PDA

View Full Version : FX loop vraag



ShaQ
25 mei 2005, 11:04
Ik probeerde net van mijn Vox tonelab alleen de effecten te gebruiken i.c.m. mijn peavey bandit. Nu vraag ik me af hoe sluit je die shit aan op de FX loop?
Normaal is het toch Vox output naar bandit Return en Vox line in naar bandit Send, maar aangezien de Vox geen line in heeft heb ik echt geen idee hoe ik em op de fx loop zou moeten aansluiten..

Weet iemand misschien hoe het anders kan?

jorrit
25 mei 2005, 11:11
mss snap ik je vraag verkeerd maar je sluit toch gewoon je out (of send) van je fx loop aan op je input van je tonelab en je out van je tonelab op je in (of return) van je fx?

ShaQ
25 mei 2005, 11:17
mss snap ik je vraag verkeerd maar je sluit toch gewoon je out (of send) van je fx loop aan op je input van je tonelab en je out van je tonelab op je in (of return) van je fx?

Ja had ik gedaan.. en dan de gitaar in de bandit ingeplugd. Maar dat gaf geen resultaat ik hoorde de vox (effecten) niet alleen maar de bandit.

belfrink
25 mei 2005, 13:38
Komt waarschijnlijk omdat dat spul in je amp uitgeschakeld wordt als de Vox inplugd in je FX. Wordt dan als pre-amp gebruikt.

ShaQ
25 mei 2005, 13:38
Niemand? ik heb ff snel hulp nodig, want wil dat ding zometeen gaan knallen van de schuur.

ShaQ
25 mei 2005, 13:39
Komt waarschijnlijk omdat dat spul in je amp uitgeschakeld wordt als de Vox inplugd in je FX. Wordt dan als pre-amp gebruikt.

hmm wat kan ik hier aan doen dan? ik wil zeg maar de combo gebruiken en dan alleen de Fx van de vox? is het wel mogelijk eigenlijk en zoja hoe?

oh btw mn bandit wordt niet uitgeschakeld die doet juist gewoon alles, maar de vox doet niks :-?

belfrink
25 mei 2005, 14:22
Komt waarschijnlijk omdat dat spul in je amp uitgeschakeld wordt als de Vox inplugd in je FX. Wordt dan als pre-amp gebruikt.

hmm wat kan ik hier aan doen dan? ik wil zeg maar de combo gebruiken en dan alleen de Fx van de vox? is het wel mogelijk eigenlijk en zoja hoe?

oh btw mn bandit wordt niet uitgeschakeld die doet juist gewoon alles, maar de vox doet niks :-?

Ik denk dat je de pre-amp in je Vox moet uizetten zodat de pre-amp van je amp weer gebruikt wordt. Nu kun je dus gewoon de effecten gebruiken. Zo heb ik dat destijds met m`n GT3 gedaan, dat is hetzelfde idee. :)

Maar hoe hem je em ingeplugd

Gitaar -> Vox -> FX loop (return) en staat je effects loop wel helemaal open?

ShaQ
25 mei 2005, 14:34
Komt waarschijnlijk omdat dat spul in je amp uitgeschakeld wordt als de Vox inplugd in je FX. Wordt dan als pre-amp gebruikt.

hmm wat kan ik hier aan doen dan? ik wil zeg maar de combo gebruiken en dan alleen de Fx van de vox? is het wel mogelijk eigenlijk en zoja hoe?

oh btw mn bandit wordt niet uitgeschakeld die doet juist gewoon alles, maar de vox doet niks :-?

Ik denk dat je de pre-amp in je Vox moet uizetten zodat de pre-amp van je amp weer gebruikt wordt. Nu kun je dus gewoon de effecten gebruiken. Zo heb ik dat destijds met m`n GT3 gedaan, dat is hetzelfde idee. :)

Maar hoe hem je em ingeplugd

Gitaar -> Vox -> FX loop (return) en staat je effects loop wel helemaal open?

Ik heb em zo ingeplugd

Line out vox --> Return bandit
Input jack vox --> Send bandit
Gitaar in de input jack van de Bandit.

hmm maar volgens jou moet de Gitaar dus in de vox? maar in welke jack dan? want in de input zit al de kabel die naar de send gaat?

Ik zal zo ook ff de fx loop level checken.. Thanks voor je reactie trouwens :)!

BlackSun
25 mei 2005, 15:13
Ik denk niet dat je de Line-out van de Vox moet gebruiken. Gewoon: output naar Return Amp, en van Send Amp, naar Input vab je Vox. Zo zou ik het doen.


Dat je de pre-amp simulaties van je Vox zou meoten uitzetten lijkt me niet kloppen: hoe weet je amp nou of die simulaties aan of uit staan. Het kan wel zo zijn dat de VOx het signaal van de Send van je Amp blokkeert als je de pre-amp simulaties aan heb staan. In dat geval moet je dus je gitaar WEL in de Vox steken(kan je je gitaar in de Input van je Vox doen, want die is dan overbodig geworden, je wil dan immers geen signaal van de pre-amp van je Amp).

ShaQ
25 mei 2005, 15:18
Ik denk niet dat je de Line-out van de Vox moet gebruiken. Gewoon: output naar Return Amp, en van Send Amp, naar Input vab je Vox. Zo zou ik het doen.


Dat je de pre-amp simulaties van je Vox zou meoten uitzetten lijkt me niet kloppen: hoe weet je amp nou of die simulaties aan of uit staan. Het kan wel zo zijn dat de VOx het signaal van de Send van je Amp blokkeert als je de pre-amp simulaties aan heb staan. In dat geval moet je dus je gitaar WEL in de Vox steken(kan je je gitaar in de Input van je Vox doen, want die is dan overbodig geworden, je wil dan immers geen signaal van de pre-amp van je Amp).

hmm ja ok maar hoe kan je je gitaar in dan in de input (van de vox) doen die is dan toch al bezet? thanks voor je reactie btw. :)

Swan
25 mei 2005, 15:53
kan op 2 manieren;
of je wil de Preamps van e Voxx gebruiken, of alleen de FX

als je de Preamps van de vox wil gebruiken en die van je bandit omzeilen, dan gebruik je alleen de poweramp van e bandit;
en je moet je FXloop ff op 100% wet zetten

gitaar - vox - output vox in FXloop return van de bandit

als je alleen fx wil gebruiken;

gitaar - bandit input, dan de FX send in de input van de vox en de (mono) output (niet phones!) van de vox in de fx return van de bandit..dan moet je bij de vox dus wel de preamps (ampsimulatie) uitzetten en alleen EQ en FX gebruiken...

bel me ff als t nog niet lukt

BlackSun
25 mei 2005, 16:14
Ik denk niet dat je de Line-out van de Vox moet gebruiken. Gewoon: output naar Return Amp, en van Send Amp, naar Input vab je Vox. Zo zou ik het doen.


Dat je de pre-amp simulaties van je Vox zou meoten uitzetten lijkt me niet kloppen: hoe weet je amp nou of die simulaties aan of uit staan. Het kan wel zo zijn dat de VOx het signaal van de Send van je Amp blokkeert als je de pre-amp simulaties aan heb staan. In dat geval moet je dus je gitaar WEL in de Vox steken(kan je je gitaar in de Input van je Vox doen, want die is dan overbodig geworden, je wil dan immers geen signaal van de pre-amp van je Amp).

hmm ja ok maar hoe kan je je gitaar in dan in de input (van de vox) doen die is dan toch al bezet? thanks voor je reactie btw. :)

Dat zei ik al, gewoon in je input van je vox. De pre amp van je amp gebruik je toch niet, dus die kabel is overbodig..succes!

belfrink
25 mei 2005, 16:15
Met deze instelling omzeil je gewoon de pre-amp van je versterker. Dus gebruik je de Vox 100%.

Gitaar --> input Vox / OutputVox --> return amp :D

ShaQ
25 mei 2005, 16:16
kan op 2 manieren;
of je wil de Preamps van e Voxx gebruiken, of alleen de FX

als je de Preamps van de vox wil gebruiken en die van je bandit omzeilen, dan gebruik je alleen de poweramp van e bandit;
en je moet je FXloop ff op 100% wet zetten

gitaar - vox - output vox in FXloop return van de bandit

als je alleen fx wil gebruiken;

gitaar - bandit input, dan de FX send in de input van de vox en de (mono) output (niet phones!) van de vox in de fx return van de bandit..dan moet je bij de vox dus wel de preamps (ampsimulatie) uitzetten en alleen EQ en FX gebruiken...

bel me ff als t nog niet lukt

Thanks! 8-)

ik ga zo ff proberen. Als het niet lukt bel ik wel of ik kom next week op je 5150 proberen ;) 8)

BlackSun
25 mei 2005, 16:16
belfrink..daar klopt geen reet van....Naja..ik neem tenmisnte niet aan dat je eerst je effecten wil en daarna pas je amp in wil gaan als je een fx loop heb.


edit: nu klopt het wel ja

ShaQ
25 mei 2005, 16:18
Ik denk niet dat je de Line-out van de Vox moet gebruiken. Gewoon: output naar Return Amp, en van Send Amp, naar Input vab je Vox. Zo zou ik het doen.


Dat je de pre-amp simulaties van je Vox zou meoten uitzetten lijkt me niet kloppen: hoe weet je amp nou of die simulaties aan of uit staan. Het kan wel zo zijn dat de VOx het signaal van de Send van je Amp blokkeert als je de pre-amp simulaties aan heb staan. In dat geval moet je dus je gitaar WEL in de Vox steken(kan je je gitaar in de Input van je Vox doen, want die is dan overbodig geworden, je wil dan immers geen signaal van de pre-amp van je Amp).

hmm ja ok maar hoe kan je je gitaar in dan in de input (van de vox) doen die is dan toch al bezet? thanks voor je reactie btw. :)

Dat zei ik al, gewoon in je input van je vox. De pre amp van je amp gebruik je toch niet, dus die kabel is overbodig..succes!

oooh zoo ok sorry begreep het fout :P


Met deze instelling omzeil je gewoon de pre-amp van je versterker. Dus gebruik je de Vox 100%.

Gitaar --> input Vox / OutputVox --> return amp :D

ok ga ik ook proberen :P


genoeg om te proberen vandaag :lol:

ShaQ
25 mei 2005, 17:23
OK


Ik heb heel iets stoms over het hoofd gezien :oops: :oops: :oops:
Ik ben fucking de hele dag bezig geweest om die shit in de fx loop aan de praat te krijgen alles gedaan wat jullie zeiden maar het mocht maar niet baten.. Wat blijkt nou de footswitch van de bandit heeft een schakelaar van de FX loop om die aan en uit te zetten.. je raadt het al hij was uitgeschakeld... AAAAAAARGH... maargoed het probleem is nu opgelost alles werkt goed 8-) !

Swan
25 mei 2005, 17:37
hahahah :-D