PDA

View Full Version : BLUES is a feeling



Do||e DrieS
25 mei 2005, 12:00
ik zou graag wat tips en tricks krijgen voor het spelen van blues (bluestoonladder kan ik al) maar speciale loopjes of intervals. iemand die me kan helpen met typische bluesriffs en melodieën??
als iemand dan vraagt

dano
25 mei 2005, 12:54
www.wholenote.com -> lessons :D

waayer
25 mei 2005, 13:28
http://www.blueslessons.net/eindex.htm

http://www.bluestabs.net/

Hier zal je zeker wel wat vinden.

GuitarMaster
25 mei 2005, 19:04
Heel leerzaam: www.swingblues.com

waayer
25 mei 2005, 19:17
Heel leerzaam: www.swingblues.com[/quote]

is zeker leerzaam ik heb de gehele inhoud van de lessen kunnen
downloaden wel na betaling maar dan krijg je het adres waar je hem kunt downloaden.

Ravanelli
1 juni 2005, 23:14
Als je maar genoeg ellende bezit en whiskey drinkt, dan komt het wel goed. Mijn advies luidt; Luister naar de meesters. Veel Bluesbreakers en natuurlijk latere Clapton (Cream, DerekDominos, Blind Faith), SRV, Peter Green. Zij hebben ook simpele technieken waarmee je die echte groove haalt. Daar leer je echt veel van. Desnoods koop je een paar van die boeken waarin de zaak staat uitgeschreven.

De belangrijkste site over Blues wordt helaas overgeslagen :???: , namelijk www.12bar.de

Fenderstrat
1 juni 2005, 23:27
(en misschien ook de roots blues) :roll: , sunny terry en consorten, het delta werk. Voor akoestisch te beginne lijkt me dit een goede start om ook het gevoel erachter te ontdekken. John Lee Hooker deed dit heel goed. Elektrische werk komt later wel, maar luister dan naar albert king, buddy guy, muddy waters, freddie en bb king plus honderd anderen, om lickjes op te doen. Otis Rush was mijn eerste chicago blues cd. Stuur maar pm als je mp3tjes zoekt, zalk wat proberen te versturen.

Groet Tom

deedee
4 juni 2005, 20:24
Heel leerzaam: www.swingblues.com

is zeker leerzaam ik heb de gehele inhoud van de lessen kunnen
downloaden wel na betaling maar dan krijg je het adres waar je hem kunt downloaden.[/quote]

hahaha, dat is geschreven door me gitaarleraar :-D

GuitarMaster
5 juni 2005, 17:16
Heel leerzaam: www.swingblues.com

is zeker leerzaam ik heb de gehele inhoud van de lessen kunnen
downloaden wel na betaling maar dan krijg je het adres waar je hem kunt downloaden.

hahaha, dat is geschreven door me gitaarleraar :-D[/quote]
Dan hebben wij dezelfde gitaarleraar deedee :D

deedee
5 juni 2005, 18:13
in haarlem?

hij is echt relaxt