PDA

View Full Version : Gitaar software voor PC??



Theije
22 augustus 2002, 17:09
Heej ik vroeg me af of er programma's bestaan voor de PC waarmee je (wanneer je je gitaar hebt aangesloten op je comp)je eigen gitaar spel kan opnemen en er dingetjes mee doen?? ik doel eigenlijk een beetje op een programmaatje die ook bijv. bass en drums kan toevoegen zodat je je eigen nummers kan maken zonder dat je een band nodig hebt.
Weet iemand hier iets van af????
alvast bedankt!

starter
22 augustus 2002, 17:56
Opnemen kan met b.v. Cool Edit.

Een eigen achtergrond creëren met allerlei instrumenten en drums is mogelijk met Fruityloops. Zie: http://www.fruityloops.com

En met de combinatie van die twee kun je leuke dingen doen!

Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: starter op 2002-08-22 16:57 ]</font>

sebass
22 augustus 2002, 19:20
Ik heb het topic even hiernaartoe verplaatst. Valt meer onder recording dan randapparatuur.

in_vitro
25 augustus 2002, 13:34
Nou heeft line 6 dacht ik de Guitar Port uitgebracht.. die moet wel leuk zijn met dit soort dingetjes. Verder zou je even moeten zoeken. Deze maand zit bij de Total Guitar op de cd ook een programmatje waarmee je gitaarsporen kunt opnemen misschien ook leuk??? (btw het is de editie met jimi hendrix voor op)

GuyBruss
28 augustus 2002, 05:10
Kijk eens bij Cakewalk, zij hebben twee programma's, speciaal om gitaar op te nemen op PC nl. Guitar Tracks 2 en Guitar Tracks Pro.
De Pro heeft een aantal ingebouwde geluidseffecten zoals reverb, flanger etc.
Let even op als je een keuze zou maken: de hardware specs van de Pro verschillen van de 2 en bovendien ondersteunt de 2 officieel geen Windows 2000/XP.
Van Guitar Tracks 2 kan je een demo downloaden. Je kan een installatie onder XP toch forceren door de installatie te laten draaien onder W98 emulatie (rechts klikken op de Setup.exe file, dan Properties-Compatibility-Run this program in...). Bovenstaande wordt natuurlijk niet ondersteund door Cakewalk.
Verder hebben beide programma's onder meer een gitaartuner enz.
Link: http://www.cakewalk.com

Om discussies te vermijden:
1. Ik werk niet bij of voor dat bedrijf.
2. Ik heb geen echte ervaring in het gebruik ervan.

Succes,

Guy

Ic3gl0vE
5 september 2002, 23:29
Band In A Box maakt een complete bandbegeleiding inclusief solo's! hoef je alleen maar wat akkoorden in te voeren en je kan gaan :smile: zit ook een stemapparaat in en alles... programma kost iets van €180,- (maar ja op duistere niet-legale wijze kan je het uiteraard ook krijgen :smile:)