PDA

View Full Version : Leuke 2e hands Ibanez **Het Resultaat**



Tujuh
24 mei 2005, 19:53
Goedemiddag :razz:
(Ow, inmiddels is het al avond :evil: ) ik wilde dit 's middags al posten, maar zucht...wat een forum zeg :evil:


Ik was van plan om er een leuk tweede gitaartje bij te kopen! Daarbij kwam ik uit op de Ibanez die over het algemeen goede gitaren voor een redelijke prijs maakt :)
Ik wilde graag een leuk 2e hands allround gitaartje aan schaffen, want zoveel geld wil ik er ook weer niet voor uitgeven.
Ik heb op Ebay rondgekeken en kwam daar een paar leuke modellen tegen:

• Ibanez S270
• Ibanez GSA60
• Ibanez SZ520
• Ibanez RG560
• Ibanez RG470
• Ibanez JS100
• Ibanez RG503
• Ibanez SA160QM AM

Ik zou graag als het kan jullie meningen over deze modellen willen horen alvorens ik besluit om er op te gaan bieden. Tips zijn van harte welkom :)

Cubensis
24 mei 2005, 19:55
ik zou voor de RG560 gaan, en niet meer dan 275 betalen

Luca P
24 mei 2005, 20:03
??
SA160QM AM CERFGT HTRUIP DF12v #frt
Jezus het lijkt wel een motorfiets!
:-D

vester86
24 mei 2005, 20:07
het ligt er totaal aan wat voor geluid je zoekt.

Zoek je een strak metalgeluid, dan zou ik voor de RG 520 of 560 gaan.

Zoek je een dik rock-geluid, dan zou ik voor de SZ520 gaan, die ook nog eens een supergaaf uiterlijk heeft

Tujuh
24 mei 2005, 20:13
Hehe ja ach ja :D
Ik denk: Laat ik alles maar specifiek neerzetten :razz:
Maar die RG 560 dat is denk ik ook wel een fijne ja. Ik zal ff een paar plaatjes neerzetten:
http://img91.echo.cx/img91/5727/rg5604aj.jpg

Wat ik wel een beetje 'vreemd' vind is dat op de head niet RG series staat, zoals dat er normaalgesproken wel op staat. Toch?
En hij is trouwens wel een beetje beschadigd, al is het niet goed te zien op deze foto's.

Verder lijkt me die SZ 520 ook wel wat.

@Vester, Ik zoek meer een allround gitaartje waar je veel verschillende stijlen mee kunt spelen. Dus niet specifiek metal. :)

Ritch
24 mei 2005, 20:29
iig één stem voor de SZ520, ZEER veel gitaar voor je geld (Btw mensen, kheb m'n EMG-85 binnen zet hem er binnenkort op :) :) :) )

vester86
24 mei 2005, 20:37
dan zou ik ook voor de SZ520 halen.... je haalt makkelijker een metal geluid uit een SZ dan een rock-geluid uit een RG, is mijn ervaring tenminste (heb zelf een RG 2570 gehad)

Tujuh
24 mei 2005, 20:55
En wat zouden jullie maximaal neerleggen voor die SZ520? :)

Ritch
24 mei 2005, 21:58
Tweedehands: 275, uiterlijk 300

Tujuh
25 mei 2005, 00:09
Ok bedankt :)
Het is trouwens wel de Blackberry versie. Die heeft mindere pickups in vergelijking met de anderen (Bright Blue, Gold Amber Burst en Transparent Black Sunburst):
2 SZ Humbuckers tegenover 2 Duncan Ibanez'
In prijs scheelt dat iets van 80 euro!
Dus het beste zou zijn om er maximaal 220-200 euro voor uit te geven?

Rizzle
25 mei 2005, 00:11
Ga gewoon voor een RG2570, lekkerste ibz waar ik tot nog toe op heb mogen spelen. Mijn collega gitarist gebruikt er een als hoofdgitaar met 2xEMG81 en een EMG single coil (als opvulling 8-) ), ruist wel een beetje...maar dat zal met Dimarzio's of Duncans wel meevallen....

Tujuh
25 mei 2005, 00:14
Das een prestige toch? Dat is me weer nét ietsjes te duur :razz:

Rizzle
25 mei 2005, 00:18
Inderdaad een prestige, maar wat voor muziek wil je er eigenlijk mee gaan maken? Die SZ en die RG zijn 2 nogal verschillende gitaren.

Tujuh
25 mei 2005, 00:23
Nouja, ik ben eigenlijk op zoek naar een allround gitaartje. Ik speel eigenlijk van alles wel. Pop, Rock, Blues, Funk noem maar op. En ik heb mij net laten vertellen dat de SZ serie eigenlijk beter hiervoor geschikt is. De RG's waren meer voor metal toch? Maargoed, misschien dat die Prestige wel wat meer mogelijkheden heeft. Dat weet ik niet, maar ach hij is me toch ietsjes te duur ;)

Rizzle
25 mei 2005, 00:29
Voor alround kun je idd beter voor de SZ gaan....vaste brug, nog lekker praktisch ook. 8-)

Speeddemon
25 mei 2005, 00:42
hier een echt koopje!

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33043&item=7324592439&rd=1&ssPageName=WDVW

Kostte nieuw 1100 euro. Ik heb de voorloper ervan. WERELDGITAAR! heel erg allround.

almarvk
25 mei 2005, 10:30
GSA 60 is een instapper / beginner. Niet aan te raden...
SA160QM is een erug lichte gitaar met lekkere sound en speeld lekker. Kan het weten, want ik heb er zelf 1. Kosten 2de hands rond de 200/225 euri.

SZ serie zijn gave gitaren, maar wel behoorlijk zwaar IMHO, zeker in vergelijking tot een SA.

Tujuh
25 mei 2005, 15:39
Hm nee een instapper daar heb ik niks aan. Ik zal de SA160 ook even in de gaten houden dan :)
Maar ik houd me eerst even bezig met die SZ, want die loopt eerder af :)

Speeddemon, dat is zeker een mooi gitaartje..alleen komt hij uit de VS, dus dat is voor mij geen optie met al die douanerechten en btw dat er nog bij op komt.

Ritch
25 mei 2005, 15:57
GSA 60 is een instapper / beginner. Niet aan te raden...
SA160QM is een erug lichte gitaar met lekkere sound en speeld lekker. Kan het weten, want ik heb er zelf 1. Kosten 2de hands rond de 200/225 euri.

SZ serie zijn gave gitaren, maar wel behoorlijk zwaar IMHO, zeker in vergelijking tot een SA.

Ja uhh de SZ is een massief stuk mahonie?! dus DUH! (+maple topje)

almarvk
25 mei 2005, 16:04
Ja uhh de SZ is een massief stuk mahonie?! dus DUH! (+maple topje)

Ja, maar niet iedereen weet dat en dat is ook niet altijd van de foto's af te zien. Extra info is toch nooit weg?? :???:

ArpeggioKing
25 mei 2005, 16:08
ik zou helemaal niet gaan voor een gitaar, ik zou de GR20 van Roland kopen! misschien staat hij wel nog ergens te koop!

kuch,sig,kuch

Ritch
25 mei 2005, 16:09
Op eBay hebben ze meestal wel gedetaileerde foto's... Maar de topicstarter zou het over het hoofd kunnen zien...

Tujuh
25 mei 2005, 16:24
Ik wist idd wel dat ie een Mahonie body had :)
Maar die SA160 is toch ook van mahonie of niet? Tenminste, de SA120 heeft dat wel, dan neem ik aan dat de SA160 dat ook heeft.

Ritch
25 mei 2005, 16:31
Ik wist idd wel dat ie een Mahonie body had :)
Maar die SA160 is toch ook van mahonie of niet? Tenminste, de SA120 heeft dat wel, dan neem ik aan dat de SA160 dat ook heeft.

De SA is vééél slanker dan de SZ.

http://img226.echo.cx/img226/3694/sz5207dl.jpg

http://pageperso.aol.fr/jnogier/prestige.JPG (Enige foto waar ik de zijkant een beetje normaal kon zien :-D )

jorrit
25 mei 2005, 16:38
dan zou ik ook voor de SZ520 halen.... je haalt makkelijker een metal geluid uit een SZ dan een rock-geluid uit een RG, is mijn ervaring tenminste (heb zelf een RG 2570 gehad)

vreemd verhaal.... zo erg zit een metal geluid nou ook niet in je pickups maar vooral in je vingers..

Tujuh
25 mei 2005, 17:02
Idd die GA is wel een stukje dunner dan de SZ ja :razz:
Ben jij dat trouwens zelf op die tweede foto??? :o :cool:

Maar jorrit, is het dan niet zo dan die SZ versie een meer allrounde gitaar is?


Verder kan aan mijn beginlijstje worden toegevoegd:
De RG 570 :)

Ritch
25 mei 2005, 17:10
Idd die GA is wel een stukje dunner dan de SZ ja :razz:
Ben jij dat trouwens zelf op die tweede foto??? :o :cool:

Verder kan aan mijn beginlijstje worden toegevoegd:
De RG 570 :)


Uh... NEE! :-? De SZ is van mij

Tujuh
25 mei 2005, 17:15
Idd die GA is wel een stukje dunner dan de SZ ja :razz:
Ben jij dat trouwens zelf op die tweede foto??? :o :cool:

Verder kan aan mijn beginlijstje worden toegevoegd:
De RG 570 :)


Uh... NEE! :-? De SZ is van mij

Dat dacht ik al wel :-D

Ritch
25 mei 2005, 17:17
Ik kan een scheerapparaat betalen :-D

Tujuh
25 mei 2005, 18:23
:-D Mascara en een epileer apparaat niet zeker :razz:
Of dat ook wel? :o :-D

Maar om ff ontopic te blijven:
Ik vind die SZ er wel een stukje mooier eruit zien. Ik hou ook wel meer van een plug helemaal onderin dan zo schuin op de body. Verder is die switch ook mooier bij de SZ vind ik. Dat ziet er gewoon allemaal een stukje chiquer uit :)

RS-Rik
25 mei 2005, 18:31
De SZ is supertof

Ritch
25 mei 2005, 21:57
:-D Mascara en een epileer apparaat niet zeker :razz:
Of dat ook wel? :o :-D

Hoe oud ben je?! :o :lol:
Koop dat godvergeten stuk hout nou eens man! :lol:

vester86
25 mei 2005, 23:44
ik heb zelf een RG gehad, die had een beetje een kil karakter, levenloos, erg strak,dat wel. metal=perfect, (hard)rock=iets minder.

Nu heb ik een samick LP kopie, waar een heel dik geluid in zit (is ook een dikke gitaar) (hard)rock=veel beter dan RG, metal=ook heel erg goed, misschien iets minder strak,maar wel voller, en daar hou ik van

De RG's uit het startlijstje komen (uiteraard) veel dichter in de buurt van dat metal-geluid
de SZ uit het lijstje komt veel meer in de buurt van het allround (rock&metal) geluid, het meer vollere.

Wat jij neemt is jouw keuze, ik ga, vanwege mijn eigen smaak, voor een SZ

Tujuh
25 mei 2005, 23:45
:-D Mascara en een epileer apparaat niet zeker :razz:
Of dat ook wel? :o :-D

Hoe oud ben je?! :o :lol:
Koop dat godvergeten stuk hout nou eens man! :lol:

Sorry ik kon het gewoon niet laten. Ik zal nu weer even normaal doen ok? :lol:
En ja, als het aan mij lag, had ik hem al lang gekocht, maar ik moet nu wachten totdat de veiling is afgelopen! Hij duurt nog 3 dagen...

Tujuh
25 mei 2005, 23:49
ik heb zelf een RG gehad, die had een beetje een kil karakter, levenloos, erg strak,dat wel. metal=perfect, (hard)rock=iets minder.

Nu heb ik een samick LP kopie, waar een heel dik geluid in zit (is ook een dikke gitaar) (hard)rock=veel beter dan RG, metal=ook heel erg goed, misschien iets minder strak,maar wel voller, en daar hou ik van

De RG's uit het startlijstje komen (uiteraard) veel dichter in de buurt van dat metal-geluid
de SZ uit het lijstje komt veel meer in de buurt van het allround (rock&metal) geluid, het meer vollere.

Wat jij neemt is jouw keuze, ik ga, vanwege mijn eigen smaak, voor een SZ

Ik ga zelf ook meer voor het allround geluid! Er zijn nu al meerdere mensen geweest die hebben aangegeven dat daarvoor de SZ het meest geschikt is. Ik ga nu ook gewoon voor die SZ en ik hoop dat ik hem voor een leuk prijsje kan kopen :)
Ik zoek gewoon een leuk gitaartje voor 'erbij' die erg lekker speelt :)

vester86
26 mei 2005, 00:00
dan denk ik dat je met zo'n SZ erg goed zit....

En het uiterlijk mag ook wat, en dat is met die maple top van een SZ toch wel een stukkie mooier (mijn mening) dan een RG in het donkerblauw/zwart

Tujuh
26 mei 2005, 00:04
Die mening deel ik met je mee! ;)
Ik vind hem er gewoon qua afwerking etc. een stukje chiquer uitzien. :)

almarvk
26 mei 2005, 10:21
dan denk ik dat je met zo'n SZ erg goed zit....

En het uiterlijk mag ook wat, en dat is met die maple top van een SZ toch wel een stukkie mooier (mijn mening) dan een RG in het donkerblauw/zwart

Mijn RG heeft ook gewoon een maple top hoor :)

Tujuh
26 mei 2005, 12:14
Hm en de SZ1220? Die Prestige versie lijkt me wel een stukkie beter dan de SZ520 :-D
Verder heb ik ook gelezen over een SZ720, die lijkt me ook wel wat, maar die kan ik nergens vinden op marktplaats etc...

Ritch
26 mei 2005, 13:17
Hm en de SZ1220? Die Prestige versie lijkt me wel een stukkie beter dan de SZ520 :-D
Verder heb ik ook gelezen over een SZ720, die lijkt me ook wel wat, maar die kan ik nergens vinden op marktplaats etc...

De 1220 Én een stukkie duurder, (500E) Én verkeerd geplaatste tops, Én stuk lastiger te krijgen. 720 is de opgesmukte versie vd 520 waarvoor je imo veel te veel voor betaalt (Wel lijpe top, pimperige inlays)



M.a.w





SZ520!!!

Tujuh
26 mei 2005, 13:26
Hm en de SZ1220? Die Prestige versie lijkt me wel een stukkie beter dan de SZ520 :-D
Verder heb ik ook gelezen over een SZ720, die lijkt me ook wel wat, maar die kan ik nergens vinden op marktplaats etc...

De 1220 Én een stukkie duurder, (500E) Én verkeerd geplaatste tops, Én stuk lastiger te krijgen. 720 is de opgesmukte versie vd 520 waarvoor je imo veel te veel voor betaalt (Wel lijpe top, pimperige inlays)



M.a.w





SZ520!!!

hehe thanks! Dat is dus duidelijk :-D
Maar ik heb gelezen dat Ibanez sinds 2005 nieuwe pickups erbij levert: Duncan/Ibanez. Deze zijn beter dan die van de oudere modellen. Het lijkt me ook wel handig om daar een beetje op te letten bij het bieden.
Bedoel je dan dat je 275-300 euro uit zou willen geven voor een 2ehands sz520 mét die nieuwe pickups of bedoelde je daar die oudere versie met de mindere pickups mee?

Ritch
26 mei 2005, 13:29
Ik weet niet of de prijzen vd SZ520 omhoog is gegaan door de nieuwe pups, ik vind de oude ook helemaal NIET slecht. Zelfde koers zou ik aanhouden, dus uiterlijk 300

Tujuh
26 mei 2005, 16:38
Ik heb net even op de Duitse sites gekeken (in Nederland is echt bar-weinig over dit model te vinden) en daar gaat het om een prijsverschil van 80 euro.
440 euro inclusief koffer
en met de dun/ibz pu 520 euro inclusief koffer
Ik weet niet wat de normale prijs is van een nieuwe oudere versie van deze gitaar. Is die 440 de normale prijs of is die al sterk afgeprijsd en zit de versie met de dun/ibz pickups nu op dezelfde hoogte als de vroegere prijs van de oudere versie?

StereoX
26 mei 2005, 18:05
dan zou ik die van 440 euro nemen. kan je van die 80 euro een element naar keuze nemen. ik heb een duncan distortion erin gepropt en het klinkt echt goed!

Tujuh
28 mei 2005, 22:58
Kutzooi! :evil: Veiling is afgelopen. Bieden ze net een paar euro meer! :evil: En ik zat nog zo te snipen... :evil:
Nja dan maar wachten op een nieuwe veiling of ik ga hem gewoon maar nieuw halen hier in Nederland.
Iemand die een goed(koop) adresje weet om hem te halen en waar een beetje mee te onderhandelen valt? :) Ik heb het liefste het oudere model, want die moet nu langzamerhand wel wat goedkoper worden nu er ook een nieuw model is met betere Pu's.

Ritch
29 mei 2005, 17:19
dat is het kutte van ebay



of juist het coole :-D

Tujuh
29 mei 2005, 17:51
Ja idd, das waar. Maar dit was mijn eerste keer dat ik serieus op iets 'groots' ging bieden en dan overheerst vooralsnog het kutte gevoel! maar ik ben er al aardig overheen hoor moet ik zeggen :razz:
Ik weet het niet, maar misschien ga ik hem ook gewoon nieuw halen. Of ik ga voor een zwarte versie van de sz-320. Hij verschilt toch niet veel van de 520 alleen dat ie geen quilted maple top heeft?

Dus...als iemand nog een leuk adresje weet waar deze gitaren goedkoop te krijgen zijn, dan mag hij of zij het gerust even melden hoor :-D

Ritch
29 mei 2005, 19:56
holy f..... en ik reageer ook nog eens....., GOOGLE.NL!!!!!!

Het verschilt het geluid wat er uit komt, anders dan test je ze toch allebei bij de feedback ofzo, mooi, slotje erop, hij opent wel weer een nieuw topic als ie er een heeft. punt.

Tujuh
29 mei 2005, 20:01
wowow rustig. ja ik weet er zelf ook al wel wat vanaf hoor. heb al uitgebreid zitten zoeken, maar het zou misschien kunnen dat iemand mij nog iets nieuws te melden had. maargoed ik ga nu zelf wel op zoek en ik meld het wel als ik hem heb

Tujuh
3 juni 2005, 16:28
Oke mensen!
Ik ga hem toch maar nieuw kopen voor 469 euro. Daarvoor krijg ik de nieuwe versie met duncan/ibanez pickups én de kleur die ik wil (donker rood) plus afstelbeurten, service etc. Het is dus gewoon maar in een Nederlandse zaak en het is niet zo ver van mij vandaan (15 min rijden) dus wat dat betreft denk ik dat het wel een goede deal is. :)
Wat denken jullie?

Vexx
3 juni 2005, 16:37
De prijs lijkt me prima...

Het is een leuke gitaar... ik zou ervoor gaan! 8-)

Tujuh
4 juni 2005, 03:02
Ik denk dat ik het ook wel doe! :D
Ik ga er gewoon voor 8-)

Tujuh
25 juni 2005, 19:39
Eindelijk! Ik heb hem gekocht: De SZ-520!! :-D
Het duurde een tijdje, maar dat was omdat ik hem niet meer in mijn kleur kon krijgen. Ik wilde eerst de rode versie halen, maar ik heb nu de Bright Blue versie gehaald, die ook zeker heel mooi is! Hij speelt echt superfijn en ik ben zeer content met deze geweldige gitaar :-D

Btw, het is uiteindelijk geen tweedehands geworden, maar een nieuwe met de Duncan/Ibanez pickups :)

Mochten jullie foto's willen zien, dan komen ze wat later want ik heb nu geen tijd helaas.

timbo
25 juni 2005, 19:48
ik haat altijd die brede halzen ik heb liever een super smalle!

Tujuh
25 juni 2005, 19:49
Nou ik haat deze hals zeker niet hoor. :)

AART
25 juni 2005, 20:00
Die halzen van de sz vond ik altijd aardig te pruimen, terwijl ik RG fanaat ben, niet helemaal mijn ding, maar was er wel meteen op thuis ipv bijv. een gibson.

Tujuh
26 juni 2005, 21:49
Ja de hals is echt fijn hoor! Hij is ietsjes dunner dan mn LP Studio en ook bij de hogere fretten kom je veel makkelijker. Persoonlijk vind ik hem fijner dan de hals van mn LP