is natuurlijk altijd minder mooi als je buizen dist.

+1
Ik gebruik de Boss (ge-7) ook als booster, en dat werkt perfect!
Als je tevreden bent met het basisgeluid van je versterker, en je dus alleen een andere sound zoekt voor je solo's, dan is die Boss zeker een goede optie.

MXR heeft trouwens ook een hele goede, 10 bands eq. De Boss is 7-bands.

Mitch
29 mei 2005, 23:25
Equalizer maakt het schakelen niet makkelijker, maar juist moeilijker.
Moet -ie, als de EQ bedoeld is om het verschil in EQ tussen clean en lead te compenseren zowel op de kanaalschakelaar als op de EQ stampen. Onhandig.

Als boost is het leuk, maar da's niet het enige dat -ie zoekt.
Als je flexibeler wil zijn qua gain (da's eigenlijk de vraag hier) vind ik de nieuwe Jekyll and Hyde een betere kandidaat dan de Hot D'nB, die is alleen goed op lage gain en plaatst daar dan een cleane boost achteraan als lead boost. De J&H kan lichte crunch, medium crunch en dikke gain aan.

robert-gitarist
29 mei 2005, 23:39
je zou ook kunnen denken aan een boss equaliser ze hebben ook een uitgebreide eq waar je presets in kan opslaan. een pedaal dist. is natuurlijk altijd minder mooi als je buizen dist.

+1
Ik gebruik de Boss (ge-7) ook als booster, en dat werkt perfect!
Als je tevreden bent met het basisgeluid van je versterker, en je dus alleen een andere sound zoekt voor je solo's, dan is die Boss zeker een goede optie.

MXR heeft trouwens ook een hele goede, 10 bands eq. De Boss is 7-bands.

MXR heeft ook nog een degelijke en goed klinkende 6 band EQ en een Kerry king (slayer) 10bands EQ die nog meer boost SCHIJNT te hebben(durf het niet zeker te zeggen maar heb het keer gehoord vandaar ;) *

Mitch
30 mei 2005, 13:44
Ik ben de laatste tijd een beetje op zoek naar een goed distortionpedaal.......en zoek een lekker sologeluid en een boostfunctie lijkt me opzich ook wel handig.

Leest iemand de vraag eigenlijk wel of praten we gewoon alleen maar verder door op de laatste posts ?
:roll:

Ibanez
30 mei 2005, 17:30
haha inderdaad, die equalizers lijkt mij wat ingewikkeld. Ik zoek gewoon een pedaaltje waar ik al m'n distortion geluiden uit kan halen. Die J&H lijkt me wel wat, ik ga hem binnenkort eens even goed testen.

Ibanez
18 juni 2005, 16:43
Kheb vandaag gestest en het is de Visual Sound geworden :) De Carl Martin viel me erg tegen omdat helemaal niet veelzijdig was en het geluid mij ook tegenviel. Je kon er geen echt vette distortion uit halen. De TS9 vond ik erg lekker voor overdrive maar niet meer. Maar de J&H had eigenlijk hetzelfde als de TS9 op het overdrive kanaal plus nog een kanaal met distortion. Je kan er echt alles uithalen en het geluid is erg lekker. Ik ben goed geslaagd dus ;) thx nog voor de adviezen.

marc_o
20 juni 2005, 10:55
................................Ik heb er mijn Carl martin Hot Drive and Boost MK2 direct voor weggedaan.


waar ik nog steeds erg blij mee ben. In combinatie met een buizenversterker welteverstaan.

Da's goed nieuws Harry, ben blij dat m'n kind goed terecht gekomen is... :)

ToTaL FaKe
20 juni 2005, 22:48
Ik ben de laatste tijd een beetje op zoek naar een goed distortionpedaal.......en zoek een lekker sologeluid en een boostfunctie lijkt me opzich ook wel handig.

Leest iemand de vraag eigenlijk wel of praten we gewoon alleen maar verder door op de laatste posts ?
:roll:

als je dat wilt moet je is naar een Toadworks Death Rattle kijken :-D