PDA

View Full Version : GAS-attack... Trilogy



Globetrotter
24 mei 2005, 20:13
Hoi

ToTaL FaKe
24 mei 2005, 20:17
wassup G :-D

Globetrotter
24 mei 2005, 20:18
Ik ben toevallig uitgekomen op onderstaande versterker en werd op slag verliefd. Het gaat om de Hughes & Kettner Trilogy, de kleine broer van de Triamp MKII. Ik ben nogal gek van H&K amps, vooral sound, looks, enz. maar de Triamp geniet toch mijn absolute voorkeur. Helaas verdien ik nog zo goed als niks met muziek maken en moet ik voor een Triamp bijna 3 maanden werken (zonder cab dan nog), dus kan dit misschien een alternatief bieden (kost bij Musicstore "slechts" 1299€). Heeft er iemand al op gespeeld, zo ja, wat zijn jullie bevindingen? Let me know... ik ga verder GASsen en piekeren hoe ik zo snel mogelijk 1300€ bij elkaar krijg (ik verkoop gewoon al de rest op mijn main plank na :wink: ).
Forumt ze!

Bart

http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/TRILOGY_Front050411112053.jpg

Globetrotter
24 mei 2005, 20:18
Ik ben toevallig uitgekomen op onderstaande versterker en werd op slag verliefd. Het gaat om de Hughes & Kettner Trilogy, de kleine broer van de Triamp MKII. Ik ben nogal gek van H&K amps, vooral sound, looks, enz. maar de Triamp geniet toch mijn absolute voorkeur. Helaas verdien ik nog zo goed als niks met muziek maken en moet ik voor een Triamp bijna 3 maanden werken (zonder cab dan nog), dus kan dit misschien een alternatief bieden (kost bij Musicstore "slechts" 1299€). Heeft er iemand al op gespeeld, zo ja, wat zijn jullie bevindingen? Let me know... ik ga verder GASsen en piekeren hoe ik zo snel mogelijk 1300€ bij elkaar krijg (ik verkoop gewoon al de rest op mijn main plank na :wink: ).
Forumt ze!

Bart

http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/TRILOGY_Front050411112053.jpg

Fumi SG
24 mei 2005, 20:19
is dat weer een nieuwe?? Ik heb hem nog nooit eerder gezien....

Lord Abortion
24 mei 2005, 20:39
Ik had er graag eentje gekocht, maar helaas net over mijn budget. Waarschijnlijk wordt het dus toch een ENGL Powerball, maar -ookal heb ik de Trilogy nog niet gehoord- de Trilogy vind ik echt wel ferm. Ik zit er nog serieus op te GASsen, alsook op een TriAmp. De sound zal wel dik in orde zijn denk ik.

BLOK182
24 mei 2005, 21:15
Engl Powerball is stukkie duurder met footswitch dan een Trilogy hoor :-D

Lord Abortion
24 mei 2005, 21:21
Engl Powerball is stukkie duurder met footswitch dan een Trilogy hoor :-D

Ja, maar een Powerball vind je tweedehands, een Trilogy nog niet.

AART
24 mei 2005, 22:01
ik moet zeggen dat de specs van dat ding wel gas-opwekkend zijn, alleen vind de de High Gain van de tri-amp een beetje te soft.
Maarja, ik heb ook alleen nog maar smaples gehoort, moet hm nog eens horen.

ben79
24 mei 2005, 22:05
ik moet nog ff wachten tot men poweramp verkocht is en dan staat er hier eentje te blinken

vulvasonic
24 mei 2005, 22:52
Ik had er graag eentje gekocht, maar helaas net over mijn budget. Waarschijnlijk wordt het dus toch een ENGL Powerball, maar -ookal heb ik de Trilogy nog niet gehoord- de Trilogy vind ik echt wel ferm. Ik zit er nog serieus op te GASsen, alsook op een TriAmp. De sound zal wel dik in orde zijn denk ik.


:o
Zeg schattebout, er staat nergens dat je per se een versterker MOET kopen. Je hebt zelf de mogelijkheid even door te sparen voor een versterker die je ECHT wil hebben. Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar heb jij niet toevallig al drie ENGL's staan?

Kweenie.......



:D

vulvasonic
24 mei 2005, 22:54
Ik had er graag eentje gekocht, maar helaas net over mijn budget. Waarschijnlijk wordt het dus toch een ENGL Powerball, maar -ookal heb ik de Trilogy nog niet gehoord- de Trilogy vind ik echt wel ferm. Ik zit er nog serieus op te GASsen, alsook op een TriAmp. De sound zal wel dik in orde zijn denk ik.


:o
Zeg schattebout, er staat nergens dat je per se een versterker MOET kopen. Je hebt zelf de mogelijkheid even door te sparen voor een versterker die je ECHT wil hebben. Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar heb jij niet toevallig al drie ENGL's staan?

Kweenie.......



:D


Mijn excuses, ik dacht even dat je Lord Riffenstein was........... :oops:

srv-man
24 mei 2005, 23:36
Dat ding ziet er inderdaad veelbelovend uit, maar ik denk dan altijd dat het gezien het prijsverschil toch niet net zo goed als de Triamp kan zijn (die ik echt killer vind).....en anders hebben we hier te maken met een superkoopje.

Globetrotter
25 mei 2005, 00:57
Hi again!

Hoewel mijn GAS voor deze buizenbak fenomenaal hoog is, kan hij natuurlijk nog niet tippen aan de echte Triamp... Deze vind ik toch ook fenomenaal mooi... het beste van de 2 werelden (een Triamp met alle glaswerk en transfo werk achter de plexi, maar dan PAARS verlicht............................ tjah, sorry, ik ben nu eenmaal gek vaan paars en roze... mijn zelfbouw 18 watter word 9 van de 10 met knalroze tolex overtrokken).
Fotooooootje!!!!
http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/TriAmp_Sig_Amp_1200px.jpg

LEEEEEEEEEKKER! I'm a H&K addict!!!!

Cheers,

Bart

Lord Abortion
25 mei 2005, 07:36
Ik had er graag eentje gekocht, maar helaas net over mijn budget. Waarschijnlijk wordt het dus toch een ENGL Powerball, maar -ookal heb ik de Trilogy nog niet gehoord- de Trilogy vind ik echt wel ferm. Ik zit er nog serieus op te GASsen, alsook op een TriAmp. De sound zal wel dik in orde zijn denk ik.


:o
Zeg schattebout, er staat nergens dat je per se een versterker MOET kopen. Je hebt zelf de mogelijkheid even door te sparen voor een versterker die je ECHT wil hebben. Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar heb jij niet toevallig al drie ENGL's staan?

Kweenie.......



:D


Mijn excuses, ik dacht even dat je Lord Riffenstein was........... :oops:

:lol: :lol: :lol:
Welja, ik MOET dus wel een versterker kopen ...

LordRiffenstein
25 mei 2005, 07:43
Ik had er graag eentje gekocht, maar helaas net over mijn budget. Waarschijnlijk wordt het dus toch een ENGL Powerball, maar -ookal heb ik de Trilogy nog niet gehoord- de Trilogy vind ik echt wel ferm. Ik zit er nog serieus op te GASsen, alsook op een TriAmp. De sound zal wel dik in orde zijn denk ik.
:o
Zeg schattebout, er staat nergens dat je per se een versterker MOET kopen. Je hebt zelf de mogelijkheid even door te sparen voor een versterker die je ECHT wil hebben. Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar heb jij niet toevallig al drie ENGL's staan?

Kweenie.......
:D

Mijn excuses, ik dacht even dat je Lord Riffenstein was........... :oops:

Ik heb 2 Engls, geen 3 :roll:

Lord Abortion
1 juni 2005, 08:22
Heeft er nu al iemand deze getest? Want ik ben serieus aan het twijfelen om er eentje te kopen. Met een beetje moeite moet dit wel net binnen mijn budget kunnen.

Globetrotter
1 juni 2005, 09:46
Heeft er nu al iemand deze getest? Want ik ben serieus aan het twijfelen om er eentje te kopen. Met een beetje moeite moet dit wel net binnen mijn budget kunnen.
Zelf testen als je hem wil kopen... :-D :-D :-D

:wink:
Cheers,

Bart

Lord Abortion
1 juni 2005, 13:18
Ja, maar ze hebben hem nergens staan ...

90% zeker dat ik er eentje koop trouwens, desnoods zonder testen ofzo, of zou dat echt dom zijn? Ik hou wel van de H&K voicings, het lijkt me wel een leuke amp, heeft alle dingen die ik nodig heb (en wat meer zelfs), ...

En ik kan een mooie tweedehands cab op de kop tikken, dus valt het mooi in mijn budget.

Speeddemon
2 juni 2005, 00:45
Hij staat in 't Feedback krantje.

Mijn ervaring is wel dat H&K's pas echt leuk klinken met een Greenback loaded cabinet, anders zijn ze iets te bijterig in 't hoogmid.
Terwijl de Tubefactor (pedaal) eigenlijk weer iets te smooth is van zichzelf. (wel ideaal in combi met Strat of JB humbucker)

Globetrotter
2 juni 2005, 01:31
Terwijl de Tubefactor (pedaal) eigenlijk weer iets te smooth is van zichzelf. (wel ideaal in combi met Strat of JB humbucker)

ABSOLUUT! :-D

imlikeajungle
2 juni 2005, 05:40
begint h&k aan een wederopstanding?

:o

ik wens het hen toe, mijn triamp is een beest & de gelukkige nieuwe eigenaar zal daar niet anders over oordelen...

pol
2 juni 2005, 09:19
?y?tLord Abortion"]

zou dat echt dom zijn?
[/quote]

Tis idd vrij dom om een amp van 1250 euro ongetest te kopen, zeker aan nieuwprijs, als het nu nog een okkazie is die ge bijna zeker voor dezelfde prijs verkocht krijgt.

Lord Abortion
2 juni 2005, 11:46
Ik hoor net dat Piens er één heeft staan, dan ga ik die gewoon daar even testen, en als ze de Duitse prijzen aankunnen, dan doe ik hem gelijk mee.

Punkrockerke
2 juni 2005, 13:23
Ik hoor net dat Piens er één heeft staan, dan ga ik die gewoon daar even testen, en als ze de Duitse prijzen aankunnen, dan doe ik hem gelijk mee.
Goede prijs bij Piens???
Ik zou er niet op rekenen :razz:

Globetrotter
3 juni 2005, 09:58
Ik hoor net dat Piens er één heeft staan, dan ga ik die gewoon daar even testen, en als ze de Duitse prijzen aankunnen, dan doe ik hem gelijk mee.
Goede prijs bij Piens???
Ik zou er niet op rekenen :razz:

Idd. mij zien ze daar ok niet meer. Maar dit hoort niet in deze topic. Laat ons in elk geval weten hoe hij speelt, klinkt, aanvoelt enz.
Cheers,

Bart

Lord Abortion
3 juni 2005, 11:15
Even gemaild met Piens, ik vraag twee keer uitdrukkelijk om een richtprijs, en ze weigeren keihard om die te geven. Dan maar eens langsgeweest bij Rudy's in Oostende om te informeren, staat er daar toch wel een Trilogy in die winkel! Na mijn examens ga ik die meteen testen, en als die goed is gaat die dan ook mee naar huis!

iam
3 juni 2005, 12:08
Even gemaild met Piens, ik vraag twee keer uitdrukkelijk om een richtprijs, en ze weigeren keihard om die te geven. Dan maar eens langsgeweest bij Rudy's in Oostende om te informeren, staat er daar toch wel een Trilogy in die winkel! Na mijn examens ga ik die meteen testen, en als die goed is gaat die dan ook mee naar huis!

ff offtopic...

welke versterkers hadden ze daar nog staan?
toevallig koch combo's?
andere buizencombo's?

Speeddemon
3 juni 2005, 15:17
Even gemaild met Piens, ik vraag twee keer uitdrukkelijk om een richtprijs, en ze weigeren keihard om die te geven.
Dat zou voor mij echt reden genoeg zijn die winkel altijd links te laten liggen. (of ze moeten een originele '61 Strat hebben voor 1100 euro ofzo)

guitarminator
5 juni 2005, 08:03
Wat kost die Trilogy bij Rudy ?

Lord Abortion
5 juni 2005, 08:32
Wat kost die Trilogy bij Rudy ?

Ze vragen er 1399 voor + gratis speakerkabeltje. Om bij thomann te bestellen zou het uitkomen op 1350 ongeveer. Dan ga ik liever bij Rudy's, heb je nog eens de service na verkoop erbij.

En volgens de verkoper zou de hoeveelheid gain ergens tussen Marshall en Mesa liggen, dus zou er wel genoeg gain zijn voor mij. Nu enkel nog eens testen, en het zou al er moeten tegenvallen om hem niet te kopen (of ik zou geen cab vinden binnen mijn budget natuurlijk).

iam
5 juni 2005, 10:42
wat ga je erbij kopen van cab?
een 2x12 of 4x12?

Flatcat
5 juni 2005, 12:47
In Oostende ga je toch naar Bruno's zeker!

skabouter
5 juni 2005, 13:35
wow, die trilogy had ik nooit gezien. wat een gaaf ding !!!! en niet duur. GASGASGAS.............wil hem wel eens horen.
maar wie weet er mneer over dit ding ? zie ik het nou goed, dat daar helemaal links, onder de master een "midi learn" knopje zit ? heeft dit beestje midi ? en wat is dan allemaal te schakelen ? de kanalen EN de drukknopjes ? because that woould be great :o

die neon shit van H&K is echt de bom !! alleen daarom al zou ik in the end ook zo`n amp (erbij) kopen, als ik later goed verdien. maar ik hoop wel dat ze een keer het licht zien, en ze in het groen uitbrengen !! zo ja, dan verkoop ik instant mn framus dragon om er zo 1 te kopen :D

skabouter
5 juni 2005, 15:27
wow, net ff de site bekeken. hij heeft idd midi ! voor de channels en de FX loop. alleen voor de drukknopjes word niet verklaard helaas. maar dat zal denk ik wel, aangezien ze die "channels" noemen.

WAT EEN GEWELDIG DING !!! ik ben verkocht denk ik. helaasch voorlopig geen geld enzo. maar het is wel iets om te onthouden.
alleen heeeel jammer dat er net geen 2e master afkon, dat is echt slecht.
als hij dat had gehad en reverb was het echt een super complete amp. goeie prijs heeft dat ding zeg :) en killer looks natuurlijk.

heeft iemand soundclips/files ? de tone meot natuurlijk doorslaggevend zijn. maarja, het lijkt me dat ie erg H&K klinkt, en ik heb een tijd een duotone getest, en dat ding was GEWELDIG !!

Negative K3 fan
5 juni 2005, 15:31
2e master is een modje van 50 euro ofzo...

ben79
5 juni 2005, 16:43
ik ben er al op aan het gassen voordat ie uitkwam, maar binnenkort hbe ik eindelijk het geld an ga ik een dagje duitsland om de framus dragon en cobra, engl powerball en de trilogy te testen.
De niet-trilogy amps zullen toch echt veel beter moeten zijn wil ik een van hen kopen. :lol:

Lord Abortion
5 juni 2005, 20:21
@ iam: er komt een 4*12 bij, V30's of Greenbacks
@ flatcat: waarom Bruno's, Rudy's is toch ook een goede winkel, en ze hebben véél meer!

En ik ben er nog niet helemaal uit wat ik zal doen. Als de deal met de cabinet doorgaat dan wordt het wss de Trilogy, indien niet, dan ga ik misschien voor een tweedehands Duotone.

skabouter
5 juni 2005, 23:38
2e master is een modje van 50 euro ofzo...

mmmja pik, maar niet 1 die je via midi kan schakelen.............duh

Globetrotter
6 juni 2005, 11:02
@ iam: er komt een 4*12 bij, V30's of Greenbacks
@ flatcat: waarom Bruno's, Rudy's is toch ook een goede winkel, en ze hebben véél meer!

En ik ben er nog niet helemaal uit wat ik zal doen. Als de deal met de cabinet doorgaat dan wordt het wss de Trilogy, indien niet, dan ga ik misschien voor een tweedehands Duotone.

Hoi!
In de meet music van deze maand (www.meetmusic.com) stond er bij de nieuwigheden een korte voorstelling van deze amp. Ze spraken ook van een aantal nieuwe cabinets, die een pak betaalbaarder zouden zijn dan de vorige generatie H&K cabinetten. Heeft er iemand al een prijs gezien van die dingen?
Cheers,

Bart

Orpheo
6 juni 2005, 11:44
Komen die H&K's een beetje goed door de bandmix heen?

De warp 7 die ik had was echt bagger nl (imo dan....) en de warp T idem....

is die trilogy dus beter?

Lord Abortion
6 juni 2005, 12:15
Ze spraken ook van een aantal nieuwe cabinets, die een pak betaalbaarder zouden zijn dan de vorige generatie H&K cabinetten. Heeft er iemand al een prijs gezien van die dingen?
Cheers,

Bart

Ik dacht dat de cabinets rond de 700 euro waren voor een 4*12 V30.

skabouter
7 juni 2005, 14:22
Komen die H&K's een beetje goed door de bandmix heen?

De warp 7 die ik had was echt bagger nl (imo dan....) en de warp T idem....

is die trilogy dus beter?

ik heb de duotone niet in een band getest, maar in een hok bij feedback, maar ik denk dat ik aan de sound wel kan vaststellen dat dat ding stevig staat ! goeie sound hoor je meteen. die Trilogy zal denk ik vergelijkbaar zijn qua sound...........dus ik verwacht het wel.

@iro
7 juni 2005, 15:34
ff tussen door : mijn trilogy is onderweg 8-) (vanuit duitsland)

iam
7 juni 2005, 15:35
ff tussen door : mijn trilogy is onderweg 8-) (vanuit duitsland)

zonder testen?

@iro
7 juni 2005, 15:37
yep, is een serieuze gok, maar kheb wel natuurlijk geluisterd naar clips, en thomas blug recordings die met een trilogy waren gedaan, en kvind de voicing van h&k dik inorde over t algemeen. We zullen zien. De spec. zijn in ieder geval wel inorde :)

iam
7 juni 2005, 15:46
yep, is een serieuze gok, maar kheb wel natuurlijk geluisterd naar clips, en thomas blug recordings die met een trilogy waren gedaan, en kvind de voicing van h&k dik inorde over t algemeen. We zullen zien. De spec. zijn in ieder geval wel inorde :)

wij wachten mee in spanning af :)
tegen wanneer moet je hem normaal hebben?

@iro
7 juni 2005, 15:49
morgen of overmorgen ... nog veel te lang wachten dus :razz:

iam
7 juni 2005, 16:09
morgen of overmorgen ... nog veel te lang wachten dus :razz:

waar hebjem gekocht?
voor hoeveel?

@iro
7 juni 2005, 17:22
1365 € bij musicstore keulen ... incl btw en verzendkosten ... thomann had niet in stock anders had ik hem wsl van daar laten komen. iets goedkoper

iam
7 juni 2005, 17:54
1365 € bij musicstore keulen ... incl btw en verzendkosten ... thomann had niet in stock anders had ik hem wsl van daar laten komen. iets goedkoper

musicstore heeft héél goede service :)
je kan ook altijd je pakje volgen :)
waar zit hij nu ergens? :p :razz:

@iro
7 juni 2005, 18:10
khem de tracking nummer nog ni , kzal der is voor mailen ... :D

skabouter
7 juni 2005, 23:22
wooow, goeie zaak !! post je ff een goeie review na ontvangst ? ben erg benieuwd :)

en waar heb je dan clips gehoord ? kan je die link ff posten, wil ik ook graag horen !

ohw, en kan je wat goeie foto`s van de front en back maken als je hem hebt ?

SUCCES MAN !! :) en speelze, khoop dat het is wat je wil :)

@iro
8 juni 2005, 10:44
review maak ik zeker als ik hem heb, net zoals de foto's , ik heb hier nog wel een paar clips van thomas blug met de trilogy, kzal ze deze avond online prob. te zetten en de link mailen.

greetz,









still waiting ...

iam
8 juni 2005, 11:08
still waiting ...

nog geen trackingnumber?

@iro
8 juni 2005, 11:11
edit: zie hier onder

@iro
8 juni 2005, 11:19
dit kreeg ik na 10 min :)

Dear Sven,

the tracking number will be send by DPD this afternoon !

Greezz,
Reza

iam
8 juni 2005, 11:26
dit kreeg ik na 10 min :)

Dear Sven,

the tracking number will be send by DPD this afternoon !

Greezz,
Reza

trouwens die reza spreekt dus nederlands hé :D
heb hem al aan telefoon gehad, toffe kerel!

@iro
8 juni 2005, 17:27
kheb tracking nummer , maar blijkbaar heeft pdp het nog niet want :

> das Paket wurde noch nicht an den DPD übergeben.

iam
8 juni 2005, 17:52
kheb tracking nummer , maar blijkbaar heeft pdp het nog niet want :

> das Paket wurde noch nicht an den DPD übergeben.

verwacht hem dan tegen vanavond ingecheckt en tegen morgenmiddag aan je deur :)

@iro
9 juni 2005, 08:36
08.06.2005
17:58 150
Frechen (D)
Einrollung
530 02220


09.06.2005
00:58 52
PK Best (NL) HUB-Durchlauf
530 02220


09.06.2005
05:53 530
Mechelen (B)
Eingang
530 02220 09


09.06.2005
06:06 530
Mechelen (B)
Ausrollung
0380



nog ff

Lord Abortion
9 juni 2005, 08:52
spannend zeg!

iam
9 juni 2005, 13:41
dan moet je hem nu ongeveer wel hebben :)

skabouter
9 juni 2005, 14:47
zal best kunnen, maar denk je dat ie dan op het forum zou zitten ? :D

@iro
9 juni 2005, 15:44
ik heb hem dus !!!!

om 13u was hij hier,

en echt niet te doen die sound !

prachtig clean kanaal en met de sparkle knop in klinkt hij meer vox achtig , en zelfs met de vettigste humbucker blijft hij clean,

crunch kanaal: nog niet al te veel gebruikt maar eerste indruk is a.o.k

lead: this is where the fun starts, prachtige open rock sound, je hoort echt elke noot prachtig apart in een powerchord

ultra lead: zalige open lead sound uit te halen hier. deze versterker zingt echt zoals het moet.

en de combinatie met v30 speakers is echt fenominaal,

kheb nu in de voorbije jaren al veel amps gehad maar deze steekt er zeker boven uit.

een langere review volgt ma kheb nu ff geen tijd 8-)

Sven

http://users.skynet.be/bs365570/hk.JPG

http://users.skynet.be/bs365570/hk2.JPG

skabouter
9 juni 2005, 16:21
wwwwwwwwwwwwwwoooooooooooooooooooooooowwwwwwwww, gaaf man :D van harte gefeliciteerd !!!! :)

ik ga denk ik sparen als ik dit zo hoor. lijkt me geweldig ding !!! have fun !! en kan je die soundfiles nog posten ? wle benieuwd

@iro
9 juni 2005, 17:07
deze avond ga ik wat opnemen, en wat betere foto's posten, deze zijn wat wazig :)

Daniël_san
9 juni 2005, 17:26
:o LIJP!! Owjah, Gefeli natuurlijk. :-D

Globetrotter
10 juni 2005, 01:04
Whaw, prachtstuk! Ik kan niet wachten op sounds. Ik wou dat ik dit budget nog voorhanden had... 'k zou 't wel weten!
Plezier dermee enne, stuur nog maar wat foto 's en soundclips!
Cheers,

Bart

@iro
10 juni 2005, 09:44
working on it, maar kga strak naar u2 dus ik vrees dat het er vandaag niet zal van komen. cheerz

Globetrotter
10 juni 2005, 11:28
working on it, maar kga strak naar u2 dus ik vrees dat het er vandaag niet zal van komen. cheerz
Naar U2, een nieuwe amp, straks nog de nieuwste Porsche en dé Gibson van Slash himself. Volgens mij heeft er iemand de lotto gewonnen :-D :-D :-D :-D Man, man, ik wou dat ik kaartjes had voor U2, maar die waren al op een paar uur weg, en nu gaan ze voor 2 tot 300€ op Ebay. Anyway, plezier met de amp en 't concertje van U2 vanavond. Ik ga naar Henri Rollins in den AB, das ook wel ok. Spoken Word, 2u strijk gaan van die kerel zijn humor!
Adios!

Bart :wink:

Riffcrusher
10 juni 2005, 23:35
Wow, man... NIIIIIIIIIIIICCCCCEEEEEEEE !!!!
Gefeliciteerd bigtime !!!

Jo D.

PS.: laat vooral weten hoe goed U2 was... Al ligt dat wellicht voor de hand...

iam
12 juni 2005, 16:10
nognieuws?

@iro
14 juni 2005, 12:33
ok I'm back , te eerste u2 was zalig (zoals verwacht) en ten 2de kben nog bezig mee clips maar dit ff tussen door :

oh ja, ik lees hier van veel mensen die hem willen gebruiken voor metal, daar is hij totaal niet geschikt voor heb ik ondekt, je kunt er prachtige geluiden uitkrijgen maar een zware metal sound lukt me niet.

http://users.skynet.be/bs365570/hktri3.jpg

http://users.skynet.be/bs365570/hktri.jpg

http://users.skynet.be/bs365570/hktri2.jpg

sorry voor slechte foto's maar kheb maar een slechte camera

Globetrotter
14 juni 2005, 17:07
sorry voor slechte foto's maar kheb maar een slechte camera Slechte camera, goede amp :-D Bij mij is 't net omgekeerd... zou toch liever in jou schoenen staan :wink:
Plezier dermee enne... ik ben echt enorm nieuwsgierig naar de soundclips. Dat ie geen metal aankan, is echt geen ramp hé... wie speelt er nu nog metal???? :-D :-D :-D
Cheers,

Bart

Riffcrusher
14 juni 2005, 20:40
Mooi zo !!!
Prachtig ! En inderdaad: beter slechte foto's dan een slechte amp !

Greetz !
Jo D.

http://www.edgecrusher.be

skabouter
15 juni 2005, 23:58
vertel es waaorm je er nie echt metal op kan spelen dan ?

mijn framus is ook niet echt zo`n amp, meer vintage, maar hij trekt t toch wel prima vind ik.............maarja, is allemaal smaak natuurlijk

Flatcat
16 juni 2005, 00:12
@ iam: er komt een 4*12 bij, V30's of Greenbacks
@ flatcat: waarom Bruno's, Rudy's is toch ook een goede winkel, en ze hebben véél meer!

En ik ben er nog niet helemaal uit wat ik zal doen. Als de deal met de cabinet doorgaat dan wordt het wss de Trilogy, indien niet, dan ga ik misschien voor een tweedehands Duotone.

waarom bruno's?

1. Je kunt er uren praten over gear
2. Hij is zelf bassist/gitarist en weet best veel
3. Soms wordt mij zelfs koffie aangeboden ;)
4. Ik mocht stuff van hem gebruiken om op te nemen
5. Een jongetje komt vragen of z'n gitaarstand al binnen is maar is niet zo, heeft hij eentje mee uit de winkel tot de zijne er is.
6. Ik heb er een fender bassman 59 helemaal open mogen zetten om te testen terwijl je ook wel weet dat hij tussen huizen inzit.

Allemaal van die dingetjes die ervoor zorgen dat je bij de big bastards gaat testen en bij zo'n mensen gaat kopen.

Misschien ouderwets, maar het heeft gewoon veel meer charme én je wordt niet geript.

@iro
16 juni 2005, 12:03
vertel es waaorm je er nie echt metal op kan spelen dan ?

mijn framus is ook niet echt zo`n amp, meer vintage, maar hij trekt t toch wel prima vind ik.............maarja, is allemaal smaak natuurlijk

mja hij klinkt voor metal te "open" , als je snapt wat ik bedoel; een echte strakke sound krijg ik er niet uit. Wel prachtige overstuurde sounds die me meer doen denken aan een britse oude lampen bak.

skabouter
16 juni 2005, 16:21
kga binnenkort maar es testen bij feedback. en mss wel sparen ofzo :D kvind hem echt gaaf, en de specs/opties erg goed !!

skabouter
16 juni 2005, 16:35
btw, vraagje. hij heeft maar 1 boost, en die zit op het crunch kanaal toch ? is dat een gain boost, of volume boost ?

verder geen extra boosts of 2e master oid he ? [/img]

@iro
16 juni 2005, 17:29
gain boost , maar de voicing veranderd er ook wel wat door

fhensen
17 juni 2005, 09:03
Sound files vind je op de H&K site, echter alleen op de duitstalige versie, niet op de Engelse.

Verder kun je als je de effectloop kortsluit (kabeltje van send naar return) een tweede master preset creeren. Je FX-MIX knop fungeert dan als soort volume knop

skabouter
17 juni 2005, 09:48
tja, maar ik werk altijd met rackspul in die loop, dus dat gaat niet werken. wel jammer dat er geen volumeboosten opzitten. dat vind ik altijd wel een must..........................nu begin ik eigenlijk weer wat te twijfelen :oops: niet dat ik hem zowieso kan kopen hoor :D maargoed, we zien later wel, in elk geval wel es testen, ben benieuwd

fhensen
19 juni 2005, 15:53
Ik gebruik een Boss EQ als volume boost. Werkt uitstekend.... Kun je eventueel op de FX-loop aansluiten

skabouter
19 juni 2005, 16:57
ach, als ik 1 van mn FX units in de loop hang en de EQ als boost gebruik, dan heb ik in feite wel 100 verschillende boost levels. maar die klinken gewoon minder goed dan een ingebouwde boost die bij de amp hoort.

ik prefereer echt tops die van zichzelf gewoon MIDI hebben, en 2 masters (schakelbaar via midi). dat zou iedere (redelijke) amp echt moeten hebben!

helaasch kom ik (correct me if i`m wrong) niet verder dan Framus Dragon&cobra en Diezel Herbert&VH4. of wel ?

Orpheo
1 november 2005, 23:02
ach, als ik 1 van mn FX units in de loop hang en de EQ als boost gebruik, dan heb ik in feite wel 100 verschillende boost levels. maar die klinken gewoon minder goed dan een ingebouwde boost die bij de amp hoort.

ik prefereer echt tops die van zichzelf gewoon MIDI hebben, en 2 masters (schakelbaar via midi). dat zou iedere (redelijke) amp echt moeten hebben!

helaasch kom ik (correct me if i`m wrong) niet verder dan Framus Dragon&cobra en Diezel Herbert&VH4. of wel ?

ff bumpen :D (ik verveel me een beetje, ghehe).

volgens mij heeft de koch powertone2 dat ook.... 2 schakelbare masters, EN reverb..in tegenstelling tot die trilogy...

Orpheo
1 november 2005, 23:02
ach, als ik 1 van mn FX units in de loop hang en de EQ als boost gebruik, dan heb ik in feite wel 100 verschillende boost levels. maar die klinken gewoon minder goed dan een ingebouwde boost die bij de amp hoort.

ik prefereer echt tops die van zichzelf gewoon MIDI hebben, en 2 masters (schakelbaar via midi). dat zou iedere (redelijke) amp echt moeten hebben!

helaasch kom ik (correct me if i`m wrong) niet verder dan Framus Dragon&cobra en Diezel Herbert&VH4. of wel ?

ff bumpen :D (ik verveel me een beetje, ghehe).

volgens mij heeft de koch powertone2 dat ook.... 2 schakelbare masters, EN reverb..in tegenstelling tot die trilogy...

ieme
3 november 2005, 21:56
ik heb sinds kort de Duotone en ben daar erg over te spreken...

ieme
3 november 2005, 21:57
ach, als ik 1 van mn FX units in de loop hang en de EQ als boost gebruik, dan heb ik in feite wel 100 verschillende boost levels. maar die klinken gewoon minder goed dan een ingebouwde boost die bij de amp hoort.

ik prefereer echt tops die van zichzelf gewoon MIDI hebben, en 2 masters (schakelbaar via midi). dat zou iedere (redelijke) amp echt moeten hebben!

helaasch kom ik (correct me if i`m wrong) niet verder dan Framus Dragon&cobra en Diezel Herbert&VH4. of wel ?

ff bumpen :D (ik verveel me een beetje, ghehe).

volgens mij heeft de koch powertone2 dat ook.... 2 schakelbare masters, EN reverb..in tegenstelling tot die trilogy...

niet van zichzelf midi schakelbaar!
De Engl SE hoort nog wel ik je rijtje ska