PDA

View Full Version : draadloos gitaar



fhensen
24 mei 2005, 18:20
test

fhensen
24 mei 2005, 18:21
Hi,

Ik ben op zoek naar een goed, maar ook betaalbaar draadloos zendsysteem voor gitaar.

Enige suggesties????

ijff
24 mei 2005, 18:25
definieer betaalbaar... draadloze systemen heb je van ca. €200,- tot €3000,- (en hoger).
Leuke middenklassers zijn de Sennheiser EW172G2 (evt. de EW172 als je'm nog ergens kan vinden), de SHURE PGX en de AKG WMS400 serie.

Lenweë Míriel
24 mei 2005, 18:51
mooi hoef ik zelf geen topic meer te openen

Ik zat laatst te denk aan draadloos spelen omdat ik nog al vaak in de knoop zit met mijn draad.
en ik heb geen zin om door zoiets knulligs straks me gear te verneuken.

dus bij deze dezelfde vraag als de topic starter

ijff
24 mei 2005, 18:53
Nou.. antwoord staat hier boven dus... goedkoper dan de genoemde modellen zou ik niet gaan... duurder alleen als je een digitaal systeem koopt.

Dirk_Hendrik
24 mei 2005, 18:55
Ga niet voor een 1 of andere deal van een 2ehands superdeluxe systeem van een aantal jaren oud. Een jaar of 4 geleden zijn alle zenderindelingen voor dit soort systemen omgegooid. Een ouder systeem is dus gegarandeerd niet toegestaan om te gebruiken. Wél doen en betrapt worden geeft fikse boetes in de categorie radiopiraterij.

Lenweë Míriel
24 mei 2005, 18:59
maar wat is dan een redelijke prijs voor een sennheiser ew172 (g2)
want op ebay zie je ze staan voor ongeveer 300 - 400 dollar dat is met alleen invoer zooi toch zo'n 300 - 400 euro

Lucky
25 mei 2005, 00:20
Ik heb het geprobeerd met een ew172g2...maar kon er echt niet aan wennen...het spelen zonder snoer is heerlijk...maar ik hoorde echt mijn geluid heel erg achteruit gaan.

ingeruild!

Thom TK
25 mei 2005, 01:38
Ik heb het geprobeerd met een ew172g2...maar kon er echt niet aan wennen...het spelen zonder snoer is heerlijk...maar ik hoorde echt mijn geluid heel erg achteruit gaan.

ingeruild!

Ja dat is voor mij vooral de reden om geen draadloos te nemen...het signaalverlies is het niet waard voor mij.

vdgraaf
25 mei 2005, 11:18
Ik heb het geprobeerd met een ew172g2...maar kon er echt niet aan wennen...het spelen zonder snoer is heerlijk...maar ik hoorde echt mijn geluid heel erg achteruit gaan.

ingeruild!

Voor wat heb je hem ingeruild? Of ben je weer terug naar kabel?

grtn, Jan Anton

Lucky
25 mei 2005, 11:24
terug naar kabel

geruild en wat bijbetaald voor een jazzgitaartje van het merk vintage (brooklyn)

marcelthijssen
25 mei 2005, 14:28
ik gebruik ook de efw172 g2 van Sennheiser... ik ben er erg tevreden over: makkelijk te gebruiken, compact, werkt op AA batterijen...
Ik neem zelf de vermindering van je geluidskwaliteit voor lief voor de bewegingsvrijheid die je er voor krijgt.

marcel

Lenweë Míriel
25 mei 2005, 16:55
maar nu nog een vraag wat is een redelijke prijs voor een 2de hands ew172.

bloodboiler
25 mei 2005, 23:05
Ik kan me goed voorstellen dat je het signaal verlies erg goed merkt als je met veel wisselende dynamiek speelt, maar hoe zit dat als je continu op een volume speelt?
Is dit dan niet te compenseren met met de EQ op de amp???

Chiel
26 mei 2005, 10:09
Dat valt echt niet te compenseren. Ik speel zelf met EMG's en deze zijn vrij ongevoelig voor zenders vanwege de hoge output van de elementen. Toch mis je bakken aan dynamiek, punch, laag en zelfs wat mid. Wat over blijft is een redelijk gitaargeluid (wel met veel hoog), maar dit staat bij lange na niet in verhouding met de sound die je hebt als je direct met kabel speelt!!! En daarom heb ik mijn EW172 ook maar destijds de verkoop in gedaan.
Natuurlijk hangt het in eerste instantie wel af van de kwaliteit en de aard van je setup. Zo heb ik bijv. laatst met een Pod en een draadloos setje gespeeld en daar is weer haast geen signaalverschil in te ontdekken.

Een redelijke prijs voor een tweede hands 172 ligt zo rond de 275euro.

Duvel
1 juni 2005, 14:00
klopt voor geen meter!!!

Ik speel nu ongeveer een half jaar met een ew172G2 en dit ding klinkt geweldig! Ik gebruik dit zowel bij een een gitaar met actieve EMG's en Seymore duncans.
Initieel moet ik toegeven dat het totaal niet klonk zoals al eerder aangehaald is. Toen even de handleiding erop nagelezen en bleek dat je voor actieve elementen nog een instelling moest aanpassen in de zeder... sindsdien is alles pico bello.

Dus geen dynamiek verschil geen verschil in bas,mid,treble weergave en ook geen geluidssterkte verschil (is immers in te stellen) met een normale kabel!

De ew172G2 is een echte aanrader!!!