PDA

View Full Version : Unieke chorus



jeroen rommens
24 mei 2005, 19:15
Ik ben al een tijdje opzoek naar een chorus pedaal.
Nu zou ik wel zo eens een heel unieke pedaal willen hebben .
Kent iemand zo een pedaal dat ik bedoel (het gaat hier dus over een chorus pedaal)?

Lenweë Míriel
24 mei 2005, 19:20
Speeddemon kan er wellicht wel 1 voor je bouwen

amon
24 mei 2005, 19:41
hoe bedoel je uniek?

qua uitstraling? boutique?
En wat zoek je behalve dat het uniek is.... ben je nog op zoek naar een speciale sound? Of moet die sound nu juist uniek zijn?

jeroen rommens
24 mei 2005, 19:43
Ik wil een pedaal dat je niet iedere dag tegenkomt en het moet natuurlijk een goede sound hebben.

Jeroenvanhulsteijn
24 mei 2005, 19:50
Arion :-D

robert-gitarist
24 mei 2005, 20:46
Ibanez CS-9...
super ding!!
Lekker simpel,maar 2 knoppies,idiaal

jeroen rommens
24 mei 2005, 21:54
Ok m'n oog is nu gevallen op mxr micro chorus en electro harmonix small slone .
Weet iemand hoeveel die kosten?(verkoopt iemand ze die je kent?)

robert-gitarist
24 mei 2005, 21:58
MXR stereo chorus is ook onwijs geil...
en heeft leslie effect erin zitten..ook wel leuk :)

vinni
24 mei 2005, 22:11
Komt-ie dan hé ! :-D

Niet alledaags.....
- Red witch Medusa
- DLS chorus/vib
- Analog Man clone Chorus
- Ibanex PC10 Prime dual chorus
- T-rex betavibe (betere chorus dan vibe)
- Retro-sonic Chorus
- Danelec Coolcat chorus

Groet,
Vinni

robert-gitarist
24 mei 2005, 22:15
Mwah die Danelctro Coolcat wel..
die kom ik behoorlijk vaak tegen dus die kant uit dat rijtje wel :P :P

phx
24 mei 2005, 22:32
Small clone is niet allerdaags. Klinkt (met de speed knob open) vaak meer als een flanger dan een chorus, erg wicked en standaard op mijn pedalboard.

wanna1
24 mei 2005, 22:48
Boss PS-2, Boss PS-3

de 2 is wel heel moeilijk instelbaar, maar wel heel goed

robert-gitarist
24 mei 2005, 22:51
Boss PS-2, Boss PS-3

de 2 is wel heel moeilijk instelbaar, maar wel heel goed

Hij zoekt een chorus...

Maare de MXR stereo chorus en Ibanez CS Chorus is je aan te raden hoor..
echt heele goeie analoge chorus´en

wanna1
24 mei 2005, 23:03
Boss PS-2, Boss PS-3

de 2 is wel heel moeilijk instelbaar, maar wel heel goed

Hij zoekt een chorus...

Dat zei ik !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boss PS-2 Boss PS-3

wanna1
24 mei 2005, 23:08
Oh ja jij bent die "nieuwe"

Ik zelf gebruik de Boss PS-2 omdat je daarmee een unieke chorus kunt maken. Ik geloof dat de PS-3 makkelijker instelbaar is.

Ik vind dat je hiermee een unieke chorus maakt, naar mijn mening beter dan een gewoon chorus pedaal.

Officieel is het idd een Pitchshifter/Delay pedaal.

de garoeten

Lucky
25 mei 2005, 00:09
@wanna1.
wat reageer jij arelaxed?
Je initiele post zou inderdaad suggereren dat je je wellicht in de vraag zou hebben vergist....

wanna1
25 mei 2005, 00:14
Hm,

Je hebt gelijk
zo ben ik helemaal niet :oops:

Falcon
25 mei 2005, 12:03
Misschien een Voodoolab Analog Chorus? Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vind de soundclips op de Voodoolab website wel lekker klinken.

Iemand ervaring met dit pedaal?

Dastard
25 mei 2005, 12:16
De Boss Dimension C (DC-2), een pedaal wat je nu niet meer vaak tegenkomt, en een HEEL apart Chorus geluid.

amon
25 mei 2005, 15:25
uhm, de EHX, is niet echt uniek... Ok, hij ziet er niet uit als een Boss of Ibanez, maar als je hier rondvraagt wie er allemaal een Small Clone heeft, dan merk je dat die niet echt uniek zijn (wel er lekker, vandaar dat ik er ook eentje heb....)

zjanke
25 mei 2005, 16:14
Ik heb de DC2 en de PS2, maar ik kan de mellow chorus van de DC niet uit de PS krijgen (wat een zin :roll: )
En de DC2 is officieel ook al geen chorus...

dano
25 mei 2005, 16:17
ik ben erg gek van mijn rocktron tsunami chorus:) niet echt uniek, wel fijn. Waarom zou hij uniek moeten zijn? gewoon lekker gaan uitproberen in de gitaarsjop!

robert-gitarist
25 mei 2005, 17:33
De Boss Dimension C (DC-2), een pedaal wat je nu niet meer vaak tegenkomt, en een HEEL apart Chorus geluid.

Kun je beter de DC-3 nemen de digital dimension..die kun je zelf instellen en de dc-2 met die schuifjes niet.

Of neem een Visual Sound H2O.Die klinken ook bijzonder fijn en je hebt een delay erbij.
2pedalen voor 1 prijs dus.

Quink
25 mei 2005, 18:44
Kun je beter de DC-3 nemen de digital dimension..die kun je zelf instellen en de dc-2 met die schuifjes niet.

De DC-2 kun je inderdaad niet instellen, heeft alleen vier drukknopjes. Echter, de DC-3 is nou niet bepaald een heftige chorus. Het is een behoorlijk subtiel effect. De DC-2 is verre van subtiel. Goed, het is idd een "four trick pony", maar dat doet hij dan ook bijzonder fraai. (In mijn oren iig). Niet dat de DC-3 niet mooi is, maar is meer, zeg maar ruisende branding, en de DC-2 van links naar rechts over de weg en tot achter de eerste regenwolk.
SSSSSSSSWWWWWWOOEESSJJJJ. Zo iets. (Of draaf ik nou een beetje door :o :D )

robert-gitarist
25 mei 2005, 21:17
at Quink:

Klopt heb je deels gelijk aan.
Maar de DC-3 kun je echt prima instellen tot chorus.
Hij zoekt een appart iets,dus niet heftigs ofzo.
Ik denk dat hij gewoon beetje ideen wilt op doen en namen enzo.
Maar goed hij heeft tot zo ver al aardig wat namen :D en goeie namen.
Alleen Boss DC-2/3 word moeilijk voor hem...ik ben blij dat ik er nog een van heb echt :D

Quink
25 mei 2005, 23:58
Hij zoekt een appart iets,dus niet heftigs ofzo.

Ok, ok, heb je op zich gelijk in, maar ik bedoel: een DC-3 is absoluut geen traditionele "zweverige" chorus. Om het een beetje overdreven te stellen: de DC-3 hoor je, behalve in de uiterste standen eerder als hij uitstaat, althans, dan valt het je op dat er iets mist. Als je traditionele chorus wil kun je beter uitkijken naar andere chorussen (chorii?? :???: ) in mijn ogen. Neemt niet weg dat ik het een geweldig apparaat vind.

almarvk
26 mei 2005, 14:20
Hoe goed/slecht is eigenlijk de BOSS CE-3?

robert-gitarist
26 mei 2005, 17:28
Hoe goed/slecht is eigenlijk de BOSS CE-3?

Die is goed :D ik heb hem zelf ook en ben er te vreden mee...
Lekker simpel,3 knoppen: rate depht en output a/b.
Stereo dus.Het is de opvolger van de CE-2 eigelijk.Klinken goed vind ik zelf

Robbert
26 mei 2005, 19:34
Hoe goed/slecht is eigenlijk de BOSS CE-3?

Die is goed :D ik heb hem zelf ook en ben er te vreden mee...
Lekker simpel,3 knoppen: rate depht en output a/b.
Stereo dus.Het is de opvolger van de CE-2 eigelijk.Klinken goed vind ik zelf

Opvolger in type aanduiding ja, niet als in dezelfde printplaat :)

vinni
26 mei 2005, 23:04
Zeg......houden we het wel een beetje uniek! :-D

Of wordt het toch maar weer een huis-tuin-en-keuken Boss?

Doe mij dan maar de CE1

Groet,
Vinni

Globetrotter
27 mei 2005, 01:51
Zeg......houden we het wel een beetje uniek! :-D

Of wordt het toch maar weer een huis-tuin-en-keuken Boss?

Doe mij dan maar de CE1

Groet,
Vinni
Ik kan Vinni enkel bijtreden... die sound is meer dan uniek. Had eerst de CE 20 omdat die ook een CE 1 modeler derop heeft staan. Heb nu 't echte werk, ding van zeker 20 jaar oud, met voor mij de perfecte chorusklank. Aanrader!
Cheers,

Bart

almarvk
27 mei 2005, 09:12
Die is goed :D ik heb hem zelf ook en ben er te vreden mee...
Lekker simpel,3 knoppen: rate depht en output a/b.
Stereo dus.Het is de opvolger van de CE-2 eigelijk.Klinken goed vind ik zelf

Mooi werk! Ik krijg 'm volgende week binnen! :D

Lucky
27 mei 2005, 11:34
ik heb net zo'n oude lila Ibanez cs-9 gekocht.

ik ben erg benieuwd

Dirk_Hendrik
27 mei 2005, 14:56
yougonnaluvvit!

robert-gitarist
27 mei 2005, 19:28
ik heb net zo'n oude lila Ibanez cs-9 gekocht.

ik ben erg benieuwd

Die heb ik nu te leen van iemand.
Een echte oude nog..maar die nieuwe versie dr van is niet goedkoop ites van 150 euro :o :???:
Maar hij klinkt wel super vind ik :D

Robbert
27 mei 2005, 21:25
ik heb net zo'n oude lila Ibanez cs-9 gekocht.

ik ben erg benieuwd

Die heb ik nu te leen van iemand.
Een echte oude nog..maar die nieuwe versie dr van is niet goedkoop ites van 150 euro :o :???:
Maar hij klinkt wel super vind ik :D

Die CS9 staat nog wel eens voor 60 Euro op Marktplaats...

Speeddemon
27 mei 2005, 22:10
CS9 vind ik veel te metallic klinken t.o.v. BC9.

BC9 in 'A' modus, rate op 10%, depth op 75%= WERELD SOUND! (B modus beide knoppen op 0 dus).

DREAMMACHINE
27 mei 2005, 22:13
.....boss CE-1 ...op iedere denkbare setting: WERELDS!!!...dus.. 8-)

.....hoeveel heb je een beetje over voor een 'unieke' chorus?...tot 100 E lijkt mij een voodoolab wel wat!...

jeroen rommens
27 mei 2005, 22:15
Ja maar ik ga denk voor de small clone . Maar weet iemand de afmetingen van dat pedaal?

Quink
27 mei 2005, 23:45
CS9 vind ik veel te metallic klinken t.o.v. BC9.

BC9 in 'A' modus, rate op 10%, depth op 75%= WERELD SOUND! (B modus beide knoppen op 0 dus).

Hi hi, grappig. Van dietside.de:


Im Mode B hat sich eine Kopie vom CS9 versteckt, die gleichen Regelmöglichkeiten und der gleiche Klang sind vorhanden. Der Mode A ist genauso in Speed und Width regelbar, klingt aber etwas metallischer und hat eine höhere Geschwindigkeit als der Mode B.

:-D De andere kant op dus. (Samenvatting: Mode B is het zelfde als de CS9, mode A klinkt metaliger dan Mode B)
Maarrr.. heb zelf ook een BC9, en ben er erg blij mee. CS9 nooit geprobeerd, dus spreek niet uit eigen ervaring jammer genoeg. (No disrespect Remco, vond het gewoon grappig hoe andere oren anders horen).

Dirk_Hendrik
28 mei 2005, 10:06
Grappig.

A en B zijn allebij identieke LFO's die niets anders doen dan de diepte en snelheid regelen. Het verschil tussen de 2 is de range waarover die snelheid kan worden geregeld. Niet de klank van de chorus. Dan moet iemand me uitleggen hoe het klankmatig anders kan gaan klinken.

Daarnaast:
Een BC9 is elektronisch niet gelijk een een CS9 maar met een dubbele LFO. Er zijn meer verschillen. Bij de CS-9 word het delaysignaal bijvoorbeeld ge-mute op het moment dat er geen ingangssignaal is.

Speeddemon
28 mei 2005, 11:37
toch, ik vind 'mode B' iets holler of nasaler klinken.
Mode A was een soort romige extended versie van een CE-2.

schizo910
28 mei 2005, 18:09
ibanez RC 99

https://www.parkwaymusic.com/effects/images/IbanezRC99.jpg

ArpeggioKing
28 mei 2005, 18:52
https? :lol:

Quink
28 mei 2005, 20:31
Dan moet iemand me uitleggen hoe het klankmatig anders kan gaan klinken.

Kwestie van wilskracht? :???: :-? :???:



:D :D

Dirk_Hendrik
28 mei 2005, 20:34
O ja..... dat was het. Ik wist dat ik iets miste... Voelde al nattigheid toen ik vanmiddag postte dat ik niet aan principes doe.... behalve niet drinken.....


D_H trekt toch nog maar een biertje open. Principes of niet, het is hardstikke heet buiten

Quink
28 mei 2005, 20:42
Voelde al nattigheid toen ik vanmiddag postte dat ik niet aan principes doe.... behalve niet drinken.....


Blauwe LEDjes was toch ook iets mee? :???: :razz:

phx
28 mei 2005, 20:47
....blauwe ledjes roeleren groottijd




punt

robert-gitarist
28 mei 2005, 23:22
ibanez RC 99

https://www.parkwaymusic.com/effects/images/IbanezRC99.jpg

http://www.parkwaymusic.com/effects/images/IbanezRC99.jpg


;) ;)

pimpdoll
12 november 2006, 14:58
danelectro Coolcat

zjanke
12 november 2006, 15:15
Zou ie anderhalf jaar later nog steeds op zoek zijn :seriousf:

zoon van Piet
12 november 2006, 15:23
Ik lees in de reacties enkel de klassiekers en anderszins bekende apparaten. Blij dat we het allemaal redelijk eens zijn over die dingen. Al zou ik de Boss DC-2 nooit vergelijken met de DC-3, ze hebben niks met elkaar gemeen en klinken totaal verschillend. Zelf ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik twee CS9's aan kan sluiten en durf hard te stelen dat dit beter klinkt dan een BC-9...

Maar TS vroeg toch om een Unieke Chorus? dat vind ik moeilijker! De breed regelbare chorus in de Ibanez AD-220 kan heel veel, en een deel ervan lijkt me behoorlijk uniek. Bovendien kan dit ding ook chorussen in zijn doubler-stand. Maar het is geen pedaal -en dat trapt dus niet lekker...

De Meest Unieke Chorus die ik heb is een Digital Chorus Flanger van Aria. Ding van niks, maar bijzonder is dat ie kapot is, maar het wel doet. En hoe! Ik kan het niet laten om het een keer per half jaar aan te sluiten en gewoon te ondergaan. prachtige chorussounds verdwijnen in een wolk van digivervorming, compleet met glitches en iets dat ik alleen maar fuzz kan noemen. Totaal oncontroleerbaar en onvoorspelbaar. Heerlijk! ik laat m nooit repareren!

Fondant
12 november 2006, 16:17
Jeroen, check ne keer op 't internet (ebay of gitaarmarkt) of ge effectief aan zo nen Electro Harmonix pedaal kunt geraken? Die klinken waanzinnig en zijn ni àl te duur.
De Fulltone Choralflange is ook de max maar daar betaalt ge echt veel geld voor!
Bekijk zéker ook eens die Visual Sound H2ODan combineer je Chorus met Dealy wat zéker ook niet mis is!

grtz



Gebruik bold tags liever als die een écht doel hebben en niet om er merknamen uit te lichten. Die merknamen kennen we allemaal dus hebben geen extra aandacht nodig.

Laat Mike verder z'n eigen reclame regelen. Op deze manier hangt het m.i. tegen spam aan.

Fondant
12 november 2006, 23:55
Oeps, ik denk dat ik hier op de vingers wordt getikt door de forummaster!
Bij deze mijn excuses, ik zal het voortaan echt alleen hebben over pedalen en coole soundjes :-)

mijn oprechte excuses, waarschijnlijk de handleiding niet goed gelezen...

grtz
Fondant

ps.: forumklant "Jeroen Rommens" is een kennis van me die de zaak in kwestie (welke ik vanaf heden niet meer durf vermelden) goed kent. Daarom sprak ik er iets te vrijuit over! Voor de rest ga ik me dus gedeisd houden! Wil niet de spelbreker van het forum worden...

Von Trippenhof
13 november 2006, 00:12
CE-1 = uniek, want verdwijnt onmiddelijk in de mix (maar is wel geweldig voor tokkel intro's e.d.)

small clone = uniek, want knalt onmiddelijk door de mix (maar klinkt metalig bij tokkel intro's e.d.)

(...)

Coron 1024 = uniek, want klinkt mono beter dan stereo en heeft een toonregeling!

DiscoFreq
13 november 2006, 09:48
Volgende modellen werden dan wel in serie gemaakt, maar ik denk dat er in NL en BE weinig mensen zijn die ze hebben:

Kod NG-02 Chorus (heb er stuk of 5 van deze ;))
Koda KD-21 Stereo Chorus
Koda KD-22 Chorus
Exar CS-1 Chorus
Exar CS-02 Chorus

Vlotter verkrijgbaar en in productie:
Exar CS-03 Chorus
Exar CS-04 Chorus