PDA

View Full Version : Setje Kinman pickups gescoord (Tele)



telecastermaster
23 mei 2005, 17:38
Ik zag afgelopen vrijdag nog een (tweedehands) setje Kinman pickups te koop staan (voor E 150,-) en kon het toch (weer) niet laten (zie onderschrift) . Ik heb ze geinstalleerd in mijn Fender pink paisley tele. Ze klinken wel erg goed maar vind de Van Zandts in mijn ander tele net effekes beter. Ik moet nog wat meer testwerk verrichten en hoop binnenkort eens uitgebreid verslag te doen van mijn bevindingen op Tele gebied.

Ik ben wel blij dat ik ze 2e hands heb want nieuw vind ik ze toch wel errug duur, die Kinmans.

hoofd
23 mei 2005, 18:02
Hey, die Kinmans had ik aan moeten schaffen volgens de tele-deal :wink:
congratz ermee!

Maar je hebt 3 tele's, 1 met Van Zandt's, 1 met Kinmans nu, wat zit er dan in die andere?

Cubensis
23 mei 2005, 18:20
Hey, die Kinmans had ik aan moeten schaffen volgens de tele-deal :wink:



Ja, daar moest ik ook onmiddelijk aan denken. In die andere zit een Fender Texas special in de brug en een Harmonic Design in de brug. Ook erg lekker :wink:

2 pickups in de brug? :P

Cubensis
23 mei 2005, 18:20
oe sneaky hoor, je had m kennelijk net verwijderd teon ik m plaatste, prachtig :D

telecastermaster
23 mei 2005, 18:21
Hey, die Kinmans had ik aan moeten schaffen volgens de tele-deal :wink:



Ja, daar moest ik ook onmiddelijk aan denken. In die andere zit een Fender Texas special in de nek en een Harmonic Design in de brug. Ook erg lekker :wink:

Quink
23 mei 2005, 21:16
:o :o Nu beginnen de reacties nog eerder te verschijnen dan de oorspronkelijke post :???:

Anyway, Telecastermaster gefeliciteerd met de Kinmans. Maar je laat die (dat??) Hoofd er wel weer goedkoop vanaf komen. :-? :wink:

Ben wel benieuwd naar de uitgebreidere recensie. M.n. waarom je de VZ's beter vindt klinken

Mischa den Haring
24 mei 2005, 02:05
Heb toen ik jong, onervaren en naief was een gitaarreparateur mijn doorgerotte pickups op m'n mid-70-er Tele laten vervangen door Seymour Duncan's. lk heb daar dus nu, nu ik oud en bejaard ben :wink: wat spijt van want het klinkt niet meer echt Fender met die dingen, veel midden maar weinig hoog en niet een echte twang (de achterste pickup valt nog mee).
Ik heb mij door mijn gitaartech e.e.a. laten voorlichten en die vertelde mij dat Van Zandt's prima pickips zijn voor een Tele. Hij tipte mij ook Custom Shop Nocaster pickups. Die zijn een stuk goedkoper (rond de 100,- voor een setje) en hij heeft ze er voor de lol even ingehangen, en inderdaad had het wel iets meer Fender karakter maar naar mijn idee nog niet een wereldschokkend verschil, maar ze hingen er 5 minuten in en getest op een champje. Weet een van jullie of die Van Zandts' nou duidelijk meer Fender-achtig klinken dan de nieuwe CS Nocasters'?

marc_o
24 mei 2005, 10:39
De simpelste oplossing om te klinken als een Fender is om er Fender elementen in te hangen, klinkt simpel wellicht, maar het is wel waar. Je moet de essentie van de tele hebben, en die is niet vet en die scheurt niet zo van zichzelf, maar is clean en snijdt door een mix heen.
In je herinnering zal ie anders klinken en wellicht vallen de originele elementen je nu wel tegen.

telecastermaster
24 mei 2005, 11:30
M.n. waarom je de VZ's beter vindt klinken

Dat is lastig uit te leggen. Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat die VZ's in een betere gitaar zitten (Rockinger met swampash body), in vergelijking met die Kinmans (Fender MIJ met basswood body).
Moeten we toch maar eens die Tele meeting organiseren. :wink:

Mischa den Haring
24 mei 2005, 15:28
De simpelste oplossing om te klinken als een Fender is om er Fender elementen in te hangen, klinkt simpel wellicht, maar het is wel waar. Je moet de essentie van de tele hebben, en die is niet vet en die scheurt niet zo van zichzelf, maar is clean en snijdt door een mix heen.
In je herinnering zal ie anders klinken en wellicht vallen de originele elementen je nu wel tegen.

Dank je voor je advies. Ik wil het liefst die snijdende Tele sound dus dan zullen die CS nocasters niet verkeerd zijn. Ben nog steeds wel benieuwd hoe Van Zandt's klinken in vergelijking tot CS nocasters of de Seymour Duncan's die ik er nu in heb zitten.

NB: de originele Fender elementen waren allebei helemaal doorgerot en gaven nog maar 50% output.