PDA

View Full Version : Buffer gezocht



Angel
25 mei 2005, 10:19
Kan iemand me zeggen welke buffers goed zijn en waar ik ze kan vinden?

LordRiffenstein
25 mei 2005, 10:43
Masotti Black Box, heb ik een jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over. http://www.masottiamp.it/std-bbox.html

Axess BS2, volgens vele de beste, zelf nooit getest helaas. http://www.axess-electronics.com/_bs2.htm

vdgraaf
25 mei 2005, 11:15
Hoi!

Ik heb er een in mijn Rocktron RackInterface zitten. Ik ben er best tevreden over, maar heb hem nooit vergeleken met de high-end spullen die Lord Riff aangeeft. De RacktInterfaces worden ook niet meer gemaakt en je ziet ze weinig tweedehands aangeboden. Daarbij is het een heel 19" apparaat dus dat zou nog wel eens onhandig kunnen zijn.

Overigens hebben sommige pedalen ook een, goede, buffer inzich. Bekijk de Xotic boosters eens, AC en RC.

succes, Jan Anton

Angel
25 mei 2005, 13:30
Hoi!

Ik heb er een in mijn Rocktron RackInterface zitten. Ik ben er best tevreden over, maar heb hem nooit vergeleken met de high-end spullen die Lord Riff aangeeft. De RacktInterfaces worden ook niet meer gemaakt en je ziet ze weinig tweedehands aangeboden. Daarbij is het een heel 19" apparaat dus dat zou nog wel eens onhandig kunnen zijn.

Overigens hebben sommige pedalen ook een, goede, buffer inzich. Bekijk de Xotic boosters eens, AC en RC.

succes, Jan Anton

Bedankt voor je antwoord, maar ik ben op zoek naar een buffer in pedaalvorm en hij moet enkel als buffer dienen.

Gr

Dweezman
25 mei 2005, 15:30
waarvoor gebruikt men een buffer?

(als de search het deed, gebruikte ik hem, echt waar.. :wink: )

Mitch
25 mei 2005, 15:41
Catalinbread Super Chili Picoso. Kan werken als clean boost, maar kan ook uitstekend dienst doen als buffer. Heeft zelfs een aparte uitgang om 'm te gebruiken als buffer. Ik heb er mee geëxperimenteerd en vond 'm erg goed.

BramVersteeg
25 mei 2005, 16:03
Ik heb een Axess BS-2 en vind het een puik ding.

up-guitarman
25 mei 2005, 16:45
Wat wordt er juist bedoeld met een buffer ???

Angel
25 mei 2005, 19:03
Ik heb een Axess BS-2 en vind het een puik ding.

Hey Bram,

wat heb je voor de BS-2 betaald?

Angel
25 mei 2005, 19:04
Wat wordt er juist bedoeld met een buffer ???

Een buffer wordt gebruikt om toonverlies tegen te gaan(bij gebruik van lange kabels of een ouder switchingsysteem)

up-guitarman
25 mei 2005, 20:25
En kompt dat overeen met gebufferde pedalen ???
Bvb. Boss hebben ipv een TB een buffer dacht ik, is dit hetzelfde principe en is je signaal dan gebufferd als je er zo eentje (of meerdere) in je keten hebt ??? (Of zijn mijn pedalen in de loop van mijn NS-2 noise supressor dan gebufferd ???)















Of zit ik hiermee gewoon heeeelemaal fout :-D

BramVersteeg
25 mei 2005, 23:52
Ik heb een Axess BS-2 en vind het een puik ding.

Hey Bram,

wat heb je voor de BS-2 betaald?

Uhm, weet ik zo niet meer. Ik kan het wel nakijken maar het staat ook op de axess site. Daar komen natuurlijk nog wel de verzendkosten bij.

LordRiffenstein
26 mei 2005, 07:49
En kompt dat overeen met gebufferde pedalen ???
Bvb. Boss hebben ipv een TB een buffer dacht ik, is dit hetzelfde principe en is je signaal dan gebufferd als je er zo eentje (of meerdere) in je keten hebt ??? (Of zijn mijn pedalen in de loop van mijn NS-2 noise supressor dan gebufferd ???)

Of zit ik hiermee gewoon heeeelemaal fout :-D

Nee dit klopt, een Boss pedaal heeft ook een buffer maar helaas klinkt niet elke buffer even lekker en zal bv een stand-alone buffer altijd beter klinken dan die in een Boss pedaaltje.

Chiel
26 mei 2005, 10:01
Als je enkel op zoek bent naar een buffer dan zou ik voor de Masotti Black Box gaan. Zelfde circuit zit in mijn MXM line mixer en dat werkt als een tierelier!

@ Lordriff: Ik heb nu ook de buffer van de GCX gebruikt. Dus vanaf mijn pedalboard de buffer van de GCX in en via een aantal switch routes (o.a. Modpro) naar de buffer van de MXM (daar hangt resp. de Intellifex en Intellifex ltd in). Werkt goed, maar ik moet zeggen dat ik niet zo direct een verandering in tone ervaar. Heb jij hier al mee geexperimenteerd?

LordRiffenstein
26 mei 2005, 10:24
@ Lordriff: Ik heb nu ook de buffer van de GCX gebruikt. Dus vanaf mijn pedalboard de buffer van de GCX in en via een aantal switch routes (o.a. Modpro) naar de buffer van de MXM (daar hangt resp. de Intellifex en Intellifex ltd in). Werkt goed, maar ik moet zeggen dat ik niet zo direct een verandering in tone ervaar. Heb jij hier al mee geexperimenteerd?

Ik vond de buffer in de GCX donkerder klinken i.v.m. de Black Box. De BB klinkt iets smoother maar het verschil is niet echt enorm.