PDA

View Full Version : wat is dit waard?



Voidhead
25 mei 2005, 10:05
Hoeveel zou deze gitaar ongeveer waard zijn??

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=41102

Ik vind m wel heel vet namelijk, is zoiets wat voor blues??

Robbert
25 mei 2005, 10:06
Die kerel is een vaste handelaar op het Internet met stevige prijzen. Verwacht geen koopje :)

butters
25 mei 2005, 10:31
idd, soms vraagt ie/ze voor een jonge tweedehands gitaar meer dan de nieuwprijs :roll:

Stratman70
25 mei 2005, 11:05
Ik vind die toets er zo raar versleten uitzien. Ziet er niet echt natuurlijk uit.

vulvasonic
25 mei 2005, 13:00
Ik vind die toets er zo raar versleten uitzien. Ziet er niet echt natuurlijk uit.

Dat kan heel goed hoor, dat die toets zo versleten is.
Ik zou er een beetje mee uitkijken. Je ziet deze gitaren behoorlijk regelmatig, dus je hoeft echt niet over één nacht ijs te gaan. Als de frets behoorlijk zijn uitgesleten, niet abnormaal voor een strat van deze leeftijd, moet je er een behoorlijk bedrag bij tellen om 'm in goede staat terug te brengen.
De Schallers zijn normaal gesproken beter dan de originele mechanieken, maar aangezien ze niet origineel zijn kun je daar je voordeel halen qua prijs. Het halselement lijkt me niet origineel, tenzij alleen het kapje vervangen is (lijkt me stug). Je kunt in ieder geval zien dat het halselement een stuk witter is, vandaar.

En laat je niet gek maken door dat zeldzame transitionmodelgedoe. Het is gewoon een heel normaal productiemodel waar helemaal niks aparts aan is. Tsja, het heeft een zwarte slagplaat met witte elementkapjes, daar hoef je echt niets meer voor te betalen.

Ziet er wel kek uit trouwens.

vulvasonic
25 mei 2005, 13:00
Ik vind die toets er zo raar versleten uitzien. Ziet er niet echt natuurlijk uit.

Dat kan heel goed hoor, dat die toets zo versleten is.
Ik zou er een beetje mee uitkijken. Je ziet deze gitaren behoorlijk regelmatig, dus je hoeft echt niet over één nacht ijs te gaan. Als de frets behoorlijk zijn uitgesleten, niet abnormaal voor een strat van deze leeftijd, moet je er een behoorlijk bedrag bij tellen om 'm in goede staat terug te brengen.
De Schallers zijn normaal gesproken beter dan de originele mechanieken, maar aangezien ze niet origineel zijn kun je daar je voordeel halen qua prijs. Het halselement lijkt me niet origineel, tenzij alleen het kapje vervangen is (lijkt me stug). Je kunt in ieder geval zien dat het halselement een stuk witter is, vandaar.

En laat je niet gek maken door dat zeldzame transitionmodelgedoe. Het is gewoon een heel normaal productiemodel waar helemaal niks aparts aan is. Tsja, het heeft een zwarte slagplaat met witte elementkapjes, daar hoef je echt niets meer voor te betalen.

Ziet er wel kek uit trouwens.

Voidhead
25 mei 2005, 13:25
bedankt voor de info :) ik heb nu zelf n les paul special maar de laatste tijd zit ik flink te gassen op zon afgeragde strat, had er laatst op een gespeeld en die toon is echt heerlijk. niemand een idee in welke prijsklasse zoiets valt?

heavy-metal-thunder
25 mei 2005, 14:36
Een tijdje terug heb ik een originele en zeer nette 79 strat kunnen kopen, voor 850. Helaas niet gedaan.

Ik vrees dat hij (idd. professional) een 1700 gaat vragen voor die strat.

F. Talman
25 mei 2005, 16:32
1000 euro lijkt me mooi zo als gezegt hou rekening met hoge kosten vervangen frets ze zitten in de meest harde lak die fender ooit gebruikt heeft, zo'n klus doe ik in ieder geval niet meer, levensmoe?
zoek er een met palisander ten zij je esdoorn wilt.

Snaar'n Bennie
25 mei 2005, 17:28
Echt gaaf zo'n grote kop!!! Dit vind ik nog de mooiste Strat's!

pietvanbuiten
26 mei 2005, 21:22
ergens tussen de 900 en 1700 euri is richtlijn, ik weet het ,het is een grote marge, maar dat ben je kwijt voor een 70er jaren strat.
inderdaad afhankelijk van de staat van het instrument.
frets versleten, toets in slechte staat (vooral bij maple een duur klusje)
elektronika niet in orde (storing of rotte pots)
hals krom, niet orginele body, kortom kijk wel uit, neem een kenner mee.
sommige oldys zijn het geld echt wel waard, hele mooi gezien bij J P Stingray en
Purple guitars bijvoorbeeld. succes Piet :-D kep zelf ook zo'n oud wit lel :D

pietvanbuiten
26 mei 2005, 21:32
[quote="heavy-metal-thunder"]Een tijdje terug heb ik een originele en zeer nette 79 strat kunnen kopen, voor 850. Helaas niet gedaan.

WAS EEN BUITENKANS JONGE, DAT KOM JE NIET VAAK MEER TEGEN JAMMER!! :-(

Aca Ilic
26 mei 2005, 21:39
ik heb eigenlijk mijn bedenkingen over de originaliteit van de pickups.Het zal best wel kunnen zijn dat 'ie elementen + potmeters covers/knoppen vervangen heeft door witte. Officeel was vanaf 1976 alles zwart wat "cosmetics" betreft, dus als je het al gaat kopen, check eens de pickups.

taylor
27 mei 2005, 11:31
hij moet er 1500 euro voor hebben,wat betreft de originaliteit ja de meeste vintage fenders is een bij elkaar geraapt zooitje(met originele onderdelen weer in elkaar gedraait) je komt er zeer weinig tegen die zo origineel van de fabrieks band zijn afgerolt.

fenders laat 75 begin 76 tot 79 zijn nou niet echt wat je noemt super er zitten goeie tussen maar de meeste zijn onzettend zwaar, wel een goeie clean sound over het algemeen...

de prijzen zijn eigenlijk niet waard ik heb er zelf een paar uit de 70 periode maar om daar nou tegen de 1000 a 1700 euro voor uit geven nee ik zou het niet doen.maar het is nou eenmaal vintage dat betaal je dus ook...

Speeddemon
27 mei 2005, 11:40
bij Dijkmans Breda staat een '78 Strat voor iets van 1100 ofzo (of 1300).
In veeeeel betere staat dan deze, en ook loodzwaar. Ik vond 'm niet zo gaaf.

Stratman70
27 mei 2005, 11:51
Kun je me daar iets meer over vertellen? Wat voor kleur en wat voor toets (rosewood of maple)? Ik heb een zwak voor strats uit 1978, maar dan moeten ze wel goed zijn en dan nog alleen de vintage of olympic white kleur hebben met een rosewood toets en idd liefst niet al te zwaar.

Maar vertel, vertel.... wellicht zou ik eens een kijkje kunnen nemen daar.

Speeddemon
27 mei 2005, 22:03
poeh, volgens mij rosewood toets maar een poepbruine body (met houtnerven zichtbaar. Large headstock natuurlijk, 3 punts nekbevestiging en een zwarte slagplaat.

heavy-metal-thunder
27 mei 2005, 23:06
[quote=heavy-metal-thunder]Een tijdje terug heb ik een originele en zeer nette 79 strat kunnen kopen, voor 850. Helaas niet gedaan.

WAS EEN BUITENKANS JONGE, DAT KOM JE NIET VAAK MEER TEGEN JAMMER!! :-(

Ach, buitenkansjes zijn van alle tijden, maar soms weet je het gewoon niet.

In 1981 wou ik als 15-jarig knaapje mijn eerste gitaar kopen. In de winkel hingen strat-modelletjes van Maya enz... Die moesten toen tussen de 225 en de 350 euro Kosten.

De verkoper had ook een oude gerelicte strat hangen van Fender. Klonk veel beter zei hij, maar was wel een beetje sleet op de lak (toen noemde men dat geen relic). Die gitaar moest toen een 350 à 4OO euro kosten. Ik herinner me nog heel goed dat mijn vader zei "ge gaat toch zoveel geld niet geven aan een afgedankte gitaar, die is ouder dan je zelf bent!".

Had ik die maar gekocht, stel je voor, een strat uit de eerste helft van de sixties voor amper 400 euro.

Stratman70
28 mei 2005, 11:19
poeh, volgens mij rosewood toets maar een poepbruine body (met houtnerven zichtbaar. Large headstock natuurlijk, 3 punts nekbevestiging en een zwarte slagplaat.

Thanx, ik zal binnenkort eens een kijkje gaan nemen.