PDA

View Full Version : charvel



michielleke
22 augustus 2002, 15:59
Een gitaar , charvel jackson , een special paint zo me bliksems precies of , van geel naar rood naar blauw kleuren .

Wat zou de prijs daarvan ongeveer zijn ?
+- 15 jaar oud

Greetz , michiel


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: michielleke op 2002-11-16 19:02 ]</font>

Ironhead
22 augustus 2002, 16:33
Moeilijk te zeggen. Charvels (de originele San Dimas Charvels) hebben een hoge verzamelwaarde. Ik heb meer info nodig (en 't liefst plaatjes), dan kan ik wel een indicatie geven.

Is het jouw gitaar of ga je 'm kopen?

Anders Destium
22 augustus 2002, 16:59
Ja ik ben ook wel benieuwd....
Die gitaren staan wel bekend om hun vaak weelderige lakken :grin:

michielleke
22 augustus 2002, 17:22
Het is mijn gitaar.
Maar ik zal er is een foto'ke van trekke en dan plaatsek da iere wel
owkidoki ?

Greetz

Ironhead
22 augustus 2002, 17:55
Okay!

Heb je een serienummer? Als je wil verkopen, ben ik misschien wel geïnteresseerd.

michielleke
22 augustus 2002, 20:44
Ja , da sta op de gitaar ma die sta in ons repetitiekot
Tis er zo een waar er ma 1000 van gemaakt zijn. (naart schijnt)

Michiel , greetz

FNaRK
22 augustus 2002, 21:19
hmmmmmmmmmmm
ben ook wel geinteresseerd als je hem kwijt wil. Je weet uiteraard dat die gitaren weinig waard zijn maar ik geef je er wel een vriendelijk prijsje voor :grin:

michielleke
23 augustus 2002, 17:53
Oh ja , nog vergete te zegge , het is een met een zwevende brug. Drijft dat de prijs nog wat omhoog ?
Ik zou ze nog niet direct verkope zenne want ik speel nog niet heel lang maar ik heb ze voor een klein prijsje gekocht 'denk' ik , en daarom wou ik eens zien of de prijs inderdaad klein was.

Groetjes , michiel

michielleke
8 september 2002, 19:36
Het serienummer van de gitaar is :
337648 .

Kan iemand mij daar meer info van geven ,
mischien de vorige eigenaars ?

Greetz

Anders Destium
8 september 2002, 21:58
Ik denk dat het de gitaar is die na de 337647 is gemaakt :wink:
Maar een pic is nooit weg van een mooie Charvel :smile:

Moonchild
8 september 2002, 23:46
Charvels zijn toch inferieure Jacksons?

Anders Destium
8 september 2002, 23:54
Nee het was van origine een Amerikaans merk dat door Jackson is overgenomen, de eerste series zijn topkwaliteit (Criss Oliva van Savatage speelde er altijd op een), later is dit minder geworden en worden ze in Japan en Korea gemaakt...

michielleke
9 september 2002, 08:47
Is mijn gitaar dan nog een van de eerste series of kan je dat niet zien aan het serienummer ?

Anders Destium
9 september 2002, 10:28
Als dat zo is zou er ergens made in USA in het binnenwerk of op de hals moeten staan...
Je kunt denk ik het beste ook flink met zoekmachines aan de gang, ik ken hun forum niet

Moonchild
9 september 2002, 21:05
Als je hem voor weinig hebt gekocht, zoals je zei, is het een kleine kans dat het een Amerikaan is, ik hoop iig van wel!

Bins
9 september 2002, 21:29
"About 750 San Dimas Charvels were built without serial numbers from '79 until 11/9/81. For the San Dimas Charvels, #1001 began the numbered series in late 81'. 1982 began with #1096, '83 with #1725, '84 with #2939, '85 with #4262, and '86 with #5304. Warning: Someone sold the leftover, excess numbered neckplates on the black market, so if you find a guitar with a San Dimas neckplate numbered 5492 or higher, it was not made by Charvel/Jackson!

To help you identify your Jackson / Charvel, use the following information: If you have a San Dimas California or Ontario California neckplate and, or have a "MADE IN USA" logo on the headstock, you have a USA MADE guitar. If you have a Ft.Worth Texas neckplate, or you have a neckplate that simply says Jackson / Charvel, you do NOT have a USA MADE guitar. However, there are a few rare pre-production, VERY SMALL CHARVEL LOGO'S that will also have a blank neckplate that are indeed USA MADE. Unfortunately there are a few people bootlegging this logo and selling the guitar's as REAL Charvel's so be careful.(Keep in mind these are very rare and before purchasing one get a second opinion)!

After Wayne Charvel left the company, he opened a shop in Redlands, Calif. It is estimated that he built less than 200 guitar's at this shop and the guitars sported several different logos, of which the W.C. logo and the W. CHARVEL logo are the most common. Most of these guitar's also had a neckplate with the Redlands, Calif address.

Also, ALL Jackson neck-thru guitars had a serial # on the fretboard's last fret. Most of these will be 4 digit #'s. Some will have letters also before the # like RR for Randy Rhoads, or PCS for players choice series, and all archtops will start with JA and then the 4 digits. You might see one letter like J or U and then the 4 digits also. All San Dimas Jackson and Charvel bolt-on guitars will have a 4 digit serial # on the neckplate. Ontario bolt-on Jacksons will have 4 or 6 digit serial #'. All Jackson's that have the Professional logo on the headstock are Japanese made!"

michielleke
16 november 2002, 20:02
kheb een foto'ke opt net staan :
http://users.skynet.be/sb012656/foto/foto15.jpg

Grof geschat , wa is de waarde van die gitaar ?

JasonBecker
17 november 2002, 01:19
Lijkt mij een Charvel Model 2 zijn wel vrij zeldzaam met h/s configuratie maar niet onwaarschijnlijk duur.
Is in japan gemaakt.
Als je er tussen de 400 en 550 euro voor betaald hebt heb je een goede koop gedaan.

J

Moonchild
17 november 2002, 15:36
Weet iemand eigenlijk welk model Green Meanie was, van Steve Vai?

Phizer
20 november 2002, 23:20
wow hij ziet er wel vet uit die gitaar, zou ik niet weg doen!