PDA

View Full Version : Goed klinkende bass-comboversterker voor thuis?



Phyrexian
22 augustus 2002, 16:34
Hallo beste jongens en meisjes :wink:

Ik ben op zoek naar een bass-combo.
Eéntje die zo goed mogelijk klinkt uiteraard, want ik heb een Warwick (Corvette Standard 4string) bas.
Ik wil de combo gebruiken om thuis te oefenen met een zo goed mogelijk geluid...

Het volume hoeft niet hoog te gaan (zal ie waarschijnlijk wel doen vermits quasi alle versterkers pokkeluid gaan tegenwoordig).

Dus,
ik zoek een goeie combo die het geluid van mijn Warwick goed naar buiten brengt....
Prijs: ik zou zeggen zo rond de 400 euro... maar geef gewoon jullie tips over goeie combo's en laat je niet leiden door prijzen...

Thanks,

Bart

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-08-22 16:35 ]</font>

AllodoX
22 augustus 2002, 20:23
zo ie zo voor in huis moet je geen 15" speaker pakken. het geluid is pas volledig ontwikkelt na 4 tot 6 meter. die ruimte heb je thuis niet.

wat je dus zoekt, is een 1x10", 2x10" 1x12" of 2x12". gezien je een 4-snarige bass hebt is dat zo ie zo aan te raden.

wat binnen jouw budget ( 400E.. give or take a few tientjes.. ) een paar versterkers zijn, waarvan ik ze zeker de moeite waard vind om te beluisteren..

- Variac BA-60... 1x10", 60w.. 255 euro. Variac is echt zo'n merk dat ondergewaardeerd wordt. spul wordt in polen gefabriceerd, is supercheap, en toch van zeer goede kwaliteit. heeft een celestion speaker.

- Hartke Kickback 12.. 1x12".. 120w.. 625 euro.. wel iets duurder, maar wel de beste uit dit rijtje. zeer vol geluid, zowel midden als laag.

- Behringer BX-1200 Ultrabass.. 1x12" 120w.. 360 euro.. zeer goed + goedkoop, dat is behringer. dit zou mijn persoonlijke voorkeur zijn voor dat budget.

Warwick heeft ook versterkers, maar ik heb laatst gemerkt dat die zwaar poep zijn.

Phyrexian
23 augustus 2002, 21:29
Tim, thanks again for the very useful info... once more :grin:

Warwick amps slecht? Kan goed zijn... Vertel es, hoe slecht? Waarom?

basswasp
23 augustus 2002, 21:46
'k heb één keer over een Warwick combootje gespeeld... D'r zat een nogal 'zacht' en dof geluid in, de toonregeling was niet alles en er zat een 15" speaker in :sad:
Zo'n beetje mijn Hartke B90 dus...:sad:

AllodoX
23 augustus 2002, 21:56
Warwick amps gaan nogal vaak kapot..

je zou het kunnen vergelijken met een Alfa Romeo.. ziet er leuk uit, in het begin ook prima ding.. alleen na een tijdje gaan ze (veel) gebrekken vertonen

basswasp
23 augustus 2002, 22:03
En Hartke versterkers?? Bij m'n B90 gaat er één van de inputs kapot... (ringetje los)

AllodoX
23 augustus 2002, 22:55
Hmm.. voor wat ik gehoord en gemerkt heb zijn hartkes goede kwaliteit... Peavey ook.. ik heb een 20 jaar oude peavey gehad, die nog als nieuw klonk

flearulez
24 augustus 2002, 16:54
Variac vind ik wel slecht afgewerkt
Bij Musikpr. zat het rooster helemaal bol en die sticker kreeg je er oom zo af.
Oke das slechts uiterlijk maar teld toch ook een beetje mee??

flearulez
24 augustus 2002, 16:54
Variac vind ik wel slecht afgewerkt
Bij Musikpr. zat het rooster helemaal bol en die sticker kreeg je er ook zo af.
Oke das slechts uiterlijk maar telt toch ook een beetje mee??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-08-24 16:56 ]</font>

MartinJ
24 augustus 2002, 20:43
Ik hep voor thuis een Fender Frontman 15B combootje... Niet hard, maar wel n redelijk geluid voor zo'n klein geval... De prijs weet ik niet want ik hep em voor n setprijs gekregen met gitaar e.d. erbij... maar hij ligt wel binnen je budget...

dikkie dik
3 september 2002, 19:55
hartke 1410 - 140 Watt 2x10 Combo Amplifier


lekker agressiev en lekker geluid, prijs weet ik niet zo uit mijn hoofd maar hij kost nog wel aardig wat volgens mij

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dikkie dik op 2002-09-03 19:56 ]</font>

bunited
3 september 2002, 21:07
Is dit niet een beetje veel watt voor thuis?

Ron C
4 september 2002, 08:33
Voor thuis heb je niet veel nodig, een 30 tot 50W is dan al meer als genoeg. Dan hoef je ook geen €400,- uit te geven.
Maar heb je dan een andere versterker voor op het podium of in de repetitieruimte? Als je die nog geen hebt dan zou ik gewoon voor een versterker gaan met wat meer vermogen (100 a 150 W), thuis kun je hem nog altijd zacht zetten....

Phyrexian
4 september 2002, 11:05
Ron C

voor optredens was'k van plan om een Head en box te kopen, richting Hartke 3500,
anders een AMPEG, maar ik geraak er niet uit wat ik wil van model, en de prijzen liggen ook zo hoog...

dus thuis had'k graag een goed klinkende combo

AllodoX
4 september 2002, 11:12
ik gebruik mijn hartke 3500 + peavey 8x10" zowel thuis, als in de oefenruimte/optredens..

kijk dat je veel juice KAN pompen, betekend nog niet dat je het ook MOET.. ( damn.. dat is een tip die 99 % van de gitaristen goed kan gebruiken )

Ron C
4 september 2002, 11:15
Op 2002-09-04 11:05, schreef Phyrexian:
Ron C

voor optredens was'k van plan om een Head en box te kopen, richting Hartke 3500,
anders een AMPEG, maar ik geraak er niet uit wat ik wil van model, en de prijzen liggen ook zo hoog...

dus thuis had'k graag een goed klinkende combo


Dan zou ik voor thuis niet te veel geld uitgeven en dat geld gebruiken voor je podiumset. Ik heb ooit een Aria AB30 (30W) versterkertje gehad voor thuis, 1 10" speaker. Zo'n ding vond ik voor thuis echt goed genoeg en je hebt ze al voor zo'n
€ 120,-
Heb je mooi wat extra voor je andere set!
Ik zou overigens niet voor Hartke kiezen maar dit is gewoon een kwestie van smaak, kwalitatief zijn ze wel goed maar ik hou niet van de sound.
Denk anders ook eens aan een EBS set (niet goedkoop maar wel top!)

Phyrexian
4 september 2002, 13:04
Allodo,

tof dat je je head en 8x10 gebruikt voor optredens als ook voor thuis,
maar ik zie dat transport gewoon niet zitten :wink:

Ron C,
thanks for the tip,
is met EBS ook een wat rauw geluid te krijgen ala AMPEG?

Ik hou tegenwoordig nogal van de Band Killswitch Engage, het bass geluid is er heel nadrukkelijk, er zit wat lichte distortion op denk'k ook, ze hebben een album uit op Roadrunner, op hun site kan je nummers downen, iemand een idee welke ampeg zij gebruiken (het boekje vermeld een endorsement)
http://www.killswitchengage.com/

Ron C
4 september 2002, 13:15
Op 2002-09-04 13:04, schreef Phyrexian:
on C,
thanks for the tip,
is met EBS ook een wat rauw geluid te krijgen ala AMPEG?

Ik hou tegenwoordig nogal van de Band Killswitch Engage, het bass geluid is er heel nadrukkelijk, er zit wat lichte distortion op denk'k ook, ze hebben een album uit op Roadrunner, op hun site kan je nummers downen, iemand een idee welke ampeg zij gebruiken (het boekje vermeld een endorsement)
http://www.killswitchengage.com/


Dat is nou net het toffe aan EBS, ik heb zelf een EBS Fafner top, op alle EBS tops zit een driveknop waarmee je de preamp tube kunt oversturen voor dat rauwe geluid. Het voordeel van EBS is dat je je geluid erg kunt varieeren van een Hifi sound zoals Eden en SWR tot Rauwe Ampeg sounds.

AllodoX
4 september 2002, 14:16
b.t.w. lichte overdrive zal eerder te maken hebben met tubes, dan met het merk :wink:

Ron C
4 september 2002, 14:18
Dat klopt wel, maar niet iedere versterker met een buizen preamp heeft de mogelijkheid de buis te oversturen