PDA

View Full Version : Welke pedalen nodig?



smirrie
25 mei 2005, 13:25
Ik ben nieuw in het elektrische gitaar gebeuren en heb sinds gister een Epi LP Custom met een oefenamp (Cube 30)

De muziekstijlen die ik speel en eventueel wil gaan spelen zijn;

AC/DC
Metallica
Iron Maiden
Pearl Jam
Paar blues achtige dingen
Diverse rock achtige dingen

Nu is mijn vraag, aangezien ik nog vrij weinig van pedalen en effecten afweet, wat heb ik hier voor nodig om een beetje deze sound te krijgen? Zoals de meesten wel weten is de Cube een modelling amp en er zitten ook een paar effecten op, maar ik vraag me af of ik daarme deze geluiden kan krijgen

hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien de search weer eens niet werkte

alvast bedankt!

belfrink
25 mei 2005, 13:35
Koop een multi-effect :-D

PS: De berichtenteller deed het weer, lol

Thom TK
25 mei 2005, 13:55
Koop een multi-effect :-D

PS: De berichtenteller deed het weer, lol

Ja idd :-D


Euhm, compressor, chorus, reverb...misschien een boost pedaaltje (als je de compressor daar al niet voor gebruikt tenminste).

Pilitev
25 mei 2005, 17:28
Die cube 30 is zo veelzijdig dat je daar de door jou genoemde bands makkelijk mee kan benaderen, daar heb je in principe niet per se een multi effect voor nodig. Wat misschien wel handig is is een footswitch om van kanaal te wisselen tussen clean/gain kanaal en een footswitch om een van de andere effecten in te schakelen. Enkel wanneer je de standaardeffecten van de cube niet goed genoeg meer vind zou ik iets anders zoeken

robert-gitarist
25 mei 2005, 17:41
Waarom veel effecten nemen?
Spaar gewoon voor een goeie amp en een goeie chorus en overdrive.Dan heb je echt een dijk van een geluid.

Wat je ook kunt doen is een multi effect inderdaad aanschaffen,die van Boss is erg goed, de ME-50.Hele hoop mogelijkheden en klinkt super.

succes dr mee

smirrie
25 mei 2005, 18:47
uiteindelijk komt er vast ook wel een andere amp, maar als student zijnde moet je toch ergens beginnen :wink: