PDA

View Full Version : Laney LC15



Antal
24 mei 2005, 10:35
Aangezien de zoekfunctie niet werkt:

Iemand ervaring met deze amp? Het lijkt een leuk laagvermogensversterkertje. Want m'n plexi is niet voor alle doeleinden (huiskamer) altijd even bruikbaar.

Jeroenvanhulsteijn
24 mei 2005, 12:20
ik heb er jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden wel eens op gespeeld. Was toen Poppeliers uitverkoop geloof ik. Dus die hadden een hele rits van de LC's staan in Ahoy. Ik vond er toen geen poep aan. Maar aangezien ik er op internet allemaal laaiend enthousiaste dingen over lees zal ik toen wel stront in mn oren hebben gehad. Hij ging trouwens wel knetterhard.

Antal
24 mei 2005, 19:36
Als ik het net moet geloven schijnt er in de tussentijd nog wel iets verbeterd te zijn aan die amp. Maar ze zijn betaalbaar voor een buizenamp. Dus ik ben benieuwd.

strattie
24 mei 2005, 21:49
klinkt lekker, niet loeihard maar prima geschiokt voor in een blues bandje ofzo.

niels5150
25 mei 2005, 10:47
klinkt wel lekker, alleen moet je de LC15R kopen. Die heeft reverb en een externe speakeruitgang. Op een 4x12 klinkt hij echt te gek!

heavy-metal-thunder
25 mei 2005, 15:12
Ik heb de grote broer gehad, de LC 30 II.

Ik vond dat niet slecht, kon lekker veel gain geven... tot je het naast een echte versterker zet, cq een Fender of Marshall. Dan vond ik het ineens maar niets meer.

Normaal gaat een buizenamp net beter klinken bij hogere volumes, maar dit ging niet op voor de Laney. MAAR!!!! Ik heb de LC30 eens aangesloten op een goed 2x12 cabinet en dan klonk het wel lekker.

Antal
25 mei 2005, 17:11
Ik vond dat niet slecht, kon lekker veel gain geven... tot je het naast een echte versterker zet, cq een Fender of Marshall. Dan vond ik het ineens maar niets meer.

Waarin klinkt hij dan minder als een 'echte' versterker? Op zich heb ik een goede marshall. Dus dat is het probleem niet. Ik wilde alleen iets hebben om thuis mee te spelen en misschien af en toe te repeteren. Maar ik neem aan dat hij toch wel beter klinkt dan een SS amp?

qwerty
26 mei 2005, 22:19
heb er tijden een gehad, en klinkt zeker niet slecht.
Voor in de huiskamer gaat ie goed hard, vrijstaand huis en dubbel glas is een aanrader :)

verder wel een leuke versterker, maar zoals door anderen gezegd wordt zijn er wel betere.... (badcat.... etc). Kost echter absoluut niet veel.

De standaard speaker die erin zit ( HH, vaag merk) is helaas zwaar ondermaats.

Antal
27 mei 2005, 12:35
Ik ben hem gisteren wezen halen. Het is de 12r, dus met reverb, FXloop en xtra speakerout. Verder is het de anniversary editie. Dus hij is helemaal grijs. Ziet er wel stoer uit. heb nog geen tijd gehad om hem uitgebreidt te proberen, maar dat komt nog wel.

En ik weet ook wel dat er beter is. Maar noem eens iets beters voor dezelfde prijs :wink:

heavy-metal-thunder
30 mei 2005, 13:17
met "echte" amp bedoelde ik een Fender/Vox/Marshall/mesa. Die versterkers hun sound komt bekend over, de LC30 daarentegen... dat is wel class A, maar niet te vergelijken met Vox. Heeft tamelijk wat gain, maar is dan ook weer geen Mesa. Het clean is toch niet van Fender-niveau. Het brute van Marshall komt er ook niet uit.

Maar, nogmaals, die LC 30 over een Marshall 1936 cab klonk ineens veel beter. Maar je koopt geen combo om dan nog een cab mee te zeulen.

Persoonlijk zou ik voor thuis toch ook even de nieuwe Line6 SpiderII of Roland cube 30 uitproberen.

qwerty
30 mei 2005, 14:02
wellicht een andere (betere) speaker in je combo stoppen?

Antal
30 mei 2005, 20:45
met "echte" amp bedoelde ik een Fender/Vox/Marshall/mesa. Die versterkers hun sound komt bekend over, de LC30 daarentegen... dat is wel class A, maar niet te vergelijken met Vox. Heeft tamelijk wat gain, maar is dan ook weer geen Mesa. Het clean is toch niet van Fender-niveau. Het brute van Marshall komt er ook niet uit.

Maar, nogmaals, die LC 30 over een Marshall 1936 cab klonk ineens veel beter. Maar je koopt geen combo om dan nog een cab mee te zeulen.

Persoonlijk zou ik voor thuis toch ook even de nieuwe Line6 SpiderII of Roland cube 30 uitproberen.

Ik snap je punt wel. Ik weet ook wel dat m'n Marshall beter klinkt. Maar hij is voor d'r bij. Voor thuis en misschien af en toe oefenen. Dat hele ding weegt minder dan m'n top. Dus het is gewoon makkelijk.

En moddeling? Ben ik allergisch voor :wink:

heavy-metal-thunder
31 mei 2005, 08:37
Op zich vind ik de LC15 dan een betere keuze dan de LC30. Voor thuis is 30 W te veel en als hoofdversterker bestaat er beter.

BTW : test bij gelegenheid eens de Laney over een goed cab. Ik was aangenaam verrast.

Wat modeling amps betreft... ik was er ook geen voorstander van. Zeker voor live te weinig dynamiek. Maar voor thuis, heeft de nieuwe Laney spider II (15 en 30W) enorme mogelijkheden. Nadat ik deze versterker uitgeprobeerd had, heb ik direct mijn Fender Vibrochamp te koop geplaatst.

qwerty
31 mei 2005, 12:43
Wat modeling amps betreft... ik was er ook geen voorstander van. Zeker voor live te weinig dynamiek. Maar voor thuis, heeft de nieuwe Laney spider II (15 en 30W) enorme mogelijkheden. Nadat ik deze versterker uitgeprobeerd had, heb ik direct mijn Fender Vibrochamp te koop geplaatst.

A: Line 6 spider bedoel je waarschijnlijk



B: Je vibrochamp verkopen voor een spider!?!? KETTER!!! :evil: :razz: :evil:

heavy-metal-thunder
31 mei 2005, 13:09
Wat modeling amps betreft... ik was er ook geen voorstander van. Zeker voor live te weinig dynamiek. Maar voor thuis, heeft de nieuwe Laney spider II (15 en 30W) enorme mogelijkheden. Nadat ik deze versterker uitgeprobeerd had, heb ik direct mijn Fender Vibrochamp te koop geplaatst.

A: Line 6 spider bedoel je waarschijnlijk



B: Je vibrochamp verkopen voor een spider!?!? KETTER!!! :evil: :razz: :evil:

- oeps... idd. Line6.

Antal
31 mei 2005, 13:29
Wat modeling amps betreft... ik was er ook geen voorstander van. Zeker voor live te weinig dynamiek. Maar voor thuis, heeft de nieuwe Laney spider II (15 en 30W) enorme mogelijkheden. Nadat ik deze versterker uitgeprobeerd had, heb ik direct mijn Fender Vibrochamp te koop geplaatst.

Idd heb je enorme mogelijkheden. Maar dat is precies wat ik niet zoek in een versterker :wink:

Ik wil gewoon een leuk basisgeluid. Met dit versterkertje kan ik zonder veel moeite een sound creeren die ik lekker vind. Ik hou het graag puur.

ateng
1 juni 2005, 11:17
Hij klinkt ook lekker puur. Ik heb m ook gehad maar wel aangesloten op een 2x12 kast omdat ik de interne speaker, volgens mij was het een 10 inch speaker, niet mooi vond klinken. Maar voor de rest heel rond en warm en natuurlijk mede door de 2x12 kast.
En niet te vergelijken met een Mesa, Vox of een Fender omdat er een 10 inch speaker in die Laney zit. Sluit maar eens een 12 inch speaker aan de Laney en vergelijk dan. Je zal je horen dat ie echt lekker klinkt.

Antal
1 juni 2005, 16:38
Hij klinkt ook lekker puur. Ik heb m ook gehad maar wel aangesloten op een 2x12 kast omdat ik de interne speaker, volgens mij was het een 10 inch speaker, niet mooi vond klinken. Maar voor de rest heel rond en warm en natuurlijk mede door de 2x12 kast.
En niet te vergelijken met een Mesa, Vox of een Fender omdat er een 10 inch speaker in die Laney zit. Sluit maar eens een 12 inch speaker aan de Laney en vergelijk dan. Je zal je horen dat ie echt lekker klinkt.

Ik heb helaas geen 12" speaker. Wel een marshall 4*10" kast. Ben nog steeds aan het rondkijken voor een 2*12 voor onder m'n plexi. Maar daar komt niet zo veel van. Is ook puur een praktisch iets. De sound van de 410 bevalt me op zich prima.