PDA

View Full Version : Setje strat elementen



imlikeajungle
24 mei 2005, 10:21
ik wil mijn mex strat een beetje opvrolijken.

de standaard pups eruit, iets leuks erbij. HSS is een optie, voorkeur voor SSS though. het is maar een mexicaantje, dus echt super zal hij niet klinken van zichzelf, misschien redelijk 'vergevende' pups?

mag een beetje algemeen zijn, ik heb dat stratje als backup. niet noodzakelijk zware metal dus, beetje mooi clean en verder beetje bluesy geluid. zo breed mogelijk eigenlijk.

vinni
24 mei 2005, 10:41
Je moet de Suhr V60LP's nemen.

De beste......Althans....in mijn boek! :D

Vinni

iam
24 mei 2005, 11:37
die GFS elementen?
ik weet het ni hoor, zelf geen ervaring mee, maar zijn goedkoop en goed naart schijnt

Bobbel
24 mei 2005, 12:33
Gewoon Fender Lace Sensor Pickups... valt je mond van open :wink:

jozum
24 mei 2005, 14:16
fender custom shop '54 zeg ik je

(www.haarguitars.nl)



jozum

Bluesbreaker
24 mei 2005, 16:18
Van Zandt, de beste elementen en nog voor een niet al te gekke prijs ook

Thom TK
24 mei 2005, 17:15
EMG?

hoofd
24 mei 2005, 17:21
Mooi man, iedereen geeft een ander merk, schiet ie veel mee op :lol:

Seymour Duncan's niks voor je? Of Kinmans....DiMarzio's...maatk Bill Lawrence ook single-coils?

Quink
24 mei 2005, 17:41
Hier kun je een hoop clips vinden van diverse Strat elementen:

http://www.acmeguitarworks.com/webpage.aspx?webpage_id=1#clips

Fender, Fralin, Lollar en Lace. Jammer genoeg geen Van Zandts.

groovyB3
24 mei 2005, 18:05
Van Zandt, de beste elementen en nog voor een niet al te gekke prijs ook


Definitely +1! Ik heb in al m'n gitaren Van Zandts zitten. ERG fijn :)

FonZZo
24 mei 2005, 18:36
"het is maar een mexicaantje, dus echt super zal hij niet klinken van zichzelf,"

Ignorance is bliss, zal ik maar zeggen :roll:
Te veel Hoegaarden gezopen? :-D

RS-Rik
24 mei 2005, 19:35
GFS

edwinfe
24 mei 2005, 20:58
Ik zou zeggen; Ga een paar avonden surfen op http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/

bv David Barfuss maakt volgens de reccenties goede elementen voor een relatief lage prijs. Ik heb ze nooit gehoord. Hij woont in Duitsland en stuurt ze gewoon met de post op.

succes ermee!

nopster
25 mei 2005, 09:17
Ik heb die vanop www.leosounds.de en ben er tevreden over. Veel pickup voor weinig geld. :)

frekie
25 mei 2005, 09:27
GFS via Ebay.com. Zelfs een RICHWOOD gaat er mee klinken :-D

Aca Ilic
25 mei 2005, 09:38
Van Zandt rules!!!!!!!!!!!

Maar dat werkt voor mij en misschien nog een paar mensen. Smaken verschillen. :wink:

imlikeajungle
25 mei 2005, 10:35
"het is maar een mexicaantje, dus echt super zal hij niet klinken van zichzelf,"

Ignorance is bliss, zal ik maar zeggen :roll:
Te veel Hoegaarden gezopen? :-D

beste vriend,

het is een gitaar van 350 euro. dat hout is niet even goed als dat van een 3500 euro strat, de afwerking ook niet.
dat is zo. klaar. het is een heel erg fijn gitaartje, voor het geld. maar het is geen high end strat, dus wou ik ermee duidelijk maken dat ik graag 'vergevingsgezinde' pups wou, die niet enorm op de klank van het hout steunen. dat zou zonde zijn!

enneh, ik drink geen bier :D (al is hoegaarden wel het beste :razz: )

allen zeer bedankt, ik zal idd eventjes gaan rondluisteren...al zijn soundclips zo makkelijk fout interpreteerbaar door de vele variabelen...

iemand ervaring met emg's in strats? is het niet te steriel? goeie balans tussen laag en mids? hoe klinkt een 81 of een 85 in de brug?

bedankt!

Negative K3 fan
25 mei 2005, 11:23
een 81 of 85 is wel HEEEEEEEEEEEL wat anders dan een GFS, van zandt of fender enkelspoeltje.

imlikeajungle
26 mei 2005, 08:50
echt?

Negative K3 fan
26 mei 2005, 08:59
ja

Ché
26 mei 2005, 09:51
Gewoon Fender Lace Sensor Pickups... valt je mond van open :wink:

niet dus :o ...en zeker niet die silver want daar klinkt een mex element nog beter tegen

ga maar voor fralin, van zandt, GFS...genoeg merken die stukken beter zijn dan fender elementen

dejohan
26 mei 2005, 10:36
Hier kun je een hoop clips vinden van diverse Strat elementen:

http://www.acmeguitarworks.com/webpage.aspx?webpage_id=1#clips

Fender, Fralin, Lollar en Lace. Jammer genoeg geen Van Zandts.

Ik al die clips een heel goed beluisterd, en hoewel ik wel verschillen hoor, zijn ze imho zo miniem dat je volgens mij met de gewone Fender elementen al meer dan goed zit. Al de rest is muggeziften.

Aca Ilic
26 mei 2005, 10:45
Hier kun je een hoop clips vinden van diverse Strat elementen:

http://www.acmeguitarworks.com/webpage.aspx?webpage_id=1#clips

Fender, Fralin, Lollar en Lace. Jammer genoeg geen Van Zandts.

Ik al die clips een heel goed beluisterd, en hoewel ik wel verschillen hoor, zijn ze imho zo miniem dat je volgens mij met de gewone Fender elementen al meer dan goed zit. Al de rest is muggeziften.
Beste Johan !

Ik heb Fender standard strat waar originele Fender p-ups in zaten, was niet tevreden , Van Zandts daarin gedaan, ben wel tevreden, dus vershil zal het zeker zijn, en natuurlijk geen muggenzifterij.
Daarvoor had ik 4 andere setjes in (Lace, texas specials,noem maar op...), maar als je "zoek- naar-Holy-sound" mugeziften noemt, dan ben je eigenlijk op verkeerde forum bezig.
Iedere persoon heeft eigen smaak dus als je met gewone Fenders tevreden bent, so be it.

dejohan
26 mei 2005, 12:38
Je moet niet boos zijn, als jij tevreden bent met je nieuwe pickups ben ik dat ook. :wink:

Lacoste
26 mei 2005, 13:00
[quote="imlikeajungle"]ik wil mijn mex strat een beetje opvrolijken.

. het is maar een mexicaantje, dus echt super zal hij niet klinken van zichzelf, misschien redelijk 'vergevende' pups?

quote]

Je denkt toch niet werkeljik dat die "USA" strats ergens anders gemaakt worden dan in Mexico he, of wel ?

marcelthijssen
26 mei 2005, 13:10
ik heb 'n tijdje 'n David Gilmour set van EMG in 'n strat gehad. Erg veelzijdig: met de ene tone-knop regel je de midboost, met de andere de hoog/laag-boost. Compleet met slagplaat, dus even de output draadjes solderen en klaar.

marcel

imlikeajungle
26 mei 2005, 18:02
heren, ik ben eruit: het moet een SSH worden, dan kan ik namelijk een volledig mahogany tweede gitaar nemen en heb ik wat ik wil :D

dus: de H moet moderne rock aankunnen, de S'jes liefst beetje vanalles. ik neig een beetje naar EMG setje maar ik heb nog nooit een EMG s/c gehoord.

marcel (of anderen?) kan ik daar idd veel mee aan, ook een wat bluesier geluid?

bedankt voor de input!

Negative K3 fan
26 mei 2005, 21:33
bij EMGs heb ik vaak het idee dat je er van moet houden, maar als het je ding is, dan heeft het ook zo zn voordelen.

pietvanbuiten
26 mei 2005, 21:38
kijk ook eens naar Kent Armstrong pickups, heb zelf een singlecoil formaat humbucker bij de brug (heeeel fijn), maar ze maken ook hele goede single coils!! :-D

Ché
26 mei 2005, 22:20
wat kosten die armstrongs voor een setje?

pietvanbuiten
27 mei 2005, 00:27
wat kosten die armstrongs voor een setje?


een setje weet ik zo niet, ik heb online uit de UK 1 humbucker besteld,bij WD MUSIC PRODUCTS UK, heel netjes geregeld.
als er iets niet duidelijk was en ik mailde, kreeg ik de volgende dag direkt bericht terug.
voor de online prijslijst: www.wdmusicproducts.co.uk
ik had contakt met ene Ben
op de barricade link bij m'n post zit het element in de grijze strat bij de brug

ik betaalde voor strat dual rail white hot 46 euro incl. verz. kosten
kijk maar es, veel succes, Piet : :D

kep laatst op marktplaats een setje van 3 kompleet met doosjes zien staan trouwens......