PDA

View Full Version : Sparkle Drive van Voodoo Lab?



anoniem
13 oktober 2001, 00:21
Is nieuw overdrive/clean-boost pedaal. Had zeer goede kritiek in GuitarPlayer (feb. 2001). Wordt verder in de VS gezien als een van de beste/veelzijdige pedaaltjes van de laatste tijd. In nederland belde ik tevergeefs een aantal (grote) muziekwinkels. Niemand kent de sparkle drive hier. Weet iemand hoe dat kan? Is 'ie in gitaarkringen (nog) niet bekend of vindt men het hier Amerikaanse hype? Graag jullie reacties. HansP

hansies
14 augustus 2002, 00:13
Hoi,
in Belgie gemakkelijk te vinden dacht ik, ik heb onlangs een pedal power II gekocht van Voodoo lab, hebben die dingen ook wel op stock
Hansies

jpb
14 augustus 2002, 11:00
Inmiddels heb ik er al bijna een jaar een. Via MusikProductif in Duitsland. Is nu ook wel in Nederland te krijgen maar check de prijs.
Zeer goede en subtiele overdrive, vooral door de clean boost, al dan niet vermengd met de gain. Mijn TS9/808 gaat de deur uit!

Slowhand41
14 augustus 2002, 22:32
Kijk bij http://www.guitarman.nl op de site!

lefty freddie
28 augustus 2002, 23:08
De Sparkle drive (voodoolab) is één van de betere boetiekpedals.
Het heeft de mogelijkheid om clean en od.sound te mixen.
Belangrijk: het is handgebouwd en bezit een JR 4551 ic chip, diegene die ook in de ibanez ts 808 zit.
Een andere goede pedaal is van Reverend de "drivetrain" eveneens met de JR4551 chip.
Meer info, mail me

Lefty Freddie

LordRiffenstein
29 augustus 2002, 08:59
DE cleanboost van de Sparkle Drive is wel leuk maar heeft ook een groot nadeel vind ik nl. hoe harder je speelt, ik bedoel dan, hoe harder je je snaren aanslaat, hoe meer clean boost je gaat krijgen. Als je dus wat overdrive en wat clean geeft met de SD en dan harder aanslaat krijg je ineens meer clean terwijl met een ander pedaaltje je net meer gain krijgt. Klinkt HEEL raar!

Yoeri