PDA

View Full Version : ~ | '' Foolish '' The Demo | ~



ShaQ
23 mei 2005, 12:37
Heya guys, my metalband drummer is going to try getting into the Rotterdam conservatory this year. Of course he had to make a demo and for that to work the whole band helped him out. Here it is: www.p3pijn.info in the media section. All the recordings are homerecordings.

Drums and bass were recorded at the drummer's home. Most guitars were recorded at ShaQ's home with his Vox Tonelab (SE) and Predator's Behringer V-Amp2.

The songs:

Molotov Cocktail:

This is a song we worked on with the whole band.. It's also our first (own) Foolish song.

Obsolete:

This song is written by supergenius Predator. No words for this one just listen to it :P

Party in Simon's pants:

A Steve Lukather cover. Props to Rizzle for this one.


Foolish is:

ShaQ - Guitars
Predator - Guitars
Xrix - Bass
Rizzle - Drums

We'll be happy with feedback!

Ritch
23 mei 2005, 13:23
Party in Simon's pants:

A Steve Lukather cover. Props to Rizzle for this one

Wow, knap van de drummer dat hij deze kan, heel moeilijk nummer!

@ Shaq: Je kan het hele liedje precies de noten maar het blijft zo kaal zonder de vibrato, heel jammer.

ShaQ
23 mei 2005, 13:37
Steve ik heb Party in simon's pants niet ingespeeld ik was toen druk met tentamens en heeft Predator alles ( de solo's dan ) ingespeeld.

Luister ook eens naar Molotov Cocktail die is mijn persoonlijke favo ;)

bluegate
23 mei 2005, 20:32
Lekker... :-D

Mix vind ik persoonlijk niet zo lekker als hetgene dat gespeeld is.
Gitaren staan voor dit forum lekker hard, maar verdringen de rest.

FNaRK
23 mei 2005, 21:07
:o
lekker hoor
en een stuk beter aan te horen dan je gepiel met Bosch

en die drummer is zeer zeker niet slecht !!

Bins
23 mei 2005, 21:55
Klinkt goed man!

Bij obsolete vind ik vooral het stukje rond 2.50 er vet, als de tweede gitaar invalt zeg maar. Alleen die effectjes aan het begin vind ik minder, zonder fx zou het nummer veel "krachtiger beginnen, imo natuurlijk. Verder wel lekkerre riffs, goed geluid ook.

Molotov Cocktail: Begint meteen goed, bij 0.50 wordt het echt heel vet. Hihat sound vind ik een beetje irri. Leuke "twin guitar achtige" solo's links en rechts ook. Het lijkt wel of de gitaarsound hier iets minder is (beetje overstuurd en fuzzy), maar misschien licht dat aan mij.

Party in pepijn's pants: Ik ken Lukather niet, maar het klinkt freaky zat. Die gast kan zeker lekker drummen. Ik kan er niet met me kop bij zulke shit. Onze drummer moest voor een conservatorium dude iets van Rush ofzo doen, dat was ook met van die rare maten, begreep ik helemaal niks van haha :)

Ik sluit me aan bij Roadkill: dit vind ik veel beter te pruimen dan dat gerace wat je normaal post ;) Nog een lekkere "scream for me Brazil" zangpartij erbij en je bent good to go.

Predator
23 mei 2005, 22:00
Hey thanks voor al die reacties mensen! :D

Over Party In Pepijn's Pants, klopt inderdaad dat er in die eerste solo weinig vibrato zit. Het was dan ook in 1 take opgenomen en klonk op het moment heel goed, achteraf was ik minder tevreden over die solo. In die tweede solo gebruik ik toch wel aardig wat vibrato moet ik zeggen, misschien dat de sound het wat vermaskerd of iets dergelijks.

De mix vonden wij op het moment ook heel goed, achteraf valt er nog wat te klagen, daar hebben jullie gelijk in. Het is gewoon iets te gehaast gedaan!

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

Predator
23 mei 2005, 22:01
Hey thanks voor al die reacties mensen! :D

Over Party In Pepijn's Pants, klopt inderdaad dat er in die eerste solo weinig vibrato zit. Het was dan ook in 1 take opgenomen en klonk op het moment heel goed, achteraf was ik minder tevreden over die solo. In die tweede solo gebruik ik toch wel aardig wat vibrato moet ik zeggen, misschien dat de sound het wat vermaskerd of iets dergelijks.

De mix vonden wij op het moment ook heel goed, achteraf valt er nog wat te klagen, daar hebben jullie gelijk in. Het is gewoon iets te gehaast gedaan!

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

Bins
23 mei 2005, 22:08
Kan je die Vamp settings even pm-en of posten?

Negative K3 fan
23 mei 2005, 22:25
ik vind molotov cocktail wel lijp

ik vind het alleen zo jammer dat bij alle nummers de rythmgitaartone zo digitaal, de lead tones zijn op zich wel lekker.

en die hihat/bekken sound kan ook wel wat beter, als ik kijk naar de visualisation daarvan zit er te veel hoog in. Een beetje irritant.

het stukje rond 2:40 bij molotov cocktail is cool.

Predator
23 mei 2005, 22:42
Kan je die Vamp settings even pm-en of posten?
Heb je de V-Amp2 editor een een MIDI kabel? Dan kan ik die presets gewoon sturen... Helaas ben ik die lead setting wel kwijt, maar die verschilt niet veel van de crunch/distortion setting. Gewoon wat minder gain, compressie met flink wat attack, een delay erbij en hupsakee. Wat een lomp woord is dat eigenlijk, hupsakee...

Bedankt voor de overige replies nog. NegK3, vind je de rythm in Obsolete ook digitaal? Daar vind ik mijn rythm persoonlijk heel apart juist! Ik gebruik em ook in Party In Pepijn's Pants, al heeft hij em daar volgens mij wat gealtered om het wat klassiek te laten klinken. Veel verschilt het niet though.

Negative K3 fan
23 mei 2005, 22:56
in obsolete net zoveel als in de andere nummers...

Bins
23 mei 2005, 23:25
Kan je die Vamp settings even pm-en of posten?
Heb je de V-Amp2 editor een een MIDI kabel? Dan kan ik die presets gewoon sturen... .

yup, gooi maar op: brian "at" drunktank "dot" nl

ShaQ
24 mei 2005, 08:00
Yo guys thanks voor de feedback 8-) !

Deze demo is zeer haastig onder stressy omstandigheden in elkaar gezet. (deadlines, school, werk, tijdgebrek etc. etc. ) We zijn dan ook niet volledig tevreden met deze demo. Er moet nog veel aan gesleuteld worden ( harmonieen, songstructuren, sound, mix ) maar voor nu zijn we er tevreden mee. Het is een leuke en leerzame ervaring geweest. 8-)

Gert-Jan
24 mei 2005, 16:21
Hele vette shit dit zeg vooral obsolete en molotov cocktail. Tja ik heb er niets meer aan toe te voegen.

Negative K3 fan
24 mei 2005, 16:48
ik heb er nog weer eens naar geluisterd en ik vind het toch allemaal wel erg vet, de nummers en alles dan. Obsolete doet me een klein beetje aan muse denken, maar dan met veel meer gitaar shit erin.

kwa productie en details kan er nog een hoop beter, maar dit klinkt echt wel lekker!

ShaQ
25 mei 2005, 09:14
He GJ thanks 8) 8-) 8)

Negk3 thanks again :) Inderdaad ik ben het met je eens dat er qua productie en details veel dingen verbeterd kunnen worden. (''Alles'') zal dan ook opnieuw opgenomen, gemixed etc. worden voor de '' echte '' final versions.

Shaggy
25 mei 2005, 10:44
klinkt weer freakin goed

je hebt echt zo'n vage freaky stijl die mij erg aanspreekt .. de drummer is erg goed en past wel bij jou denk ik..


waar zijn de frog nummers??

ShaQ
25 mei 2005, 10:52
He Shag thanks maar niet alleen credits voor mij he ;) dit is de gehele band ''FOOLISH'' 8-) 8-) 8-) Ik ben btw erg blij dat ik in deze band mag spelen het zijn stuk voor stuk goede muzikanten die erg inspirerend voor mij zijn ( ik voel me slechts een insect als ik met ze speel :P ). En behalve dat qua gitaarstijlen vullen Pred en ik elkaar heel erg goed aan door onze verschillende stijlen 8)

Frog nrs komen wel weer binnenkort.. ik ga Bosch maar weer eens bellen waar die nou weer uithangt :P

belfrink
25 mei 2005, 19:43
Heeft iemand een tab van die Steve Lukather cover?

FNaRK
25 mei 2005, 20:25
Frog nrs komen wel weer binnenkort.. ik ga Bosch maar weer eens bellen waar die nou weer uithangt :P

hou je nou gewoon bij dit soort werk, past je veel beter !!
Die frog dingen kennen we nu inmiddels wel (of je zou Bosch moeten overtuigen een lekker instrumentaal metal nummertje te maken, gooi je er voor mij part een doodgereden kikker in als afsluiting en noem je het Roadkill Frog #2)

FNaRK
25 mei 2005, 20:26
:???: :???: :???: :???: :???: :???: :???:

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.
Kijk of de instellingen van uw Internet-verbinding worden gedetecteerd. U kunt Microsoft Windows zo instellen dat uw netwerk wordt onderzocht en dat de instellingen van uw netwerkverbinding automatisch worden gedetecteerd (als uw netwerkbeheerder deze instelling heeft ingeschakeld).
Klik op menu Extra en vervolgens op Internet-opties.
Klik op tabblad Verbindingen op LAN-instellingen.
Selecteer Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen en klik vervolgens op OK.
Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk. Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd.
Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen. Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.



Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

Predator
26 mei 2005, 00:29
Dit forum heeft echt teveel focking glitches, die pagina's krijg ik ook steeds.

Thanks voor de comments nog NegK3 en Shaggy! Jij ook GJ, ik heb mijn lapdoos weer up and runnin' dus die Cryin' cover komt binnenkort!

belfrink
26 mei 2005, 16:01
Ik krijg zondag m`n POD ook binnen. :D Zal ik dit forum ook eens poluten met mijn herrie. :-D

belfrink
26 mei 2005, 16:02
Ik krijg zondag m`n POD ook binnen. :D Zal ik dit forum ook eens poluten met mijn herrie. :-D

Sonno
27 mei 2005, 13:56
Geinige nummers allemaal! De drummer is hardstikke goed 8-)
Ik vindt vooral 'Obsolete' erg fijn!

Maar wel enkele kritiekpuntjes... (want daar doe je het ook voor toch?)

Ik vind sommige stukjes wel een beetje ver gezocht en sommige solo's niet echt toevoegen (meer gericht op shred dan op de algemene waarde). Maar da's mijn mening...

Hier en daar probeert de drummer iets teveel waardoor je hoort dat 't soms nog niet helemaal lekker loopt. Ook z'n dubbelbass lijkt af en toe wat log...

Het gitaargeluid kan wat vetter maar ik moet zeggen dat ik daar ook geen onwijze held in ben ofzo... Blijf zoeken naar het perfecte geluid zou ik zeggen!

Stratman70
27 mei 2005, 15:57
Heren, petje af! :cool: ---> 8-) Ik heb Obsolete en Molotov Cocktail geluisterd. Nummers zitten goed in elkaar, zitten hele gave stukken in.

Heb er verder weinig aan toe te voegen, het meeste is wel gezegd.

Keep up the good work.

ShaQ
27 mei 2005, 19:54
Dank u voor de complimenten & kritiek 8-)

Maiden Michiel
8 juni 2005, 17:57
Obsolete doet het niet bij mij.

Party klinkt erg goed, zeer goed gedrumt. Zoals aangegeven klinkt de eerste solo erg klinisch en zonder gevoel, de tweede solo is stukken beter maar ik denk dat het nog wel ietsje beter kan.

Molotov: lompe sound! Drums liggen wat teveel op de achtergrond denk ik, behalve de bekkens :???:
Door die bekkens hoor ik sommige solo's ook nauwelijks? Maar wat ik hoor klinkt wel erg vet!!

Roy K.
8 juni 2005, 21:54
Superband! 8-)

Probeer dit zooitje bij mekaar te houden, kan uitgroeien tot iets leuks.

Oja waag het niet een zanger aan te stellen die de boel eventueel komt verpesten!

Jammer van de karige geluidskwaliteit trouwens...maar de compositie, en de techniek beheersing van de individuele spelers maken het wel ruimschoots goed! :cool:

Negative K3 fan
8 juni 2005, 22:37
Oja waag het niet een zanger aan te stellen die de boel eventueel komt verpesten!

hehe, dat was ik nog vergeten te melden

Constantijnster
24 juni 2005, 08:18
Heeft iemand een tab van die Steve Lukather cover?

http://powertabs.net/pta.php?page=song,4624 :)

AART
27 juni 2005, 14:02
Respect!


vette shit Shaq en Predator!


Vooral obsolete is zo ontzettend vet.

De gitaar kan beter zoals velen zeggen, maar dat is ook het enige minpuntje.