PDA

View Full Version : mesa Quad en midi



Ibanez RuleZ
24 mei 2005, 22:28
ik heb een mesa boogie quad preamp. de enige manier om die midi te schakelen is via een 4 (of 8 tal voor alle functies) jack relais schakelaars. Wie heeft er ook zoeen een schakelt hem midi? ik wil nl dat ding eens een keer midi gaan schakelen, omdat er eens een effectsunit moet komen en ik ga niet tapdansen met 2 verschillende controllers...

wie heeft er een idee of gebruikt zoiets? ik weet dat er oplossingen zijn zoals een mesa midi matrix (zeldzaam en duuuuuur), nobels ms 8 (niet meer gemaakt) nobels ms 4 (maar 4 schakelaars, kan dus dan wel voor de kanalen, maar niet voor de reverb en de EQ's (wat een beetje jammer is).

Harrald

Nocki
24 mei 2005, 22:37
Hoi.

ik heb de quad ook gehad. ik schakelde hem met een brandtstetter & rebholz midi switcher. werkte geweldig! super geluid ook. de beste preamp out there IMHO.
ik heb de midi switcher nog en switch mn mesa merk IV ermee.

helaas is de markt voord e switchers erg beperkt. maar met een beetje geluk vind je een leuke.

succes.

Nocki

bluegate
24 mei 2005, 22:50
kuch *** 2x Nobels *** kuch...
8 schakelaars voor weinig?

Nocki
24 mei 2005, 22:51
tja. het antwoord lag natuurlik voor de hand... :-)

Nocki

nla0079
24 mei 2005, 23:02
Ik heb ook een Quad en een Nobels MS-8. Vandaag zag ik echter dat Musik-Produktiv distributeur is geworden van Skrydstrup, en die hebben blijkbaar iets gelijkaardigs in hun assortiment (heet zelfs ook MS8 !)

Ik heb Skrydstrup dan ook meteen een mailtje gestuurd om bevestigd te krijgen dat dat ding wel degelijk dezelfde functionaliteit biedt - als dat zo is, komt er heel binnenkort een Nobels op de markt :wink: . Die Skrydstrup is een flink pak duurder, maar ziet er heel wat steviger uit en - belangrijk - daar heb je nog garantie en support op...

Ik hou jullie op de hoogte !

Ibanez RuleZ
24 mei 2005, 23:03
ik ben een midileek, maar dat is dus ook mogelijk??? 2 ms-4's?

zowieso zal ik daar geen geld voor hebben, t zou er dan alsnog maar 1 worden...

andere ideeen?

Harrald

nla0079
25 mei 2005, 08:47
Vanochtend al antwoord - dat kan al tellen qua customer service ! Steen vindt 't vast niet erg dat ik hem hier quote:


The MS8 will handle the eight switch functions on the Quad Preamp. The eight Quad jacks needs "switch-to-ground" functions, and this is exactly what the MS8 does.

Dat ziet er heel goed uit - mijn bestelling kunnen ze heel binnenkort verwachten. Iemand interesse in een Nobels MS-8 :wink: ?

erwin_ve
25 mei 2005, 09:26
De Rocktron Patchmate kan het ook, maar dat is denk ik een te dure oplossing als je het alleen als switcher wilt gebruiken.

Ibanez RuleZ
25 mei 2005, 10:01
nla, check je PMs ;)

harrald

Raffel
25 mei 2005, 11:44
heeft iemand nog een quad? Ik zoek er nog een ;)

Ibanez RuleZ
25 mei 2005, 12:29
die dingen zijn inderdaad meesterlijk. heb dr een paar weken geleden nieuwe JJ tubes in geknikkert (gekocht bij eurotubes met adviezen van Bob drbij) en hij klonk leuk, en hij klinkt nu WOW. t is wat aankloten met de instellingen, maar als je t lekker hebt klinkt ie open, erg strak ondanks dat ie open klinkt en de voicing is ook nu echt wel super.

ze zijn alleen tegenwoordig wel redelijk sought after en zeldzaam... ben superblij met de mijne en die gaat NEVER nooit weg, sorry :wink:

http://search.ebay.com/mesa-quad_W0QQfkrZ1QQfromZR8 enige linkjes

Harrald

Nocki
25 mei 2005, 13:36
ik heb er ook een gehad. en idd meesterlijk. de mijne zat ook vol met mooie buisjes en die klonken echt geweldig. ik heb nog gespeeld met andere buizen maar het klonk gelijk weer nergens naar. nog nooit een amp gehad die zo reageerde op diverse soorten buizen. een meesterlijke amp die op elk gebied elke amp verslaat. de fenders/ac30's op clean de marshalls enzo op scheur en zels de recto's op high gain.

nooit iets beters gehoord... :-)

Nocki

AART
25 mei 2005, 17:37
de studio pre-amp is toch een quad met minder kanalen(mark IIc maar dan opgefokt).

Nocki
25 mei 2005, 17:44
hoi.

de studio klinkt toch wat anders vind ik. de quad is ook te combineren. dus clean a en clean b tegelijk bv. of clean a en overrive b tegelijk.. de quad is toch wel een stuk mooier hoor..

Nocki

vester86
26 mei 2005, 01:00
De V-twin mag er anders ook wezen :-) (en dan heb ik het niet over die motoren :razz: )

Raffel
26 mei 2005, 13:25
mochten jullie nog een quad tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen. Al dat overseas gebeuren vind ik toch leip. Eerst met eigen ogen/oren zien/horen en dan kopen (of niet).

Wat denken jullie van combinatie Engl 930 met Quad?

Guitaris
30 mei 2005, 20:52
De mijne komt vrij, wat bied je?

Ibanez RuleZ
30 mei 2005, 20:56
ik zou m PMmen?

Harrald

Raffel
31 mei 2005, 10:02
done :)

gengar
31 mei 2005, 21:28
hoi, ik schakel zelf mijn mesa rectifier op precies dezelfde manier, dus met de jacks, via een ms4, een engl floorboard en een g major. Werkt ok. Er zitten trouwens teveel gearjunks op deze site, met grotere racks dan Vai himself:)
Maar serieus, als je naar midi toewilt is dit denk ik een vrij goede en betaalbare oplossing

jw009
1 juni 2005, 12:29
Ik heb zelf ook een Quad en wil ooit nog een keer over op midi, dus
ff zodat ik het snap:

is het nou zo dat je je quad met midi kabels verbind met bijv. zo'n Nobels ms-4 en die ms-4 dan met een midi footswitch aanstuurt?

en hoe sluit je dit alles aan als je 2 van die ms-4'en wilt gebruiken?

vester86
1 juni 2005, 12:35
je sluit het floorboard (voetpedaal) met een midi-kabel aan op de ingangen van de midi-apparatuur in en om je versterker. dus op de midi-plug van je effecten en op de midi plug van de nobels. vanuit de nobels gaat er dan een jack-jack kabeltje naar de jack-input van je versterker (mesa quad) heet volgens mij external channel switch o.i.d.

als je 2 van die nobels dingen wil gebruiken laat je de eerste op " midi-boodschap 1 t/m 4" reageren, en de tweede nobels op "midi-boodschap 5 t/m 8"
vergelijk maar met telefooncentrale: als je het ene nummer belt gaat telefoon 1 over, het volgende nummer gaat telefoon 2 over, etc.