PDA

View Full Version : goede ruil?



rhcp_schipper
25 mei 2005, 09:20
testje

rhcp_schipper
25 mei 2005, 09:21
hallo,

misschien ga ik binnenkort mijn boss od-20 drivezone ruilen tegen een epiphone les paul junior! Is dit een beetje een redelijke ruil? Alvast bedankt!

Bl44t44p
25 mei 2005, 15:45
Ermmm :???:

Kan natuurlijk wel, maar logica is een ander verhaal...

dano
25 mei 2005, 16:19
eh das meer een kwestie van smaak, qua prijs zal het wel in de buurt liggen? Het is maar net waar je op dit moment behoefte aan hebt?

rhcp_schipper
25 mei 2005, 18:21
is het verder wel een beetje een goede gitaar dan. Want ik wil sowieso een ander distortion pedaal hebben. dus dat komt later wel!

GuitarMaster
25 mei 2005, 19:02
Ik vond de Epi LP junior een van de slechtste Epiphones waar ik op heb gespeeld.

rhcp_schipper
26 mei 2005, 07:49
Hoezzo de slechtste waar ik ooit op gespeeld heb? Wat was er zo slecht aan? Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar!





Ik vond de Epi LP junior een van de slechtste Epiphones waar ik op heb gespeeld.

robert-gitarist
26 mei 2005, 10:26
Ach het is een goedkope gitaar...
dun,niet super veel sustain ofzo maar wel leuk.
Ik heb er zelf paar keer op gespeelt en vond ze niet naar spelen of wat..lekker soepel.
Koop gewoon een goeie leuke humbucker a la EMG81 zet die erin en scheuren maar.

Maar goed tis wat je zoekt he.

GuitarMaster
26 mei 2005, 16:37
Hij was heel erg slecht afgesteld toen ik erop speelde, veel te hoge actie, niet goed geintoneerd. Hij klonk ook erg dood, ik heb hem niet eens meer versterkt geprobeerd dus daar kan ik niks over zeggen.

rhcp_schipper
26 mei 2005, 17:54
Ik was sowieso van plan om er een nieuwe humbucker in te doen, want ik had gelezen dat de standard humbucker die eribn zat niet veel zoets was.
Dus de humbucker a la EMG81 is een aanrader?

(V)etallica
26 mei 2005, 18:03
Als je gitaarles hebt zou ik je leraar vragen om naar de gitaar te kijken. Je leraar weet op wat voor een niveau je zit en kan ook wel schatten hoe lang het duurt voordat je van deze gitaar genoeg hebt en toe bent aan een duurdere...
Suc6!


Ik vond de Epi LP junior een van de slechtste Epiphones waar ik op heb gespeeld.


Hij was heel erg slecht afgesteld toen ik erop speelde, veel te hoge actie, niet goed geintoneerd. Hij klonk ook erg dood, ik heb hem niet eens meer versterkt geprobeerd dus daar kan ik niks over zeggen.

Tja, daar kan die arme gitaar niks aan doen :P

robert-gitarist
26 mei 2005, 18:27
Ik was sowieso van plan om er een nieuwe humbucker in te doen, want ik had gelezen dat de standard humbucker die eribn zat niet veel zoets was.
Dus de humbucker a la EMG81 is een aanrader?

Klopt standaard humbucker die er in zit is niet veel soeps.
EMG81 is zeker een aanrader,ik heb zelf 2 EMG's in me Jackson zitten,een 81 en 85 (zakk wylde setje dus) en dat klinkt super.

rhcp_schipper
26 mei 2005, 19:56
Als je gitaarles hebt zou ik je leraar vragen om naar de gitaar te kijken. Je leraar weet op wat voor een niveau je zit en kan ook wel schatten hoe lang het duurt voordat je van deze gitaar genoeg hebt en toe bent aan een duurdere...
Suc6!


Ik vond de Epi LP junior een van de slechtste Epiphones waar ik op heb gespeeld.


Hij was heel erg slecht afgesteld toen ik erop speelde, veel te hoge actie, niet goed geintoneerd. Hij klonk ook erg dood, ik heb hem niet eens meer versterkt geprobeerd dus daar kan ik niks over zeggen.

Tja, daar kan die arme gitaar niks aan doen :P

Sorry maar ik snap niet hellemaal wat je bedoelt!
Kun je me het aub een beetje beter uitleggen!

(V)etallica
26 mei 2005, 20:38
Ik neem aan dat je wel gitaarles hebt, anders heeft het weinig nut dat ik dit nu typ...

Je zit met je gitaarspel op een bepaald niveau: beginner, gevorderd etc.
De meeste mensen die gitaar gaan spelen kopen een gitaar van 100 euro en dat ding is na een jaar al niet goed genoeg meer....
Als je dan naar een nieuwe gaat kijken nemen de meeste mensen (naar mijn ervaring) een gitaar die rond de 500 euro ligt (en zn geld waard is, dat moet ik er wel bij zeggen..) want die speelt fijner, mooier geluid etc.
Nou, als je dan na 3 of 5 jaar zoiets hebt van ik ga in een bandje spelen en we gaan optreden dan voldoet ook deze gitaar vaak niet echt meer.

Ik begon op een Ibanez RX (800 gulden was ie volgens mij), heb ik 5 jaar met veel plezier op gespeeld (en nog steeds af en toe uit nostalgie ofzo :P)... totdat ik mijn Gibson LP kocht... echt een wereld van verschil! Geweldig geluid en op het podium was mijn spel veel meer aanwezig. Ook omdat mijn tonen veel duidelijker naar voren kwamen op deze gitaar kwamen mijn tekortkomingen ook meteen aan het licht en oefende ik zoveel dat ik ook in korte tijd veel beter ging spelen.

Je moet naar mijn mening wel een gitaar kopen die op jouw 'niveau' ligt, als je gitaarleraar zegt: nou, als je deze epiphone koopt heb je er veel plezier van maar na een jaar of 2 wil je weer een nieuwe omdat je dan zus of zoveel verder bent... dan zou ik nog even doorsparen voor een gitaar waar je misschien wat langer mee doet.

Ik heb op de LP junior van Epiphone nog nooit gespeeld volgens mij, maar uit de reacties maak ik op dat het een gitaar is waar je goed op kunt oefenen maar net niet genoeg is om echt mee op te treden als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus, denk er goed over na en suc6 met je aankoop!

rhcp_schipper
26 mei 2005, 21:08
ik speel nu een goede 1,5 jaar gitaar. De gitaar die ik nu heb is een squier strat van ongeveer €350! Ik dacht zelf dat zo'n epiphone wel een leuk gitaartje was om erbij te hebben! Gewoon iets anders dan een strat! Ik speel nog niet in een band, dus live heb ik hem niet nodig :) . En BTW ik heb wel gitaarles dus je verhaal was niets voor niets! Bedankt voor de erg nuttige informatie!

Groeten

Dirk_Hendrik
26 mei 2005, 21:42
[quote="(V)etallica"]net niet genoeg is om echt mee op te treden als je begrijpt wat ik bedoel.
[quote]

Een zeer tricky opmerking. De gitaar die niet goed genoeg is om mee op te treden is mijn inziens onzin. Net zulke onzin als een goedkoop instrument "prima voor de beginner!" (Die na een paar weken aftaait omdat het niet lukt).

Je hebt betere en mindere instrumenten. Wat goed is is afhankelijk van de bespeler. Ik zou bijvoorbeeld liever op een podium staan met die RX dan met een LP om m'n nek (te zwaar) en ga er gegarandeerd lekker mee optreden.

maar verder,
reageer maar hou em verder ontopic. Dit dwaalt af.

rhcp_schipper
26 mei 2005, 21:51
ik denk dat ik de gitaar mooi ruil, want ik ben nog niet zo goed. En naar een paar kleine aanpassingen aan de gitaar, zal die vast wel lekker spelen en klin ken!

(V)etallica
26 mei 2005, 22:48
[quote="(V)etallica"]net niet genoeg is om echt mee op te treden als je begrijpt wat ik bedoel.
[quote]

Een zeer tricky opmerking. De gitaar die niet goed genoeg is om mee op te treden is mijn inziens onzin. Net zulke onzin als een goedkoop instrument "prima voor de beginner!" (Die na een paar weken aftaait omdat het niet lukt).

Je hebt betere en mindere instrumenten. Wat goed is is afhankelijk van de bespeler. Ik zou bijvoorbeeld liever op een podium staan met die RX dan met een LP om m'n nek (te zwaar) en ga er gegarandeerd lekker mee optreden.

maar verder,
reageer maar hou em verder ontopic. Dit dwaalt af.

Ik snap wat je bedoelt met je opmerking, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest zeggen, ook in prijsklasses zeg maar.
Maar ik zou nu trouwens echt niet meer willen optreden met die RX, tonen zijn ieler en die LP is gewoon veel meer aanwezig overall, enige nadeel vind ik dat als je akkoorden het af en toe lijkt alsof de gitaar verzuipt in zn eigen geluid. Anyway, naar mijn gevoel ben ik de RX 'ontgroeit', je gitaarspel evolueert en op een gegeven moment hoor je gewoon dat je toe bent aan een wat voller, of whatever je voorkeur is, geluid uit je gitaar.

Als ik iemand heb beledigt dan spijt me dat, maar ik heb er met een vriend van me er een beetje een sport van gemaakt om gitaristen met hun gitaren te vergelijken... ik denk dat je dan automatisch een beetje op deze manier gaat praten ;)

Ik denk dat schipper best veel aan onze reacties heeft, hij weet nu ook dat verschillende gitaristen verschillend denken over gitaren... en dat vind ik op zich niet off-topic, toch?

later

rhcp_schipper
27 mei 2005, 07:34
bedankt voor alle info! En ik vind dat je wel gelijk hebt wat je zei! Het is nu alleen niet meer hellemaal zeker of de deal wel doorgaat, want er heeft iemand €105 op mijn od-20 geboden! Dus ik moet nog ff kijken wat ik doe!