PDA

View Full Version : Koch Powertone II gekocht :-)



Bruce
24 mei 2005, 23:23
Heb laatst een Powertone II gekocht, en vroeg me af
of er meer forumgasten in het bezit van deze lekkere amp zijn.

http://www.giveway.nu/overig/foto-koch1.jpg

http://www.giveway.nu/overig/foto-koch2.jpg

Fumi SG
24 mei 2005, 23:25
relaxte bak... gefeliciteerd!! :)

NeeraDJ
24 mei 2005, 23:47
Nee maar zou 'm dolgraag een keer uit willen proberen. Maxguitars zou me een mailtje sturen wanneer ze die van hun weer binnen hadden maar das ook weer ruim een maand geleden dat ze dat hadden beloofd, ik blijf hopen op dat mailtje though :evil:

BartL
25 mei 2005, 00:18
Nee maar zou 'm dolgraag een keer uit willen proberen. Maxguitars zou me een mailtje sturen wanneer ze die van hun weer binnen hadden maar das ook weer ruim een maand geleden dat ze dat hadden beloofd, ik blijf hopen op dat mailtje though :evil:
In het sturen van SPAM zijn ze anders behoorlijk goed :evil:

Jeroenvanhulsteijn
25 mei 2005, 00:33
@NeeraDJ, gewoon bellen is toch makkelijker dan wachten op mail? Ze hebben paar weken geleden wel weer wat versterkers binnengekregen zag ik. Maar dat was voornamelijk Bogner spul.

@Bruce, Gefeliciteerd met je amp!!

Bigfoot414
25 mei 2005, 09:20
:o Mijn volgende aankoop gaat ook een Koch worden denk ik. Multi- of Powertone.

Ritch
25 mei 2005, 09:30
Wow gefeliciteerd man!! Nou moet er alleen nog even een Bogner 4x12 onder ipv de Marshall :) Heb je hem al eens voluit gehad? Wapperende broekspijpen all tha way 8-)

Mitch
25 mei 2005, 09:45
Gefeliciteerd ermee ! Ik vind de Powertone echt de beste Koch, klinkt zéér goed.



Maxguitars zou me een mailtje sturen wanneer ze die van hun weer binnen hadden maar das ook weer ruim een maand geleden dat ze dat hadden beloofd, ik blijf hopen op dat mailtje though :evil:

Ben het eens met Jeroen: als je echt geďnteresseerd bent in die top, hang dan niet de heilige klant uit en bel gewoon effe.

Dweezman
25 mei 2005, 09:56
[tommie mode] woei! [/tommie mode]

Bruce
25 mei 2005, 09:57
Wow gefeliciteerd man!! Nou moet er alleen nog even een Bogner 4x12 onder ipv de Marshall :)

Ik vraag me idd wel eens af wat verschillende cabinets
voor invloed op de sound hebben.
(heb altijd over deze Marshall (vintage30) gespeeld)

ieme
25 mei 2005, 10:12
mooie amp! wat speel je er zoal mee? pop/rock/hardrock/metal iets anders

ieme

vinni
25 mei 2005, 10:24
Zeker een goeie amp!
Tenminste.......hoor daat goeie dingen over. Helaas zelf nog nooit uitgeprobeerd. Ik ben echt benieuwd naar deze dingen.

En Ieme....Neeeeeeeee!.......niet doen! :-D :cool:

Vinni

BLOK182
25 mei 2005, 10:49
COngrats, heb em gehoord, vette bak! 8-)

marc_o
25 mei 2005, 10:54
Mooie versterker, zou 'm wel in combo-versie willen hebben.

NeeraDJ
25 mei 2005, 11:45
Ben het eens met Jeroen: als je echt geďnteresseerd bent in die top, hang dan niet de heilige klant uit en bel gewoon effe.
Geen probleem volgende week kom ik er toch weer langs, stap ik gewoon ff binnen :)

Negative K3 fan
25 mei 2005, 12:10
Wow gefeliciteerd man!! Nou moet er alleen nog even een Bogner 4x12 onder ipv de Marshall :)

Ik vraag me idd wel eens af wat verschillende cabinets
voor invloed op de sound hebben.
(heb altijd over deze Marshall (vintage30) gespeeld)

verschillende cabs maken veel verschil kwa geluid! Maar de marshall kasten met v30s vind ik zelf al behoorlijk lekker, voor een v30 kast dan.

Mitch
25 mei 2005, 12:25
Wow gefeliciteerd man!! Nou moet er alleen nog even een Bogner 4x12 onder ipv de Marshall :)

Ik vraag me idd wel eens af wat verschillende cabinets
voor invloed op de sound hebben.
(heb altijd over deze Marshall (vintage30) gespeeld)

Daar zijn trouwens leuke discussies over geweest n.a.v. de multi-test in Gitarist. Hier werd ook een Powertone getest. Alle tops over een Marshall cab en de Poertone kwam daar erg goed uit. Ik heb 'm zelf wel pas over een Marshall 2x12 gehoord (niet de 1936, ander ding) maar over d eKoch 4x12 was -ie tien keer beter. Behringer cab viel ook niet eens tegen trouwens :sssh:

marc_o
25 mei 2005, 13:54
Alle tops over een Marshall cab en de Poertone kwam daar erg goed uit.

Hoeveel kanalen is zo'n Poertone eigenlijk? :)

Orpheo
25 mei 2005, 17:07
@ Neeradj:

hij heeft nu weer 2 nieuwe Powertone2 staan. de een is de gewone, de ander is een Dolf Koch " signature" zou je haast kunnen zeggen. zijn favo presets staan aangegeven, iets andere layout, maar die extra centen (kweenie precies hoeveel) imo niet waard.

gibls6
25 mei 2005, 17:19
Ik heb de powertone II (120watt) met een brunetti 2x12 kast.
3 kanalen: clean, gain en ultra-gain
reverb (minpuntje: pot zit aan de achterkant).
via het voetpedaal te bedienen soloboost
Schakelbare speakerdemping: ultra low, low en high

Ik vind het een geweldige amp (hiervoor een Marshall TSL122 en Peavey classic gebruikt).

Daniël_san
25 mei 2005, 17:30
Heb je deze gekocht voor vervanging van je H&K?
Maar toch gefeli :)

NeeraDJ
25 mei 2005, 18:50
@ Neeradj:

hij heeft nu weer 2 nieuwe Powertone2 staan. de een is de gewone, de ander is een Dolf Koch " signature" zou je haast kunnen zeggen. zijn favo presets staan aangegeven, iets andere layout, maar die extra centen (kweenie precies hoeveel) imo niet waard.
Wow thanks dude, wel raar dat ie niet heeft gemaild, maarja ik ga er van de week toch nog naar toe om te kijken voor hoeveel ik m'n Boogie in zou kunnen ruilen.

Orpheo
25 mei 2005, 19:18
@ Neeradj:

hij heeft nu weer 2 nieuwe Powertone2 staan. de een is de gewone, de ander is een Dolf Koch " signature" zou je haast kunnen zeggen. zijn favo presets staan aangegeven, iets andere layout, maar die extra centen (kweenie precies hoeveel) imo niet waard.
Wow thanks dude, wel raar dat ie niet heeft gemaild, maarja ik ga er van de week toch nog naar toe om te kijken voor hoeveel ik m'n Boogie in zou kunnen ruilen.

robbert kennende zal hij wel weer echt peanuts ervoor geven :D

hij zal er, pak m beet 600 voor geven, en m verkopen voor 1000 oid:D (ik noem maar iets hoor. zal me niet verbazen als t dat nog gaat worden ook!)

NeeraDJ
25 mei 2005, 19:43
Dude, even afkloppen! :evil: Nouja we zien dan wel, voor 600 krijgt ie 'm niet iig. Maarja toch bedankt Orpheo, nu weer back on topic :)

strattie
25 mei 2005, 20:08
wat is speaker damping trouwens?

Bruce
25 mei 2005, 23:08
Heb je deze gekocht voor vervanging van je H&K?
Maar toch gefeli :)

dat klopt idd ja (triamp was wel oke, maar toch niet echt mijn ding)

gibls6
26 mei 2005, 05:49
wat is speaker damping trouwens?

Uit het instructieboekje:

Keuzeschakelaar voor speakerdemping. In de high stand drmpt de versterker het uitslingeren van de speakerconus wat resulteert in een strakkere sound (vergelijk met schokbrekers auto). In de Low stand is de demping minder waardoor de sound opener wordt. In de ultra low stand is de demping minimaal waardoor de lage en hoge tonen extra versterkt worden. Bij mij staat hij meestal op Low

Negative K3 fan
26 mei 2005, 08:20
die schakelaar regelt de tegenkoppeling binnen de versterker... iets wat resonance en presence knoppen op andere versterkers doen. Toen ik de powertone teste (op laag volume!) vond ik low damping veruit het lekkerst.

pol
26 mei 2005, 09:00
Wow gefeliciteerd man!! Nou moet er alleen nog even een Bogner 4x12 onder ipv de Marshall :)

Ik vraag me idd wel eens af wat verschillende cabinets
voor invloed op de sound hebben.
(heb altijd over deze Marshall (vintage30) gespeeld)

ik heb ze es allebei langs mekaar gezet, en de Marshall klinkt wat scheller en agressiever als de bogner, en het laag is ook beter bij de bogner.


Maar de marshall 1960 AV is zeker ook geen slechte cab.

Anders Destium
26 mei 2005, 14:49
Gefeliciteerd :lol:

Zo'n versterker staat ook op mijn lijstje :D

dml
27 mei 2005, 07:52
Show off:
Ik heb een Powertone II 6550 top met TS412 en een Powertone I 6550 combo. Binnenkort komt daar een TS212 bij. :-D :-D :-D

Bruce
27 mei 2005, 10:37
Cool! Ik heb er el34 in zitten
wat is het verschil in sound?

dml
27 mei 2005, 11:14
Ik had EL34's in de II zitten, beviel mij absoluut niet. 6550 kun je qua klank vergelijken met 6L6, maar dan met veel meer headroom.

Bruce
27 mei 2005, 14:04
weet je wat het is, ik ben erg tevreden over deze amp,
maar het 3e kanaal (ultra gain) klinkt imo het minst lekker
Kun je iets meer vertellen over het verschil in sound?
(meer de mesa kant op ipv marshall ofzo?)

Baker
28 mei 2005, 10:51
Show off:
Ik heb een Powertone II 6550 top met TS412 en een Powertone I 6550 combo. Binnenkort komt daar een TS212 bij. :-D :-D :-D

ehh...
die had je toch aan mij verkocht?!?!?!?!?

Orpheo
28 mei 2005, 21:47
hee neeradj, heb je nu toch je mesa verkocht aan max guitarshop? zo ja hoeveel kreeg je ervoor??

dml
29 mei 2005, 06:53
@mbakker75:
Klopt!! Stomme zet mijnerzijds. :roll: