PDA

View Full Version : Welke versterker voor 200/250 euro?



RvB
23 mei 2005, 16:48
Omdat de zoekfuctie wederom niet werkt, stel ik de vraag maar in een nieuw onderwerp...

Wat is de beste versterker voor 200 tot 250 euro?
Info:
Ik ben van plan om met een ESP LTD EX-400 te spelen (met EMG's dus).
Ik speel voornamelijk metal (metallica) en rock (AC/DC). Waarschijnlijk koop ik er ook nog een boss effectenpedaal erbij (OD-20).

Wat is het beste of is dit wederom smaak?

RvB
2 juni 2005, 23:18
niemand?

Fumi SG
2 juni 2005, 23:40
wederom smaak, testen dus! :wink:

vester86
3 juni 2005, 01:52
AC/DC??

AD/HD bedoel je!

Fuhgawz
3 juni 2005, 08:24
Wat wil je ermee doen? Is het voor in een band te spelen of gewoon thuis?

vester86
3 juni 2005, 11:03
gezien de elementkeuze en de muziekkeuze:

RANDALL RG serie

E-J
3 juni 2005, 17:16
misschien een wat oudere Marshall Valvestate?

JvD.
3 juni 2005, 17:22
dan heb je nieuw een cube 30 of dat kleine spider2 ding

RvB
3 juni 2005, 17:47
Wat wil je ermee doen? Is het voor in een band te spelen of gewoon thuis?

Hoofdzakelijk wil ik thuis op m'n kamer spelen.

E-J
3 juni 2005, 17:50
als je alleen thuis wilt spelen zijn dit aanraders:

- Roland Cube 30
- Vox AD30VT
- Line 6 Spider II 30

ik heb op de Cube en de Spider gespeeld, de Cube vind ik 'echter' klinken, mooie cleans en distortions. Maar de Spider is ook erg ok.

VooDoo
3 juni 2005, 17:52
De Cube-30 is zeker een aanrader kheb hem zelf ook een tijdje en de distortion is lekker maar de cleans zijn ook heerlijk ;)
en voor een slaapkamer is tie zeer geschikt

up-guitarman
3 juni 2005, 18:04
Wat wil je ermee doen? Is het voor in een band te spelen of gewoon thuis?

Hoofdzakelijk wil ik thuis op m'n kamer spelen.

Mijn valvestate 100W moet de deur uit... (als je dat ziet zitten op je kamer ... :razz: )

outside
4 juni 2005, 11:03
als je alleen thuis wilt spelen zijn dit aanraders:

- Roland Cube 30
- Vox AD30VT
- Line 6 Spider II 30

ik heb op de Cube en de Spider gespeeld, de Cube vind ik 'echter' klinken, mooie cleans en distortions. Maar de Spider is ook erg ok.

exact de versterkers waar ik aan twijfelde ma dan de 12" versies.
Ik ben voor vox gegaan, ik heb de ad50vt en de andere gitarist in de band de cube60, met de ad50of30vt kan je gewoon veel meer doen. 3 parameters per effect verranderen bv., bij de cube maar 1. De black 2x12 vindik ik ook een prachtige clean en je kan 2 presets opslaan (bij spider 4), handig als je in een lied van bv. clean met tremelo naar distortion met reverb moet gaan, als je er een foot switch bijkoopt is dat heel handig! Cube heeft wel meer (vaak nutteloze) aansluitingen, zoals: gitaar input, 3 footswitch ingangen, line out (te gebruiken zonder dat de speaker uitgeschakeld wordt), headphone out, speaker out, tuner out. De vox heeft enkel gitaar input, speaker out, 1 footswitch ingang en headphone out. De spider is wel beter voor metal maar voor rock, blues, pop,... zou ik de vox nemen (de metal klank is ook niet slecht hoor, maar die van spider is beter).

Speeddemon
4 juni 2005, 22:01
Bij de Vox kan je zelfs 4 parameters per effect wijzigen.

Spider beter voor metal? Ik vond het echt een zagend snerpend kutgeluid!
Ik vind de Roland Cube 60 wel iets beter voor metal dan de Vox, maar de Vox klinkt over de hele linie wat overtuigender, buisachtiger.

En die 2 presets is een groot pluspunt! Met de Vox kun je dus 2 verschillende distortion types opslaan, terwijl bij de Roland het ene kanaal ALLEEN clean is.

RvB
6 juni 2005, 18:03
okey, allemaal bedankt voor de reacties!!!

Dus: Als ik 1000 euro heb, dan ben ik (denk ik) van plan om te kopen:

- ESP LTD EX-400
- Vox AD30VT
- Boss OD-2 en OD-3

BlackSun
6 juni 2005, 22:40
Ik zou je toch willen waarschuwen dat pedalen op kleine oefenvertserkertjes(en in dit geval modeling) nooit echt goed klinkt, in mijn ervaring...

Diedo
6 juni 2005, 23:24
verder lijkt me dat een OD2 en een OD3 nou niet echt bijzonder veel aan elkaar toevoegen...

ijff
6 juni 2005, 23:39
Spider beter voor metal? Ik vond het echt een zagend snerpend kutgeluid!


Juist.. ik heb er ook ooit een kwartiertje mee gespeeld toen ik op zoek was naar een oefencombootje.. was echt geen ruk mee te beginnen.. direct daarna de Flextone III aan de tand gevoeld en dat was toch wel een wereld van verschil. Maar heb uiteindelijk toch m'n centen gestoken in een tweedehands buizencombootje (vooral vanwege de waardevastheid)... alhoewel ik die Flextone best als oefenversterker zag zitten.

RvB
7 juni 2005, 15:24
Ik zou je toch willen waarschuwen dat pedalen op kleine oefenvertserkertjes(en in dit geval modeling) nooit echt goed klinkt, in mijn ervaring...

Moet ik het dan bij de gain houden die al in de versterker zit?

BlackSun
7 juni 2005, 16:19
Er zitten genoeg amp models op, er zal er vast wel eentje naar jouw smaak zijn. Die pedalen zullen echt niet veel toevoegen, vooral niet op een oefenbakkie.

Fumi SG
7 juni 2005, 18:04
dat valt op zich wel mee... ik heb thuis ook een klein 15Watt Marshalltje staan, en daar klinkt m'n MT-2 best goed op hoor. Ik heb datzelfde pedaaltje ook al eens op een Cube 30 geprobeerd, en dat klonk echt ruk eigenlijk. Dan is de dist. van die Cube zelf veel beter.

Dus volgens mij is het gewoon zo: Pedaaltje + modeling = ruk...

vester86
7 juni 2005, 18:34
klopt, maar de cube heeft ook een speciale speaker vanwege het modeling-aspect. die geeft meer hoge tonen door in tegenstelling tot normale speakers. daarom klinkt een MT-2 op een cube kut en op een normale 15 watt oefencombo minder kut.

En met een MT2 is niks mis als je de gain laag houdt

Fumi SG
7 juni 2005, 19:15
inderdaad, de gain moet je laag houden. Ik kom zelf nooit boven 10-11 uur. Dan word ie te eumh....fuzzy??