PDA

View Full Version : v-amp pod boss???



roym
25 mei 2005, 11:43
Hallo,

Ik wil zelf wat nummer op gaan nemen m.b.v. de computer. Ik heb met een paar mensen gesproken en daar zei er één van dat ik een behringer v-amp of een line 6 pod moest kopen en de andere dat ik een Roland (Boss?) multi-effect moest kopen.

Ik weer er dus niet veel vanaf. Ik geloof dat de v-amp en de pod op elkaar lijken, maar dat pod wat beter is?

van die roland (boss?) weet ik niets af.

wie kan me helpen.
ps. ik ben maar een arme student en heb gezien dat die v-amp niet zo heel duur is ;)

Jeroenvanhulsteijn
25 mei 2005, 16:56
Ik zou voor een modeller als V-Amp2, POD 2.0 enzo gaan. Boss is meer multi effect. Korg heeft ook goedkope modellers. Er staat nu een 2ehands V-Amp2 op marktplaats.

roym
25 mei 2005, 17:54
wat zijn de verschillen tussen de V amp2 en de POD 2?

buiten het merk dan

Swan
25 mei 2005, 18:00
de kleur

ShaQ
25 mei 2005, 18:01
Gebruik de zoekfunctie hier zijn al veel topics over geweest ;)

roym
25 mei 2005, 18:03
de kleur

goed en dan nu voor alle niet kinderachtige mensen de vraag nog een keer:


wat zijn de verschillen tussen de V amp2 en de POD 2?

roym
25 mei 2005, 18:04
Gebruik de zoekfunctie hier zijn al veel topics over geweest ;)

ja, dat heb ik geprobeerd, maaar ik word er niet wijs uit

ShaQ
25 mei 2005, 18:17
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=48854&highlight=vamp+pod
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=23125&highlight=vamp+pod
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=3420&highlight=vamp+pod
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=12828&highlight=vamp+pod

jorrit
27 mei 2005, 16:54
de kleur

goed en dan nu voor alle niet kinderachtige mensen de vraag nog een keer:


wat zijn de verschillen tussen de V amp2 en de POD 2?

jezus man wat is het met die grote bek van mensen die net komen kijken... :-?

beter zoeken eikel!

Dirk_Hendrik
27 mei 2005, 17:41
Niet schelden meisjes!

De kleur is bij mijn beste weten een vrij goed antwoord. Behringer maakt alléén ripoffs. De V-amp is een POD ripoff.

Fvddungen
27 mei 2005, 18:24
Niet helemaal juist. Behringer voegt altijd nog wat extra features toe (die je meestal toch niet gebruikt) en de prijs is lager. Maar lagere prijs betekent zeker niet slechter (en dat is het in het geval van behringer ook niet).

Voor thuisgebruik en klein oefenruimte gebruik vind Behringer echt het beste. Zeker als je toch nog geen geld wilt uitgeven aan het dure spul.

harrie-beton
27 mei 2005, 18:29
de pod 2.0 is verouderd door de komst van de Podxt maar de v amp is goedkoper gemaakt dan de pod 2.0 en dat hoor je ook!!!
Met name op gehoor ruist de v amp meer.

forceps
28 mei 2005, 01:27
Daarbij komt ook nog eens dat de behuizing van de POD een stuk robuuster is dan die van de V-amp (metaal vs. plastic). Ik heb beide modellers gehad, de V-amp heeft uiteindelijk toch het onderspit moeten delven, vooral door de eerder genoemde ruis-signaal ratio.

Maar ik moet zeggen dat de V-amp gezien zijn lage prijs (vooral tweedehands) toch wel een erg interessant apparaatje is voor mensen met een iets kleinere beurs...

Thedevilinside
28 mei 2005, 06:50
Niet helemaal juist. Behringer voegt altijd nog wat extra features toe (die je meestal toch niet gebruikt) en de prijs is lager. Maar lagere prijs betekent zeker niet slechter (en dat is het in het geval van behringer ook niet).

Voor thuisgebruik en klein oefenruimte gebruik vind Behringer echt het beste. Zeker als je toch nog geen geld wilt uitgeven aan het dure spul.

Nou met de pod zou ik het wel een dag uithouden, de V-amp was ik echter na 1 uur al zat, wat een kut ding. sorry dames, wat een vrouwen penis ding. :oops:

harrie-beton
28 mei 2005, 09:10
pfff een echte man houdt het nooit lang uit met een pot natuurlijk


even ontopic, de pod 2.0 is verouderd, de podxt is een enorme verbetering. Er worden op het forum leuke dingen gedaan met de V AMP 2 maar de podxt is beter.

Even rangorde op basis van wat ik gelezen heb:

-V amp 2
-Pod 2.0
-podxt
-gt8 en tonelab


Die tonelab schijnt erg mooie overdrives te hebben.
Die gt8 heeft erg veel mooie dingen, teveel om op te noemen.
De xt heeft wel weer USb

DieterVDW
1 juni 2005, 03:13
God nee man niet de V-Amp!
Heb ook eens paar dagen met dat ding mogen spelen.
Errug leuk om met de koptelefoon wat te oefenen, maar echt on-ge-lofelijk veel ruis! Zeker om op te nemen dus compleet onbruikbaar vind ik...

Ik zou persoonlijk de Boss GT aanraden.
Er zitten echt ongelofelijk veel geluiden in dat ding, en hééééél véééél mogelijkheden om je geluid te 'tweaken' -> erg flexibel!
IMO de beste optie voor opnames.
(Als je 1'tje zou kopen, wel opletten met de interne volumelevels! Meeste weten daar blijkbaar niks van, waardoor ze'm brak laten klinken... Digitale clipping, BAH!)
En ik heb er zelf 1'tje, dus jah :P . Errug tevreden van trouwens.

Fvddungen
1 juni 2005, 07:32
Kan iemand mij vertellen waarom COSM modelling (GT series) beter zou zijn dan gewone DSP modelling (V-Amp/Pod)? En hoe zit het als je een GT aan een buizen eindtrap aansluit. Klinkt dat goed of... ?

harrie-beton
1 juni 2005, 09:39
Beste Quint,

We hebben het nu over smaak en niet meer over kwaliteit begrijpt u...

Een modeling machine heeft het meeste baat bij een neutrale versterking die wel het nodige volume kan produceren op podium en oefenkot.

Waarom neutraal?
Een groot voordeel is dat thuis (je bent meer thuis dan on stage neem ik aan) je geluiden net zo klinken als live.
Bovendien met grote live concerten pakt de geluidsman gewoon je line out en gaat dat versterken.
Wanneer u weer met kasten en buizen gaat slepen is dat een complicatie.

Sommige jongens zweren bij die glasbakken en het ís beter maar erg veel duurder en onhandiger. Koop dan gewoon een complete buizenbak, op gitaargebied is het echt wel het mooiste wat er is.
Ik heb allerlei praktische bewaren en daarom heb ik het digitaal.
Ik heb wel eens de vergelijking met een CD en LP gemaakt.

Ik ben tevreden met mijn podxt en hebt een transitor versterker (150 watt) een Peavey TKO.
Als ik veel gigs had en een roadie kocht ik 2 buizenbakken :-D

DieterVDW
1 juni 2005, 16:25
Kan iemand mij vertellen waarom COSM modelling (GT series) beter zou zijn dan gewone DSP modelling (V-Amp/Pod)? En hoe zit het als je een GT aan een buizen eindtrap aansluit. Klinkt dat goed of... ?

COSM modelling is gewoon de naam die Boss geeft aan hun manier van DSP modelling I guess...
Gebruik mijn GT icm met de buizen eindtrap van m'n Marshalltje en dat klinkt héél lekker! (4 Cable Method, kan switchen tussen de preamp van de versterker of preamp van GT-8, handig!)

Ik raad je aan om het volgende document eens te zoeken en te lezen:
"Boss GT-x Setup Guide" door Barry Pearce
Daar staat echt alles in wat je kan doen met een GT en waar je moet opletten + nog veel extra algemene informatie ivm digitale signalen etc etc.
Echt héél interessant!

roym
8 juni 2005, 00:34
Ik ben nu heel erg aan t twijffelen een nieuwe v-amp2 of een 2e hands pod 2 (al zijn die er weinig, wat opzich ook wel wat zegt) te kopen.

ik heb alleen gezien dat je bij de v-amp2 heel veel gave (gratis) geluiden in het ding kan laden... voor de pod 2 moet je hier voor betalen... (ja, ik blijf een nederlander)

wat moet ik aanschaffen?? ik ben wel van plan wat eigen nummer op te nemen...

ArpeggioKing
8 juni 2005, 01:31
Het is gewoon een feit dat de Pod sounds kwalitatief een stuk beter zijn, dus ik zal zeker voor de "real"deal gaan dan voor de rip-off van het origineel. Ikzelf heb ook de pod 2.0 en ik ben er al jaren zoet en tevree mee.

Fvddungen
8 juni 2005, 07:15
Ik weet niet waar je die 'feit' op baseert, maar op harmony-central denken ze er anders over. Zelf heb ik ze ook naast elkaar gehad (v-amp vs pod 2.0) en ik zelf vond de kwaliteit van de v-amp toch stuk beter, maar dat is mijn mening. Smaken verschillen op dit gebied en er is gewoonweg geen overduidelijke winnaar.

@roym: Je haalt paar dingen door elkaar. Bij de hogere pod series kun je extra amp en fx models toevoegen, waar je voor moet betalen. Een optie die de v-amp moet ontberen (waarbij je je zelfs moet afvragen of je het daadwerkelijk nodig hebt). Het laden van de vele beschikbare patches is voor beide apparaten gratis.

DieterVDW
8 juni 2005, 16:31
Ik weet niet waar je die 'feit' op baseert, maar op harmony-central denken ze er anders over. Zelf heb ik ze ook naast elkaar gehad (v-amp vs pod 2.0) en ik zelf vond de kwaliteit van de v-amp toch stuk beter, maar dat is mijn mening. Smaken verschillen op dit gebied en er is gewoonweg geen overduidelijke winnaar.

@roym: Je haalt paar dingen door elkaar. Bij de hogere pod series kun je extra amp en fx models toevoegen, waar je voor moet betalen. Een optie die de v-amp moet ontberen (waarbij je je zelfs moet afvragen of je het daadwerkelijk nodig hebt). Het laden van de vele beschikbare patches is voor beide apparaten gratis.

Ik heb de POD nog niet in m'n handen gehad, maar de V-Amp wél,
en die had echt belachelijk veel last van ruis.
Naast het feit dat de EQ bijna niks deed, en de effecten op niks trekken.
Ik kan me echt niet inbeelden dat de Pod even slecht is hoor, daarvoor heb ik er al teveel goeds over gehoord...

Ik denk gewoon dat de meeste mensen die een V-Amp kopen beginners zijn,
en in de oren van beginnens klinkt dat ding inderdaad wel leuk...

roym
8 juni 2005, 22:03
hmm ik word er nog niet veel wijzer van.

ik wil er in ieder geval wat materiaal mee opnemen met bhv de computer.
dit moet dan later evt worden uitgewerkt met band.

forceps
8 juni 2005, 23:59
Ik heb een Line6 POD gebruikt voor veel opnames en ben er zeer over te spreken. Ook een tijdje een V-amp gehad, die klinkt zeker niet verkeerd, maar had naar mijn mening ook meer last van ruis.
Sinds vorige week overgestapt van een POD 2.0 naar een POD XT, weer een stap vooruit... meer editing mogelijkheden, betere sounds, fijnere bediening. Echt een mooie recording tool!

(SPAM: mijn POD 2.0 staat op gitaarmarkt te koop :wink: )

ArpeggioKing
9 juni 2005, 00:25
v-amp is trouwens live ook amper te gebruiken, ik hoorde dat ie last heeft van patch tussen tijden. Dus als je switch ussen patches dat het even duurt, lijkt me niet ideaal.

Fvddungen
9 juni 2005, 07:49
v-amp is trouwens live ook amper te gebruiken, ik hoorde dat ie last heeft van patch tussen tijden. Dus als je switch ussen patches dat het even duurt, lijkt me niet ideaal.
Dat is alleen als je wisselt tussen amps. Een euvel waar bij mijn weten de pod ook last van heeft. Als je wisselt tussen presets, waarbij de amp hetzelfde blijft is er geen delay. Overigens is die delay slechts een fractie van een seconde.

harrie-beton
9 juni 2005, 09:48
v-amp2 of pod 2.0?

om op te nemen zijn beide geschikt. Op het forum heb ik leuke dingen gehoord met een v-amp2. De pod ken ik zelf goed, hij ruist iets minder dan de v-amp (is wel duurder).

Een v-amp2 kost geen drol tegenwoordig meer. 1 keer boodschappen bij Albert H en je hebt voor die prijs een v-amp2.
Een audio-kabeltje naar je pc en je bent klaar. Zelfs stereo.

NB De podxt is klikvrij en heeft geen vertraging met live gebruik.

Fvddungen
9 juni 2005, 09:51
Ik zit zo te kijken op de line6 site, maar ik kan het antwoord niet zo snel vinden op een paar vraagjes:

1. Waar gebruik je de usb port allemaal voor?
2. Bestaat er ook een computer editor om de patches in te stellen en op te slaan?


Overigens ben ik wel overtuigd dat de podxt stukkie beter is dan de v-amp, hoor. Maar ja, de prijs is er ook naar.