PDA

View Full Version : Advies gevraagd bij aankoop gitaar



GuyBruss
21 augustus 2002, 18:57
Ik ben net begonnen gitaar te leren spelen op een versleten acoustisch/electrische Applause. Ik wil in de komende dagen echter mijn eigen gear aanschaffen en had de Washburn D-10SCE in gedachten. Ik kan ze kopen in een knappe zwarte uitvoering aan 450 €. De mogelijkheid electrisch te versterken interesseert me om later via PC te spelen en de klank te bewerken.

Graag jullie advies/commentaar/reacties/ervaringen ?

Dank,

Guy

Leen Kap
23 augustus 2002, 09:22
Als ik dat bedrag mocht besteden kocht ik een Seagull, Norman, Simon&Patrick, Art&Lutherie of Furch.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=2223
Meer specifiek: ik zou deze op gitaarmarkt kopen.Echt een superding en hij heeft echt nieuw f 1895 gekost! Er zit een erg goed L.R. Baggs element in met bediening on board. Enne, die Washburn zou ik laten liggen........ Ziet er waarschijnlijk wel flitsender uit maar klinkt zeker minder goed.

Leen Kap
25 augustus 2002, 11:11
Op http://www.marktplaats.nl staat een mooie seagull te koop.

GuyBruss
25 augustus 2002, 16:16
Op 2002-08-25 11:11, schreef Leen Kap:
Op http://www.marktplaats.nl staat een mooie seagull te koop.

Leen,
Bedankt voor de info, maar ik heb ondertussen toch de Washburn gekocht. Heb twee kenners meegenomen naar de shop (mijn gitaarleraar en mijn schoonzoon die al 10 jaar in een band speelt), en beiden waren het er over eens dat de Washburn D-10SCE voor zijn geld een mooie gitaar met een prachtige klank is. Net zoals bij de Seagull zit er ook een element en voorversterker met equalizer in.
Ze heeft een vol bovenblad en een zeer warme klank. We hebben ze vergeleken met o.m. een Yamaha en een Epiphone in die prijsklasse, en de Washburn klonk duidelijk beter.
Bedankt alleszins voor de info.
Nu nog eelt op mijn vinger kweken zie...
Guy

daron_kurt
25 augustus 2002, 19:27
hey Guybruss, ken je toevallig Monkey Island?
mssl

GuyBruss
26 augustus 2002, 00:10
Op 2002-08-25 19:27, schreef daron_kurt:
hey Guybruss, ken je toevallig Monkey Island?
mssl

Kurt (?),
Ik ken helemaal geen Monkey Island, tenzij je mijn kantooromgeving bedoelt.
Moet ik dat kennen ? In verband met muziek en/of gitaren ?
Guy

waarismijnplectrum
26 augustus 2002, 09:48
Guybrush threepwood haha. (shit das lang geleden zeg)

daron_kurt
28 augustus 2002, 16:28
yeeeejjjj, hij weet het nog haha. jaja, al een jaar of 15 ofzo, maar ik ken het pas een maand:D haha

Dionyios
28 augustus 2002, 18:23
Escape from Monkey Island = :grin: :grin: :grin:

daron_kurt
28 augustus 2002, 20:02
heb je de anderen toevallig ook, of alleen escape...ik heb 1 en 2 gehad, 3 ken ik niet verder, 4 is d8 ik 3d, kan mn pc niet aan, maar weet jij of ze cool zijn:D

Dionyios
28 augustus 2002, 22:01
ik heb 3 en 4, maar 3 heb ik eigenlijk nooit echt gespeeld. Had toen een overschot aan spellen. Maar 4 ziet er echt mooi uit in 3D, en hij's heel grappig.

Tegenwoordig speel ik amper spellen, maar als je er zo weer eens aan herinnerd wordt, dan is het toch wel weer leuk...

Moonchild
28 augustus 2002, 23:06
3 en 4 schijnen te zuigen

Gazpacho
30 augustus 2002, 01:48
"How appropriate, you fight like a cow!"

:grin:

Ik heb 1, 2, 3 en 4 gespeeld. Het is *niet* waar dat 3 zuigt!! De puzzels waren wat makkelijker maar de humor is echt op en top!

Ik heb bijvoorbeeld uit MI 3 al jaren het liedje "A pirate I was meant to be" (hit the sails and roam the sea!) staan op mijn computer als mp3! Een interactief liedje van Guybrush met zijn nieuwe niet-zo-welwillende crew. Te downloaden via Kazaa - errug gaaf! :smile:

Gigantisch off-topic hier. :smile:

daron_kurt
30 augustus 2002, 20:57
haha, misschien hadden we hier een nieuw topic van moeten maken, haha. Maar bedankt iedereen voor de antwoorden:D