PDA

View Full Version : Mij Ibanez komt uit Japan...NEEEEEEEEEEE!!!!!!!!



Thom TK
25 mei 2005, 01:25
test

Thom TK
25 mei 2005, 01:25
Ik had altijd gedacht dat ie uit Korea kwam :-D
Anyway, ik neem dus aan dat ik een gitaar in huis heb die kwalitatief erg goed is? Het is een Ibanez RG 470 uit 2002 btw.

Is deze net zo goed als de prestige series van nu?

FonZZo
25 mei 2005, 04:12
Ik had altijd gedacht dat ie uit Korea kwam :-D
Anyway, ik neem dus aan dat ik een gitaar in huis heb die kwalitatief erg goed is? Het is een Ibanez RG 470 uit 2002 btw.

Is deze net zo goed als de prestige series van nu?

Jeeeezus! Ik ben er ook heel tevreden mee en hij speelt ook heel lekker. Maar nu ik weet dat ie uit Japan komt vind ik hem gelijk nog beter!!! :roll:
Kluns.

Josdevos
25 mei 2005, 10:46
Volgens mij zijn 470s al heel lang geen japanse meer. Maat van me had een S470 uit '93 en dat was een Japanse, maar eind jaren 90 was het vanaf 5xx Japans. Staat heel duidelijk op achterkant van de headstock en ook te herkennen aan de Lo Pro Edge/Edge vs TRS bruggen.
Dé superkwaliteit van Japanse Ibanezzen moet je trouwens eerder eind jaren 80 begin jaren 90 gaan zoeken. Daarna is het alleen bergaf gegaan...

Anders Destium
25 mei 2005, 11:18
Een Japanse RG470 is te vergelijken met de RG570, maar alleen als hij als brug een Edge heeft. Als je op de brug kijkt en er staat lo-trs op dan kun je er daarnaast van uitgaan dat de rest van de hardware ook een stap lager staat dan bijvoorbeeld de (Gotoh) mechanieken op de RG570. Als je de brug even controleert zijn we al wat dichter bij huis!

Tja, de RG570 is en blijft de goedkoopste Japanse RG. Pas in 2003 werd hij als prestige aangemerkt (RG1570, een jaar later RG2570) terwijl het idee van prestige gitaren er al vanaf ongeveer 1998 was.

Josdevos
25 mei 2005, 11:28
Nu ik herrinner me ook iets van Japanse RGs met TRS bruggen...

ijzerbroot1
25 mei 2005, 11:36
Euh....dus de herkomst maakt uit of de gitaar beter speelt?? En ik maar denken dat een goeie gitaar een goeie gitaar is, ongeacht het land van herkomst.




















Briljant!

imlikeajungle
25 mei 2005, 11:40
zegt de topicstarter dat nu ergens?

hij zegt dat de bouwkwaliteit dan hoger ligt dan hij dacht, niks over beter klinken of beter spelen.

het wordt hier met de dag onaangenamer vertoeven.

JvD.
25 mei 2005, 12:06
korea beter dan japan ?

mijn g-tar komt uit korea, tenminste, dat staat der op.

ijzerbroot1
25 mei 2005, 12:09
[quote="Thom TK"] ik neem dus aan dat ik een gitaar in huis heb die kwalitatief erg goed is? quote]

Hij zegt het niet, hij neemt het aan.

Franc
25 mei 2005, 13:09
Het gaat ook gewoon nergens over.

Kwaliteit van een gitaar merk en voel je als je hem in handen hebt.
Dat ontdek je niet opeens als je hoort uit welk land ie komt.
Da's gewoon bullshit.

:-?

ijzerbroot1
25 mei 2005, 14:08
I rest my case. 8-)

Bluesbreaker
25 mei 2005, 14:53
kwaliteit hoeft niet per definitie over het geluid te gaan....

pimmetje
25 mei 2005, 14:59
Idd... sommige gitaren doen 't véél beter in de open haard dan andere.

Thom TK
25 mei 2005, 15:07
Het gaat ook gewoon nergens over.

Kwaliteit van een gitaar merk en voel je als je hem in handen hebt.
Dat ontdek je niet opeens als je hoort uit welk land ie komt.
Da's gewoon bullshit.

:-?

Jongens, het gaat me om het feit of ik de gitaar kan upgraden, vandaar de vergelijking met de Prestige series, wat een ophef zeg :-? .
Als je niks zinnigs kan posten, doe het dan niet.


kwaliteit hoeft niet per definitie over het geluid te gaan....

Juist.

Maargoed, op de brug staat lo-trs idd...maar ik was verbaasd omdat ik niet had verwacht dat een RG470 uit 2002 nog uit Japan kwam.
En ja, ik keek nu pas op de headstock idd :D .

Franc
25 mei 2005, 15:11
Sorry hoor, mijn laatste reactie. Je begint dit topic met:


Ik had altijd gedacht dat ie uit Korea kwam :-D
Anyway, ik neem dus aan dat ik een gitaar in huis heb die kwalitatief erg goed is? Het is een Ibanez RG 470 uit 2002 btw.

Is deze net zo goed als de prestige series van nu?

En dan reageer je op mij/ons met:


Als je niks zinnigs kan posten, doe het dan niet.

:-?

Dus ik sluit af met een quote:


I rest my case. 8-)

En veel plezier met je Japanse gitaar.

Bluesbreaker
25 mei 2005, 15:15
Waarom zo kinderachtig, hij vraagt toch gewoon om info over de kwaliteit van zijn gitaar?

Franc
25 mei 2005, 15:17
Hoezo kinderachtig, beetje plagen mag toch wel?

Thom TK
25 mei 2005, 15:18
Ach, van een 14 jarig jongetje moet ik me het eigenlijk ook niet aantrekken idd.

Franc
25 mei 2005, 15:20
Precies, leeftijdgenoten plagen elkaar nou eenmaal graag :-D

Anders Destium
25 mei 2005, 15:35
Misschien moet je er voortaan rekening mee houden dat er hier ook mensen posten van wie de fontanellen al wél zijn dichtgegroeid :roll:


>Thom

Het spijt me, maar wat je hebt is een gitaar die vrijwel compleet te vergelijken is met de Koreaanse RG470s. Ik heb jaren een Koreaanse 470 gehad, speelde lekker, nooit problemen gehad met electronica maar de Inf elementen waren erg modderig en de brug totale crap. Het enige verschil wat je zou kunnen hebben is dat het hout beter is (van de body en hals). Ik weet ook niet of je de Infinity of V7/V8 elementen hebt, dat zou ook nog een verschil kunnen zijn.

Franc
25 mei 2005, 15:38
Misschien moet je er voortaan rekening mee houden dat er hier ook mensen posten van wie de fontanellen al wél zijn dichtgegroeid :roll: .

Daar merk ik bar weinig van...

Anders Destium
25 mei 2005, 15:42
Ga je nu in elk topic lopen huilebalken? Als je zo nodig moet zeiken kun je ook naar de wc gaan.

Thom TK
25 mei 2005, 15:42
Misschien moet je er voortaan rekening mee houden dat er hier ook mensen posten van wie de fontanellen al wél zijn dichtgegroeid :roll:


>Thom

Het spijt me, maar wat je hebt is een gitaar die vrijwel compleet te vergelijken is met de Koreaanse RG470s. Ik heb jaren een Koreaanse 470 gehad, speelde lekker, nooit problemen gehad met electronica maar de Inf elementen waren erg modderig en de brug totale crap. Het enige verschil wat je zou kunnen hebben is dat het hout beter is (van de body en hals). Ik weet ook niet of je de Infinity of V7/V8 elementen hebt, dat zou ook nog een verschil kunnen zijn.

Oke dank je!
Ik jheb geen problemen met de pickups, ik heb er toch Evolutions in gegooid :).
De bespeelbaarheid is idd top, maarja, als het hout goed was geweest had ik hem kunnen ugraden, maar dat is nu van de baan.

Dus: sparen voor een nieuwe :)

ijzerbroot1
25 mei 2005, 15:46
De topicstarter bedoelde het goed maar stelde de vraag verkeerd. Tsja, dan kun je een plaagstootje verwachten. En als je dan meteen uit je string knapt..........rustig aan jongens, slecht voor de rikketik.



................biertje? :razz:

bert k
25 mei 2005, 16:16
Vraag beantwoord, topic gaat dicht.