PDA

View Full Version : Iemand toevallig vandaag Barend en van Dorp gezien?



prs
24 mei 2005, 00:09
Test

prs
24 mei 2005, 00:10
Bij Barend en van Dorp trad vandaag Kane op. Gitarist Dennis van Leeuwen speelde op een gelige Fender Stratocaster.
Mijn vraag; wie heeft dit gezien en kan mij vertellen welke kleur deze stratocaster is. Zou een mooie kleur zijn voor het volgende zelfbouwproject.
Ook stond van deze gitaar vandaag een heel klein foto'tje in de Metro.
Heb helaas (tot dusver nog geen foto's).

Wie kan helpen?

Speeddemon
24 mei 2005, 00:13
Olympic White, Vintage White? ivory?

prs
24 mei 2005, 00:18
Nee was niet echt wit, maar meer eerder geel. Kan natuurlijk een vintage Fender zijn geweest waarvan de witte lak vergeeld is, maar de kleur leek me niet natuurlijk vergeeld.
Lijkt tot dusver het meest op een Blonde Strat maar volgens mij is het dat toch net niet...

Iemand nog een idee?

jpb
24 mei 2005, 08:01
Hij is "vintage relic citron creme custom lake placid yellow". Vrij algemen kleur :D

Lucluc
24 mei 2005, 10:02
Soms probeer ik effe naar Kane te kijken, omdat die gitarist echt schitterende jazzmasters en jaguars heeft, maar o wat een akelige muziek is dat toch! Volume uit en als die zanger marc in z'n trainingsbroek voorbij komt (I bet you got something to say) effe de ogen dicht.

Eh, misschien gewoon Olympic White vergeeld?

jero
24 mei 2005, 10:29
vintage white is een beetje gelig:

http://www.northcoastguitars.com.au/57stvwhite.jpg

prs
24 mei 2005, 17:23
Het zou inderdaad heel goed een vintage white kunnen zijn.
Vond onderstaande foto en hier gaat het ook om een vintage white die enigzins geel ljkt afhankelijk van de lichtinval...

http://www.umenaka.com/syasin/syasin/Fen%20YNGWIE%20ST%20VWH.50.jpg

prs
24 mei 2005, 17:31
Hier is het filmpje van Barend en van Dorp van gisteren. Tijdens de gitaarsolo van Dennis komt de gitaar goed in beeld.
Wil iemand misschien het filmpje eens bekijken (Als je het niet te erg vindt om naar Dinand te kijken, anders moet je het zeker niet doen! Dat wil ik je niet aan doen).
Ik denk dat die gitaar vooral veel vergeeld vintage white is ofzo nu ik het nog eens een keer bekijk.
Hier is de link naar het filmpje.

http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid=barendenvandorp)/system/media/wvx/actueel/barendenvandorp/miMedia/2005/week21/dinsdag_bvd2305optredenkane.avi_plain.xml/wm364.wvx

Bedankt alvast!

dejohan
24 mei 2005, 17:32
Werkt er eigenlijk nog wel IETS aan dit forum?

Maniaaaak!!
24 mei 2005, 17:54
vintage white

zeker weten...

Quink
24 mei 2005, 18:23
vintage white is een beetje gelig:

+1 voor Vintage White, maarrehh, een beetje??? Vintage White is meer geel dan wit, beetje vanillevla zeg maar.

vester86
24 mei 2005, 18:49
nou johan, er wordt aardig wat af gepost, dus het werkt wel degelijk :cool:

deedee
24 mei 2005, 18:54
Werkt er eigenlijk nog wel IETS aan dit forum?

uhm, alles :-D

Maniaaaak!!
24 mei 2005, 18:55
nee joh,

hele forum is aan gort, als ik post krijg ik een foutmelding dat de zoekfunctie niet werkt...

nou vraag ik je...

Blijepanda
24 mei 2005, 19:12
nee joh,

hele forum is aan gort, als ik post krijg ik een foutmelding dat de zoekfunctie niet werkt...

nou vraag ik je...

Het posten gaat geweldig nu :)

prs
24 mei 2005, 19:27
Bedankt allemaal! Dan zijn we eruit....
Vintage white dus...

Thnx!

vester86
24 mei 2005, 19:34
jups, vintage white, en een forum met kuren zo af en toe ;-)

RS-Rik
24 mei 2005, 19:34
Vanille vla en vanille yoghurt zijn echt lekker.

Stratman70
24 mei 2005, 19:52
Het is eigenlijk zo dat de van oorsprong Olympic White Fenders uit de jaren 60 en 70 na verloop van tijd telkens meer vergeelden. Dit viel bij sommigen zo in de smaak, dat het in de jaren 80 en daarna een standaardkleur werd: Vintage White.

Maar het is dus eigenlijk een verwijzing naar de van oorsprong Olympic White gitaren die vergeeld zijn.

Overigens zijn die van oorsprong witte gitaren natuurlijk allemaal verschillend vergeeld: sommigen nauwelijks (beetje crèmig) tot echte boterge(i)le kleuren, heel warm van kleur...om dus niet te zeggen heet!

hank
24 mei 2005, 20:33
godallemachtig, jullie lijken wel een stel ouwe wijven over die kleur.

:razz:

vester86
24 mei 2005, 20:36
wil je koffie of thee???

edwinfe
24 mei 2005, 21:08
ouwe wijfen of niet . Volgens mij is het gewoon een witte die idd gewoon verkleurt is in de tijd. Ik heb er zelf ook zo eentje (wit dus) en die is inmiddels > 10 j oud.

hank
24 mei 2005, 21:18
jahaaaaa, het is wit, ooit wit geweest, verkleurt, reeds gelig gespoten.... gvdgv. helemaal goed. klaar over en uit

:roll:

edwinfe
24 mei 2005, 21:28
jahaaaaa, het is wit, ooit wit geweest, verkleurt, reeds gelig gespoten.... gvdgv. helemaal goed. klaar over en uit

:roll:

Joh maak je niet druk. je hoeft niet alles te lezen wat jij niet interessant vindt. Het is net een TV daar zap je ook gewoon verder als je het niet leuk vindt. Dus gewoon deze toppic niet meer bekijken

hank
24 mei 2005, 21:49
:roll: niet gezien? :-D

edwinfe
24 mei 2005, 22:28
:razz: :wink:

vulvasonic
24 mei 2005, 22:44
Ik blijf het knap vinden dat die Dinand ondanks zijn constipatieproblemen zo vrolijk blijft zingen.












Maar dat terzijde.....

jorrit
24 mei 2005, 23:06
laat ik maar niets over kane zeggen....


maar denkt er nou niemand aan het effect van lampen op je gitaar?
k ken iemand met een ibanez bas die een groenige kleur heeft, met optredens lijkt dat ding in de ene zaal bruin en de andere weer grijs....
dus het iets geler kleuren van een witte gitaar....

Das Schaap
24 mei 2005, 23:47
laat ik maar niets over kane zeggen....


maar denkt er nou niemand aan het effect van lampen op je gitaar?
k ken iemand met een ibanez bas die een groenige kleur heeft, met optredens lijkt dat ding in de ene zaal bruin en de andere weer grijs....
dus het iets geler kleuren van een witte gitaar....
Dat licht meer aan de lichttechnicus dan denk ik.
Gok dat ze bij optredens bij Barend en dinges ook wel wit licht erop zetten altijd. Het effect ervan valt dus wel mee denk ik. :cool:

hank
25 mei 2005, 01:13
Ik blijf het knap vinden dat die Dinand ondanks zijn constipatieproblemen zo vrolijk blijft zingen.
Maar dat terzijde.....


kijk, nu GAAT het tenminste ergens over :razz: :razz:

waayer
25 mei 2005, 11:39
Laat Kane maar schuiven,
of je het mooi vindt of niet ze bestaan nog steeds en als wie dan ook de kans zou krijgen om zo zijn geld te verdienen zou iedereen het doen.
commercieel of niet het draait toch om geld zeker als je er van moet leven.

Franc
25 mei 2005, 11:42
Nou ja 'ze bestaan nog steeds' is wat teveel gezegd :(

Het heet dan nog wel Kane, maar alleen Dinand en die gitarist zijn nog van het originele Kane, voor de rest is het een bijeengeraapt zooitje ouwe mannen.

Die keyboard speler wel eens gezien? Volgens mij kan die zonder looprek niet eens het podium oversteken :-?

Petra
25 mei 2005, 11:57
Hey, even een tip!

Stuur Dennis the Man gewoon een mailtje. Grote kans dat ie terug stuurt!
kijk maar effe op de site voor emailadres!!
Succes en de groetehhhhhh

Petty 8-) :-D :D :) :wink:

jorrit
25 mei 2005, 12:11
Dennis the man? jezus kane groupie ofzo?

Franc
25 mei 2005, 12:12
Is het een MAN dan?

Altijd gedacht dat t een heeeeel lelijke vrouw was :-D

flauw.

Chockfull
25 mei 2005, 12:23
Alhoewel kane niet één van m'n favoriete bands is vind ik dat ze hier net effe teveel afgezeken worden :) ze zetten hier wel SUPER strakke performance neer en het klinkt (op 1 uitschieter van dinand na) gewoon lekker....

Desalniettemin steken ze Ruud Gullit puur zon veer in ze reet :-?

Lucluc
25 mei 2005, 12:24
Als je het niet te erg vindt om naar Dinand te kijken

Marc of Mark!

Franc
25 mei 2005, 12:27
Wie is Marc/k?

jpb
25 mei 2005, 12:43
Laat Kane maar schuiven,
of je het mooi vindt of niet ze bestaan nog steeds en als wie dan ook de kans zou krijgen om zo zijn geld te verdienen zou iedereen het doen.
commercieel of niet het draait toch om geld zeker als je er van moet leven.
Dat geldt ook voor Frans Bauer.. :D
Ik lijkt me wel een hele goeie vent, die Dinand

Franc
25 mei 2005, 12:47
Ik heb ze live gezien als voorprogramma van Jovink en de Voederbietels :-D

Toen waren ze nog cool. Nu niet meer.

De muziek kan ik best pruimen, maar ik wil ze er liever niet bij zien spelen.

Ravanelli
25 mei 2005, 13:05
Ach al dat geschreeuw en dan nog zon bagger gitaar solo..........Het scheelt dat die knakker nog op een kale strat speelt.....

Lucluc
25 mei 2005, 13:16
Wie is Marc/k?

Zo heet mr. trainingsbroek-ik-ben-zo-laidback-en-onverschillig-mijn-haar-ziet-eruit-alsof-ik-net-uit-bed-kom-maar-toch-perfect-gestyled toch in het echt?

Franc
25 mei 2005, 13:18
Volgens mij heet ie toch gewoon Dinand Woesthoff?

Maar ik kan me vergissen, ben geen kenner.

Lucluc
25 mei 2005, 13:26
artiestennaam

Franc
25 mei 2005, 13:37
En dan kies je Dinand? :-?

Ik zal mensen nooit pesten met hun naam, maar als je een artiestennaam kiest doe je toch iets met wat meer eh....tsja...eh...he?
Je weet wel...

Lucluc
25 mei 2005, 13:39
dan noem je jezelf de ets, of bonert

stewartfan
25 mei 2005, 15:47
ik vind kane eigelijk wel een hele coole band als je ziet dat het gewoon staat als en huis... en de nr`s zijn gewoon erg goed en jah de gitaren mooi,
maar op een een of andere manier bespeur ik hier en daar wel jaloerzie.
om nog ff op de strat te komen een maat van mij heeft presies de zelfde strat en die is uit de custom shop en die heeft een heele lichte buterscuts/butterscots blonde strat en ik vind hem daar meer op lijken eigelijk.

Speeddemon
25 mei 2005, 22:22
Jaloers op iemand die 2 uur nodig heeft voor z'n haar er nonchalant te laten uitzien en vanzichzelf dezelfde neus als Michael Jackson heeft?

:roll:

En dan heb ik 't nog niet eens over dat fake ass accent van 'm gehad. Hoe die kerel in 't intro praatte tegen Gullitt... man o man! :-? :cry:

Braindead
25 mei 2005, 22:42
hmm ik vind dat accent ook behoorlijk fout, maar goed. Laat ze, ze verdienen er hun brood mee, ze maken soms goede nummers...
Begrijp niet waarom er toch zoveel afkeer is in NL en dan met name onder gitaristen........

Ik heb echt nog maar zelden een gitarist een ander complimentjes horen geven. OKay ik ben zelf ook gitarist en voor mij geld hetzelfde maar goed..... :D

Tenzij het een of andere sick shredder is waarvan de muziek niet om aan te horen is maar ze wel een tien voor techniek verdienen

Grow up!

Braindead
25 mei 2005, 22:43
hmm ik vind dat accent ook behoorlijk fout, maar goed. Laat ze, ze verdienen er hun brood mee, ze maken soms goede nummers...
Begrijp niet waarom er toch zoveel afkeer is in NL en dan met name onder gitaristen........

Ik heb echt nog maar zelden een gitarist een ander complimentjes horen geven. OKay ik ben zelf ook gitarist en voor mij geld hetzelfde maar goed..... :D

Tenzij het een of andere sick shredder is waarvan de muziek niet om aan te horen is maar ze wel een tien voor techniek verdienen

Grow up!

Bluesbreaker
25 mei 2005, 22:51
Hoe die kerel in 't intro praatte tegen Gullitt... man o man! :-? :cry:

Hehe, ik denk dat hij daarmee gewoon een Feyenoord bal probeerde te fixen

Ravanelli
26 mei 2005, 10:22
Gullit kan wel lopen janken, maar hij heeft feyenoord wel volledig verkloot. Dat seizoen was haast erger dan het gehele reportiore van Kane :razz:

ieme
26 mei 2005, 12:06
http://www.kane2002.nl/Kane%20W2%202005%20018.jpg

Ravanelli
26 mei 2005, 19:20
Het wordt alleen nog maar erger! Niet alleen een kale gitaar, maar ook nog eens een vox AC50 en geheel Orange duo. Nou wordt ik echt jaloers.... Je zou de goeie muziek er haast bij denken...... :razz:

ieme
27 mei 2005, 12:44
Het wordt alleen nog maar erger! Niet alleen een kale gitaar, maar ook nog eens een vox AC50 en geheel Orange duo. Nou wordt ik echt jaloers.... Je zou de goeie muziek er haast bij denken...... :razz:

Dat is geen ac50, das een ac30 handwired!

Ravanelli
1 juni 2005, 12:56
Kep de site nagekeken. Je hebt gelijk :lol:

ieme
1 juni 2005, 16:31
Kep de site nagekeken. Je hebt gelijk :lol:

tuurlijk heb ik gelijk!